Dozart - Deep diving

Psychedelisch hoor, heel gave track. Dit is echt LSD-vibe. Onmogelijk om hier iets over te zeggen qua productietechniek. Ik zou het plaatsen onder psydub (als dat een bestaand hokje is).
Ga zo door zou ik zeggen. Grappig dat we allebie vandaag een track plaatsen (ik ga er zo 1 erop zetten).

Psychedelisch hoor, heel gave track. Dit is echt LSD-vibe. Onmogelijk om hier iets over te zeggen qua productietechniek. Ik zou het plaatsen onder psydub (als dat een bestaand hokje is).
Ga zo door zou ik zeggen. Grappig dat we allebie vandaag een track plaatsen (ik ga er zo 1 erop zetten).

Thanks man! Ja, behoorlijk uitgeschoten in deze track met de psychedelica :D Zitten maar weinig 'normale' stukken in haha
Psydub is trouwens een bestaande stijl. ;) Ook nog wat nummers gemaakt in die stijl door de jaren heen. :mexico:
Pittig trackje ("are you on drugs, son?):{

Hahaha de ironie is dat psytrance maken onder invloed meestal echt veel te hoog gegrepen is voor je geest, en je dat eigenlijk alleen maar met een heel helder en fris hoofd kan doen (in mijn ervaring dan) :dubbel:

Nummer nog wat verder getracht te professionaliseren:
- Kick&bass-verhouding iets meer in favor of the kick gemaakt.
- Het climaxstuk heb ik wat dynamische EQ op gezet in de hogere frequenties, zodat het allemaal wat minder hard en meer smooth klinkt.
- Allerlei detailwerk waarmee ik jullie verder maar niet zal vermoeien

de update is subtiel, maar er wel toe doend.

Laatst gewijzigd:
Zo hier is wel een bakje shrooms doorheen gegaan volgens mij :) Wel heel origineel. Hoop werk ook lijkt me?
:)
Ja, het is wel een hoop werk. Maar in tegenstelling tot vroeger heb ik er nu ook plezier in als ik bezig ben. Dus dat is pure winst :)

Ik heb hem helemaar beluisterd en het is iets waar je beslist niet bij in slaap valt. Dat is bij andere nummers van wie dan ook wel eens het geval.
Of het moet juist de bedoeling zijn in slaap te vallen.
Slapen doe je maar in je eigen tijd :kroon: ;)

Laatst gewijzigd:
Oooh... dat was onverwachts, de overgang naar psytrance. Heb het idee dat de geluidjes, de bubbel ones, een beetje te ver naar voren staan in de mix. De kick mag iets beter door de mix snijden. Bedoel hier dan meet het hoog. Sub is ok. Leuk gespeeld met alles geluiden en de vocal. Het gaat alle kanten op, maar wel als een geheel. Niet helemaal fan van de overgang rond 4min. Voornamelijk het bass geluid die verandert. Rond de 5 min pakt de track me weer. Dank dat de track wel minimaal 2minuten korter kan.

Oooh... dat was onverwachts, de overgang naar psytrance. Heb het idee dat de geluidjes, de bubbel ones, een beetje te ver naar voren staan in de mix. De kick mag iets beter door de mix snijden. Bedoel hier dan meet het hoog. Sub is ok. Leuk gespeeld met alles geluiden en de vocal. Het gaat alle kanten op, maar wel als een geheel. Niet helemaal fan van de overgang rond 4min. Voornamelijk het bass geluid die verandert. Rond de 5 min pakt de track me weer. Dank dat de track wel minimaal 2minuten korter kan.

Aah, thanks! Heb de track in de tussentijd even laten liggen en niet meer gehoord, dus zal er straks eens met frisse oren naar luisteren en aandacht hebben voor wat je hier zegt. 👍👍

Bedoel je trouwens die bass glide op zich, of die verandering in dat bass glide gebeuren die je hoort op 4 min. ?

Ah oke, duidelijk. Zal er nog eens kritisch naar luisteren.

ff nog... over die 'bubble ones'... je bedoelt neem ik aan die beginnen @ 3:47?

Afgelopen uren nog ff aan The fly of the garouda gezeten, dus kom er nu niet helemaal aan toe aangezien ik zo moet werken. Maar van 't weekend nog ff mee aan den schlag.

Ik ben nu dus mijn tracks proberen klaar te krijgen voor releasen op een label. Dit is de tweede (na The Flight of the Garouda, die ik gemasterd had laten horen hier in het topic erover).
Heb weer een masterpoging gedaan. En ook nog wel wat detailuitwerking op inhoudelijk niveau, nadat ie even een poosje 'in de vriezer' heeft gelegen.

Wil er iemand hier die een beetje kijk op mastering heeft ff naar luisteren en z'n licht over laten schijnen misschien? Met name de imaging vind ik nog wel eens een uitdaging. Maar dat niet alleen hoor. Ik ben hier nog niet zo zeker en steady in voor m'n gevoel.
Gedaan met Ozone 11 in ieder geval.

Voor:

Na:

Deze track doet het trouwens echt goed qua views en likes op soundcloud. 8D
Hopelijk is dat een goede indicatie alvast!

Back