Beatles rework

Mwa.....meesterwerk.....klinkt gewoon als een avondje loops op elkaar plakken.
Als je er maar plezier aan heb gehad tijdens het maken.

Dat kan je ook van Karel Appel zeggen.. ziet er uit als een avondje klodders op een doek kwakken.

..en dan heb ik er toch wel iets meer mee gedaan.. baslijn en string partijen ingespeeld en vocal edits.

Maar ok.. meesterwerk is het idd niet.. dat vond ik toen ik er net klaar mee was haha
Plezier heb ik er zeker aan gehad!

Het idee is best leuk, de uitwerking ook wel.
Als je er iets commercieels mee wil, denk ik dat je sneller tot zaken moet komen.
Dwz in het begin duurt het wel even voor het thema komt en het komt ook een beetje als een verassing..
Ik roep maar wat..

Ik vond het wel lekker wegluisteren, terwijl ik het origineel niet zo gauw zou uitluisteren, eerlijk gezegd.

Zo zie je hoe de verkeerde presentatie/aankondiging kan uitpakken; meesterwerk?..... niet dus.
Met zo'n aankondiging zorg je zelf voor erg hoge verwachtingen, die je moeilijk kunt waarmaken; men verwacht dan wel meer dan een remix.

Echter, ik vond het prettig om naar te luisteren.

Wat ik vaak wel storend vind, is dat tegenwoordig vaak wordt geroepen van "ik heb een track gemaakt" en blijkt het om een remix of loops of zo te gaan, hoe mooi en knap die ook in elkaar gedraaid zijn.

Dat kan je ook van Karel Appel zeggen.. ziet er uit als een avondje klodders op een doek kwakken.

..en dan heb ik er toch wel iets meer mee gedaan.. baslijn en string partijen ingespeeld en vocal edits.

Maar ok.. meesterwerk is het idd niet.. dat vond ik toen ik er net klaar mee was haha
Plezier heb ik er zeker aan gehad!

Karel Appel zegt het over zichzelf......maar ik snap wel waar je heen wilt....

copy pasta:
"Ik rotzooi maar een beetje an. Ik leg het er tegenwoordig flink dik op, ik smijt de verf er met kwasten en plamuurmessen en blote handen tegenaan, ik gooi d'r soms hele potten tegelijk op."

[...]"ik gooi d'r soms hele potten tegelijk op."

Heel herkenbaar.

Zomer gaat plezier oproepen... of niet... In ieder geval is dit stukje muziek wel 's zomers, maar ik zou het niet gauw een kunstwerk noemen.

wat het voor mij vooral saaiig maakt is het synthbasje
daar vind ik niet zoveel spannends mee gebeuren, hij blijft steeds t zelfde 1 2tje doen
daarbij de kabbelende beat en verder lagen zonder puntigheid geven het een beetje dat loopgevoel denk ik

Ja nu nog die conservenblikfrequentie eruit filteren graag
Of ligt dat aan de afluisterkant van mij???

Ik vind 'm wel geinig. De mix is wel nogal tam en ik zou veel meer variëren want ook hier komt het een beetje over al een stel loops achter elkaar (even gechargeerd).

Wat voor variatie dan? Ik heb geen idee en zelf heb ik niet zo'n moeite met die breaksloops
Dat de bas hehalend is vind ik ook niet erg.. is in de meeste nummers zo.

Ik ga hem nog een keer aanpassen maar vooral de mix:
- beter stereobeeld
- betere mix (minder schel)

Dus goede ideëen zal ik zeker meenemen.

Voornamelijk variatie in gebruik van sounds. De drums en baslijn lopen het hele nummer min of meer hetzelfde door. Bij de introductie van de vocal op 1:10 kan je de bas bijvoorbeeld door een LPF gooien om de sfeerverandering wat te benadrukken. Of op een punt als 1:52 zou je daar best een andere kant op kunnen gaan door de drums en bas daar helemaal weg te laten en/of even wat andere elementen te introduceren. In de laatste minuut zou ik wat extra geluidjes, een arpje hier of daar ofzo ook wel kunnen waarderen. Een paar losse ideetjes. :)

Voornamelijk variatie in gebruik van sounds. De drums en baslijn lopen het hele nummer min of meer hetzelfde door. Bij de introductie van de vocal op 1:10 kan je de bas bijvoorbeeld door een LPF gooien om de sfeerverandering wat te benadrukken. Of op een punt als 1:52 zou je daar best een andere kant op kunnen gaan door de drums en bas daar helemaal weg te laten en/of even wat andere elementen te introduceren. In de laatste minuut zou ik wat extra geluidjes, een arpje hier of daar ofzo ook wel kunnen waarderen. Een paar losse ideetjes. :)

cool. ik ga er mee klooien... wie weet :)

Hmmm, 'Beatles rework'? Heb eigenlijk niet zo'n zin te luisteren.... Misschien morgen.... :-)

:W
Scepticist

Ok, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb toch geluisterd.

Het klinkt best aardig maar ik krijg een soort Jame Last gevoel.
Een basje en een beat onder Mozart zetten bijvoorbeeld.

Maar ik kan me voorstellen dat het leuk was dit in elkaar te knutselen.

Ok, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb toch geluisterd.

Het klinkt best aardig maar ik krijg een soort Jame Last gevoel.
Een basje en een beat onder Mozart zetten bijvoorbeeld.

Maar ik kan me voorstellen dat het leuk was dit in elkaar te knutselen.

Je hebt gelijk hoor.. het meesterwerk was niet van mij maar van de Beatles.
Toch is het één van de beste muziekstukken hier gepost op het
forum.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen :P

Ik vind hem wel leuk. Mooie strings, ik kreeg een beetje een Royksopp gevoel bij deze remix. Alleen vind ik het geluid van de bas niet zo mooi. Wat sowieso leuk was, is dat u volgend nummer You'll Never Be Calling Out begon te spelen :). Ook een mooi nummer.

forum.

Inderdaad, een mijlpaal in de geschiedenis van synthforum. Een benchmark voor alle tracks die hierna gemaakt zullen worden..

Je hebt gelijk hoor.. het meesterwerk was niet van mij maar van de Beatles.
forum.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen :P

Leuk man! Bedenk dat later niet één van de beste kan zijn maar het beste. Met andere woorden, je bent er nog niet.

Back