Yamaha REFACE synth.

zpu het een hele cs80 in 1 micro chip gebouwd zijn. (moet ik dat hopen?) vast niet!!!

Oké, nu wordt ik wel heel erg benieuwd! yamaha moet ook wel.

We moeten nog 16 dagen wachten

https://yamahasynth.com

Het lijkt er op dat ze, net als bij De Aira release de komende dagen steeds iets meer bloot gaan geven.

Ze hinten naar de CS80. Op de schaal waarop Yamaha opereert ga ik er niet van uit dat dat een analoge reissue gaat betreffen. Maar misschien wel een hele leuke digitale bak met polyfone aftertouch && toeters && bellen.

leuk toch CS simulator met een knoert van een keyboard zo te horen, en een digitale piano ingebouwd ofzo...wel een stomme naam hoor REFACE

gisteren nog Blade Runner director cut gezien draait in de bioscoop hier in den haag, blijft toch super dik die CS80 soundtrack, zeker lekker luid.

Deze foto's van "unofficial design concepts" verschenen een tijdje geleden op het YamahaSynth forum. Hier is de link naar de Synthopia website, die verslag maakte van het bericht.

Yamaha_1.png

Yamaha_2.png

Yamaha_3.png

Yamaha_4.png

Ja, ik hoop zelf toch op een re-issue (zoals Korg dat doet) van de oude analoge CS synthesizers.

Idd lijkt me logisch. Ze komen vast met FM, mono en poly en rack. Ik mis nog een YAM in huis, dus dat belooft weer voor de GAS :/

Ik gok voorlopig dat ze komen met een CS1X achtig bakkie. En meer.

Laatst gewijzigd:
Dus Yamaha heeft niks met die renders te maken? :erm:

Nee, die waren van iemand buiten Yamaha die graag zelf deze versies op de markt zou zien verschijnen.

Minikeys instruments zo te zien. Yamaha is entering the minikorg,min ms-20, mninova, mini oddity ring..
Misschien wel met iets analoogs, FM en iets anders..well see.

Laatst gewijzigd:
Peter Kirn van de Create Digital Music website citeert Synth Guru Richard Devine uit een interview waar hij het over toekomstige Yamaha synthesizer technologie heeft. Kirn legt zelf de link naar Reface.

Richard Devine schreef:
Usually when I work with a company – for instance I’m working with Yamaha on a project right now; I can’t say what it is, but it’s pretty crazy. This synthesizer has new technology that’s never been implemented before, so it’s totally alien to anything I’ve ever used. I’ve had to spend a few weeks just understanding the architecture of it.

Ik had verwacht dat Yamaha nu het 2e filmpje online zou hebben, gezien de vermelding op hun website.

Back