dance synth?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Barry K

Nieuwkomer
Na een tijdje te hebben gewerkt met een novation ks4 ben ik nu echt op
zoek naar een synth om dance muziek mee te maken als rank1, g-spott etc.

Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen welke synths goed zijn en waarom?
Waar heb jij mee gewerkt en waarom werkt dat lekker of juist niet?

Alvast bedankt,

Er bestaan geen dance-synths.

Tweak gewoon iets meer of haal zoals rank1 gewoon een NordModular. :) Maar in principe zou het met je KS ook wel moeten lukken.

Re: dance synth?

Origineel geplaatst door Barry K
Na een tijdje te hebben gewerkt met een novation ks4 ben ik nu echt op
zoek naar een synth om dance muziek mee te maken als rank1, g-spott etc.

Ooit eens de lijst van hun studio-apparatuur gezien? Denk je dat ze die allemaal "voor de heb" hebben en stof laten happen terwijl er ergens een groot mysterieus zwart/zilveren apparaat in de hoek staat waar ze de "echte" dance op maken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen welke synths goed zijn en waarom?

Niet totdat jij zegt wat er -niet- goed is aan je KS4.

Waar heb jij mee gewerkt en waarom werkt dat lekker of juist niet?

Vanalles. Maar niks kan dance uit zichzelf maken. Lees 't interview maar met Rank 1, en als je daarna overtuigd bent dat je 4 Nord Modulars moet kopen heb je 't niet begrepen ;).

Wat heb je behalve de KS4?

ik weet er nog bijzonder weinig van af, zoals jullie vast wel begrijpen.
Ik heb op dit moment een ks-4 en begrijp dat ik het daar ook mee kan
maar ik wil graag een betere, het mag wat meer kosten?
Wat zijn geschikte synths hiervoor?

Loop naar je KS4.....toe maar........
Doe eens gek........ja........raak die knoppen die eraan zitten eens aan..........en ?........ hoe klinkt het als je draait aan de knoppen..........vreemd ?........oe.........dus:............RTFM........en kijk of je het snapt........als het dan nog niet duidelijk is: koop een paar sample cd's met uitgekauwde geluiden en gebruik die !!

:z :bekdicht: :engel: :stupid :kont: :kont: :dubbel: :doei:

Als je niet bijster veel verstand van je KS4 hebt..........en je een "betere" zoekt....kun je je beter afvragen waarom je een betere zoekt........

Misschien moet je kijken of er een synth is met presets "g-spott" "rank1".........."dj jean" etc etc.....

Van een duurdere synth ga je geen betere muziek maken !

Origineel geplaatst door C-Code
Misschien moet je kijken of er een synth is met presets "g-spott" "rank1".........."dj jean" etc etc.....

Shit das het gat in de markt....synths maken met trendy sounds die "alle grote namen gebruiken" en daan aan mensen verkopen die er na een jaar dan achterkomen dat ze geen muziek kunnen maken.........en hem dan weer 2dehands verkopen........Net als in de gabbertijd met de technics SL1200/1210..........bergen verkocht ......bergen 2dehands tegenwoordig !!!

Um.. tja.

Definieer 'beter'. Meer stemmen? Meer effecten? Meer multitimbraliteit? Meer ruimte voor presets? Mooiere verpakking?

Probeer 'ns een Virus KC, in dat geval.

G-spott, System F, Rank 1 - ze maken allemaal wel eens gebruik van een geluidje genaamd de 'supersaw'. Die moet ook op je KS zitten. Maar dat ding zit (potentieel gezien) in elke synth met 2 of meer oscillators, een resonante lowpassfilter, aparte ADSR-envelopes voor volume en afsnijfrequentie, en een lekker delay/hall effectje erachter.

Nu hebben de heren die je noemt ook meerdere nummers gemaakt. Zat je aan iets bijzonders te denken?

Origineel geplaatst door C-Code
Shit das het gat in de markt....synths maken met trendy sounds die "alle grote namen gebruiken" en daan aan mensen verkopen die er na een jaar dan achterkomen dat ze geen muziek kunnen maken.........en hem dan weer 2dehands verkopen........Net als in de gabbertijd met de technics SL1200/1210..........bergen verkocht ......bergen 2dehands tegenwoordig !!!

fingernews.jpg

'nuff said :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back