TR-8 overlay groupbuy interesse?

Rood levert heel licht bruin op (lijkt wat geel)
Roze levert minder vervelend groen op. Donker blauw (niet op foto) levert ook minder lelijk groen op. De vraag is natuurlijk wat 't resultaat is op de leds ipv op de front. Will try
Misschien moet ik dit gebruiken in een bril :)

313hfsz.jpg

Ah, de problems met de felle leds komt weer is ter sprake.. :)
Ik heb de leds intern gedeeltelijk afgeschermd met een plakkertje. Dit reduceert de felheid behoorlijk.
Alleen moet je niet overdrijven, want de knoppen zijn in daglcht vrij wit, dus als de leds dan zeer zwak zijn, zie je overdag
weer geen reet.

PS de settings van de TR-8 vind ik maar zeer weinig helpen.. vandaar.

Ik ben best aardig in illustrator (het was tot een jaar geleden mijn werk) en heb een tijdje zitten denken om overlays te maken omdat ik dat gewoon leuk vind, maar heb dus geen verstand van snijden/plotten en welk materiaal enzo. Heb wel tijd om op te meten en een werktekening te maken in illustrator. Heb ook wel wat contacten met drukkers/snijders... Misschien kan ik eens een poging wagen, waarom niet. Heb op dit moment geen tr-8 staan, alleen een mx-1 en een vt-3... misschien kan ik mijn mx-1 als proefprojectje gebruiken...

Mijn vraag is eigenlijk, wat voor materiaal zijn die overlays? Afneembare stikkers? Tegenwoordig heb je mooie professionele printers (ipv zeefdrukpersen) bij de drukker staan, zal dat afdoende zijn? Ligt misschien een beetje aan het materiaal...

Er zijn verschillende materialen. Ik zelf heb ervaring met zelfklevende polycarbonaat overlays zoals wat er bvb op de evolver ligt. (enfin dat denk ik toch wat het is, ik denk dat het materiaal ook onder de naam merknaam Lexan verkocht wordt)
ik kan ze ook veel goedkoper laten maken zodra er een stuk of 10 nodig zijn, maar illustrator en mezelf zijn grote vijanden.
geen idee wat die sites verkopen, kan ook gewoon vinyl sticker zijn, maar dat is belange niet zo duurzaam.

Ah ja Lexan, heb ik wel eens iets over gelezen. Vinyl worden ook wel veel bandstikkers van gemaakt geloof ik, is niet zo duur, maar krijg je dat makkelijk weer van je frontplaat af...
Ik weet niet of iemand hier een tr-8 over heeft staan... Ik ben wel bereid een werktekening te maken daarvoor. Ben zelf niet geinteresseerd in een tr-8 dus ik ga hem er niet voor kopen, maar een werktekening maken voor een overlay wil ik best doen.

Edit: als ze erg goed lukken die overlays dan misschien toch een tr-8 aanschaffen omdattie er zo flashy uitziet ;p

Ik heb gisteren de leds aangepunt met zwarte watervaste stift. Niet teveel op de stap leds want dan mis je kleuren. Moet m nog monteren.

Het is Lexan materiaal van 3M het wordt in spiegelbeeld bedrukt (zeefdruk) zodat de inktlaag onderop zit en dus de plastic kant boven, kras je niet zomaar eraf dus. Daarna gaat de lijmlaag erop aan de onderkant (de bedrukte kant)

Moog en DSI gebruiken die dingen ook voor sommige synths (polyevolver en voyager bijv)

Mode machines had een sticker op de front van hun xoxbox 2
Zaquencer heeft ook een sticker, gelijkaardig. Is mat van kleur en durft wat loskomen aan de kanten (bij de xoxbox)
Ik kan eens vragen aan de zaq man waar is dat laat maken.

So far geweldig blij met de led maskeer truc met de zwarte stift. Ermee werken zal uitwijzen of ik nog op onaangename verrassing stoot (stel dat ik een kleur mis of zo) omdat die stap leds 3 leds zijn die de kleur maken.
Vraag me ondertussen af of die leds wijzigen idd zo moeilijk is sinds ik mijn soldeerstation heb en op YT zag hoe je met warmte gun smd soldeert. Maar so far all good.

Moeilijk te fotograferen maar let op de start knop. Die is nu niet meer pupil tergend fel. Foto geeft de realiteit niet weer. Ben tevreden. De faders zijn 't zelfde als de start knop: flauw groen, foto toont 't te donker;

c51rk.jpg

Back