Kraftwerk?!

supahgrass

Stamgast
hallo

als je naar de eerste clips kijkt zie je duidelijk dat ze met analoge apparatuur werkten, nu staan ze achter 4 pc en klinkt het nog altijd even vet. Sequencen ze misschien hun analoge apparatuur dat bvb. achter de schermen staat?

Mvg,

Jan Desmet

De meest linkse speelt de CD af. Al de andere zitten gewoon hun email en facebook te checken... :D

klinkt een masterversie op cd dan net zo goed als live-anloog?

grtz!

Waarom niet? De bron is waar het om gaat. Ok, je moet het niet op als een 64kb mp3tje afspelen, maar als je een goeie CD versie hebt, prima.

Voor zover ik begrijp werken ze met veel 'stems' (dus de losse lagen van een multitrack recording) van originele opnames / apparatuur die ze live sequencen (deze zijn ook gesynced met de visual generatoren) en eventueel voorzien van extra sample/VA layers.

Er zijn wel wat clips op yt waar je beetje kunt zien wat ze doen.

bv https://www.youtube.com/watch?v=7qpO7uLqLQQ

T zijn denk ik allemaal reconstructies van de originele stukken, gebaseerd op de versies van 'The Mix' vaak denk ik. Ralf speelt sommige partijen live, en doet uiteraard vocalen. De twee in t midden bedienen sequencer (cubase geloof ik), spelen sommige partijen, bewerken de vsts (filters, envelopes etc) en doen de mix/effecten, de meest rechtse (vanuit publiek gezien) doet de video beelden. (is maar mijn indruk, kan me vergissen)

Back