Psybient/psychill/eichenschteil

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-it-is-stranger-than-this

Klinkt lekker beetje aphex twin achtige invloeden hoor ik erin, Vanaf 2.45 vindt ik die vocal iets te wild maar das persoonlijke smaak, Het kan wel opzich, Leuke geluiden gebruikt !
Die kick drum mag iets meer erdoorheen komen kwa punch (ik luister op koptelefoon dus misschien dat dat het is)

Thnx, en meteen even toegepast, die tip over die punch op m'n kick; kon die idd nog wel een beetje gebruiken :)
Bij die vocal heb ik er een klein beetje delay afgedraaid ook, zodat ie iets minder de ruimte opeist en zo misschien te druk aanwezig is. Lastig om die helemaal lekker in de mix te krijgen steeds. Zou nu als het goed is wat beter moeten klinken. (heb update gedaan via sc, 'replace')

anyway, thnx voor het luisteren! :maffia:

Thnx man. Heb er nu ook nog een outro'tje aan toegevoegd als finishing touch. :mega:

https://soundcloud.com/ron-dz/liquidbubbles
Inmiddels diverse edits rijker. Iemand die ff 't muziekje wil beoordelen?

Lekker trippy. Ik deel de mening over de te drukke vocal zo rond 2:45 wel. Misschien dat je die al weg kunt laten vanaf 3:04, om dan een ander element te benadrukken of te introduceren? Verderop in de track is de vocal ook nogal aanwezig. Verder vind ik het wel geslaagd.

Lekker trippy. Ik deel de mening over de te drukke vocal zo rond 2:45 wel. Misschien dat je die al weg kunt laten vanaf 3:04, om dan een ander element te benadrukken of te introduceren? Verderop in de track is de vocal ook nogal aanwezig. Verder vind ik het wel geslaagd.

Thnx for listening!

Die vocal weer hehe...
Ik denk dat als ik 'm weg laat vallen bij 3:04 er een leegte valt qua drive wat voor het gevoel niet helemaal klopt, maar ik zal het deze week eens effe testen. :P
Is de vocal te aanwezig of te druk trouwens volgens jullie?
Ik kan psybient/psychill soms wat saai vinden en probeer met m'n eigen muziek altijd een beetje tussen chill en dansbaar in te zitten. Ik wil het toch stiekem ook een beetje dancefloor maken zeg maar. En die crossover is er naar mijn weten ook nog niet echt (sphongle heeft er wel een paar). Zo'n ritmische 'drukke' vocal helpt naar mijn idee dan wel om dat effect een beetje tot stand te brengen. :)

Nog iets nieuws gemaakt vandaag. Ik gooi 'm hier maar even bij i.p.v. weer een apart topic te openen ervoor :P

rustige ambient.... een kort muziekje.

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-after-all

Vet! Niet dat ik het beter kan, maar iets meer range? [edit] Ik refereer dan naar die laatste btw

Ik reageer even op je eerste track. Ik vindd hem heel erg lekker. Er zijn een paar zaken die de boel nog lekkerder zouden kunnen maken wat mij betreft. Over die vocal is al wel iets gezegd. Ik vond hem op zich wel geining en inderdaad helpt het om de flow in je track te houden. Op momenten zou ik er misschien iets spaarzamer meee omgaan. Daarnaast vind ik 8 minuten wat aan de lange kant voor een track als deze. En tot slot zou je nog eens kunnen proberen om de verschillende sporen/geluiden iets meer hun eigen ruimte te geven. Voor mijn smaak is het nu net iets te geblend.

Maar dit zijn details. Prima track dit :okdan:.

Toch nog even vragen, wat doet dat rare akkoord er op momenten in? Voor het eerst te horen op 0:05. Daar kan het prima omdat hij op zich staat. Maar verder in de track komen we hem nog een paar keer tegen en dan kan het echt niet :D. Ik neem dat dit een sample is? Daar moet je nog even iets aan doen. Haalt me behoorlijk uit de relaxte flow van de track.

Ik reageer even op je eerste track. Ik vindd hem heel erg lekker. Er zijn een paar zaken die de boel nog lekkerder zouden kunnen maken wat mij betreft. Over die vocal is al wel iets gezegd. Ik vond hem op zich wel geining en inderdaad helpt het om de flow in je track te houden. Op momenten zou ik er misschien iets spaarzamer meee omgaan. Daarnaast vind ik 8 minuten wat aan de lange kant voor een track als deze. En tot slot zou je nog eens kunnen proberen om de verschillende sporen/geluiden iets meer hun eigen ruimte te geven. Voor mijn smaak is het nu net iets te geblend.

Maar dit zijn details. Prima track dit :okdan:.

Toch nog even vragen, wat doet dat rare akkoord er op momenten in? Voor het eerst te horen op 0:05. Daar kan het prima omdat hij op zich staat. Maar verder in de track komen we hem nog een paar keer tegen en dan kan het echt niet :D. Ik neem dat dit een sample is? Daar moet je nog even iets aan doen. Haalt me behoorlijk uit de relaxte flow van de track.

hey weer een reactie erbij! Dank u. :)

De druppelende geluid bedoel je neem ik aan (niet de rhodes toch)?

Heb deze track verder effe een poosje laten liggen en verder met een nieuwe gegaan (die ook al af is: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=189197 ). Maar nu weer terugluisterend ben ik het wel eens met de feedback iig.

Laatst gewijzigd:
Maar die rhodes zit tot op het bot in de mix.. is het alleen dat specifieke stukje waar het 'm zit wat jij bedoelt?
Dat soort dingen snap ik soms niet helemaal moet ik eerlijk toegeven.. hoor wel vaker dat er toonaarden en akkoorden niet kloppen. Maar die hoor ik dan in de hypnose van m'n eigen produceerprocessen dan ff niet meer zo goed. Wat dat betreft zou een producermaatje soms welkom zijn :P en muziekleer gaan bestuderen wellicht. Ik doe het allemaal maar op gevoel.

Overigens weer een update gedaan (commentaar lezen motiveert me vaak er gelijk wat mee te doen). Hij is een halve minuut korter, de vocal heb ik op bepaalde plaatsen weggelaten of anders gemaakt zodat het een andere impact heeft. Die rhodes is nog compleet hetzelfde verder.

Back