Yamaha REFACE synth.

Minikeys instruments zo te zien. Yamaha is entering the minikorg,min ms-20, mninova, mini oddity ring..
Misschien wel met iets analoogs, FM en iets anders..well see.

Die renders hebben *niks* met Yamaha, laat staan met Reface te maken. De enige info die we nu hebben is de eerste promovideo. Daaruit lijkt me niet zomaar op te maken of het al dan niet minikeys zijn.

Aan het einde van de tweede teaser "I'm loving the fact they are in road size. This goes right in to the computer bag, under the seat".

Klinkt als groovebox formaat...

Heeeeel lang geleden had ik deze.. klonk zo lekker ook.. ondanks zijn Casio formaat.. :)

Een klein, CS achtig analoog, polyfoon synth/groove doosje heb ik altijd nog wel (financiële) ruimte voor.. please let it be a mini CS50 met sequencer oid :engel:

yamaha_cs01_lg.jpg

Het wordt een 32-stemmige Micro-SMT CS-50, zonder Midi/USB, met mini toetsen.

Heeeeel lang geleden had ik deze.. klonk zo lekker ook.. ondanks zijn Casio formaat.. :)

Een klein, CS achtig analoog, polyfoon synth/groove doosje heb ik altijd nog wel (financiële) ruimte voor.. please let it be a mini CS50 met sequencer oid :engel:

yamaha_cs01_lg.jpg

Aan het einde van de tweede teaser "I'm loving the fact they are in road size. This goes right in to the computer bag, under the seat".

Klinkt als groovebox formaat...

Ah is de tweede teaser er ondertussen. Die quote klinkt alsof Yamaha een iPad synth heeft gebouwd...:erm:

Kreeg de CS01 van mijn buurman te leen indertijd. Het was de 1e analoge synth waar ik op speelde. Ik zou hem bij een re-issue zo kopen, daar zat een mooi geluidje in.

Via Matrixsynth: "New Yamaha Reface Teaser features CS80, DX7, YC-10 and CP70."
Op de website van Matrixsynth staan video's van de misschien wat minder bekende YC-10 en CP70.

Reface_Teaser.png

Hmmm... hopelijk een modelling engine, en geen samples. Er zijn al genoeg CP70 sample sets, en dat is het toch net niet. Maar een CP70 a-la Pianoteq zou ik eigenlijk wel interessant vinden...

Mvg.

CoolRunning

Met wat ik nu ervan weet gok ik op een klein bakje dat waarschijnlijk zo'n beetje 1 groot touchscreen computertje is, en waarschijnlijk een optioneel bijhorend klavier (ik denk richting een RADIAS concept) maar uiteraard zal ieder master klavier erop aangesloten kunnen worden.

Omdat hij een synth guru is dus. Niet Guru Josh, dat dan weer niet. Trouwens ook geen Divine. En omdat Jordan Rudess op vakantie was, gok ik.

In het tweede filmpje op yamahasynth.com, staat rond de 20s, heel duidelijk DX rechts onder in. Dat staat er DX Reface..Zullen ze dan ook een CS Reface hebben en een AN Reface.....

Peter Kirn van de Create Digital Music website citeert Synth Guru Richard Devine uit een interview waar hij het over toekomstige Yamaha synthesizer technologie heeft. Kirn legt zelf de link naar Reface.
Richard Devine schreef:
Usually when I work with a company – for instance I’m working with Yamaha on a project right now; I can’t say what it is, but it’s pretty crazy. This synthesizer has new technology that’s never been implemented before, so it’s totally alien to anything I’ve ever used. I’ve had to spend a few weeks just understanding the architecture of it.

Vers van de CDM website: "Updated: a source (not Richard) tells CDM that the project he’s describing isn’t Reface."

Back