Waldorf Pulse (1) resources gezocht

Michaels Keys

Ouwe rot
Beste forumleden, onlangs een fijne Pulse in huis gehaald. Om een beetje geïnspireerd te raken en zicht op mogelijkheden op zoek gegaan naar patches (en misschien een free editor) voor deze synth ... helemaal niets kunnen vinden (wel veel voor de Pulse 2....). Is er iemand die weet waar voices voor de Pulse 1 zijn te vinden en evt een software editor? Of misschien iemand die zelf veel geluiden op deze synth gemaakt heeft en deze wel wil uitwisselen? Opvallend, tot nu toe voor iedere synth uit de collectie wel leuke resources gevonden maar voor deze ... niets ... (behalve de manual) tot dusver. Dank voor tips!

Dank voor de snelle respons mannen, ben niet zo van het commerciële, maar ga alles bekijken ...
Benieuwd ook naar de free editors, ga ze uitproberen!
Voor veel synths zijn wel fora waar voices gewisseld worden, hotspot voor de good old Pulse nog gezocht : )

Helaas krijg ik de software (beide versies) niet aan de praat, iemand ervaring met installeren ... toevallig ....?
Gebruik Windows 7 ...

Uit nieuwsgierigheid die pulse editor (mac) is geprobeerd, werkt tot nu toe prima.

Ah, probeer in elk geval eerst deze want die is zeker geschikt voor W7..
Vermoedelijk zit het hem in de (usb) midi interface instellingen, chek deze even grondig en probeer evt met een ander hardware synth of je midi traffic loopt. Vergeet niet om zowel midi in als out van de pulse aan te sluiten op de midi interface.
Mocht je er helemaal niet uitkomen met de nieuwste gratis app en je weet 100% dat midi goed loopt en aangesloten is.. hieronder een thread van GS waar de developer jeruro evt. vragen over den app kan beantwoorden :okdan:
https://www.gearslutz.com/board/ele...1001802-jeruro-waldorf-pulse-v1-x-editor.html
Het zou btw ook cool zijn als deze editor straks ook de pulse 2 support 8~

Ik heb nog een paar zip files met leads en bass sounds, zijn er nog geïnteresseerden, dan zet ik ze hier neer?

vinger-opsteken.jpg

Ik vond een drietal sets. Ik heb ze al jaren niet meer geprobeerd dus ik weet niet of het wat is..

Attachments

• Pulse.zip
    15,7 KB · Bekeken: 141
Als er iemand nog wat leuke nieuwe, zelfgemaakte sounds kwijt wil, zet maar neer in deze draad.

Nu ik deze Pulse weer "onder het stof" vandaan heb gehaald, valt me maar weer is op hoe krachtig deze synth is.
Je moet er echt bijna altijd een compressor/limiter achter gooien, anders gaan je oren zo snel achteruit.
Het wedijvert serieus met de minimoog qua dynamiek.

Overigens is er sinds julli v1.03 uit van deze fantastische editor, ben er echt heel blij mee!
http://jeruro.blogspot.com.au/2015/07/pulse-editor-103.html

Ik had een tijd geleden ook die "Pulse Control vsti" editor geprobeerd, maar die bleef crashen op W7 64 bit, in (toen) Cubase 7 32 bit en diverse andere hosts. De developer daarvan heeft wel goede support geleverd, waaronder dat ik de full version gratis mocht proberen om te kijken of dat het probleem verhielp, maar dat loste het ook niet op dus kon ik er niks mee. Zou wel toffe extra features hebben gehad, maar dan moet hij wel werken...

Back