bestaat dit?

supahgrass

Stamgast
hallo

ik zoek een kabel van USB type 2 naar een trs of xlr jack.
bestaat dit, en waar kan ik dit eventueel kopen?

het is om bij Push aan te sluiten op mijn Tascam externe geluidskaart en die heeft enkel xlr en trs jack ingangen...

Mvg

supahgrass

je kan toch data en audio door een usb laten gaan?

of hoe kan ik dan best mijn Push op mijn externe geluidskaart aansluiten?

Je push is een controller en stuurt audioprogramma's aan maar heeft zelf geen geluiden aan boord.
Dus, wat stuur je met je Push aan?

jongens ik zeg nergens dat ik jullie niet geloof he! integendeel, ik apprecieer het enorm dat jullie julllie kennis willen delen!

Het is omdat ik niet echt weet hoe ik mijn AlesisQ61 midi keyboard kan gebruiken voor zowel de geluiden uit abelton te spelen (kan kiezen dus, inspelen met push of met ableton). Maar ik wil mijn geluiden uit mijn access virus A halen en daar mee spelen op mijn keyboard maar dat lukt blijkbaar niet. het is 1 van 2 :(

Ik wil simpewel de beats uit mijn push halen en de klanken uit mijn Virus (via AlesisQ61 keyboard). En Ableton als sequencer gebruiken maar dit lukt mij maar niet.

Iemand tips of advies?

PS: ik heb een TASCAM US08x16 midi/adio-interfafe rechtstreeks via usb op mijn laptop aangesloten.

jongens, ik zeg nergens dat ik jullie niet geloof, integendeel ik apprecieer het enorm dat jullie jullie kennis willen delen! :)

Het probleem is gewoon: ik wil de Push vooral gebruiken voor beats te maken en mijn Access Virus A voor de sounds.
Ik heb een Alesis Q61 keyboard maar ik als ik die aansluit speelt die zowel de sounds van Ableton en virus af.

hoe kan ik dit scheiden van elkaar? Alles gebeurt met Ableton als sequencer (en ook voor de beats en een paar sounds die in de Lite versie zitten).

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg? en weet iemand hoe het komt dat en wat gekraak door mijn Sennheiser hooofdtelefoon komt als de push en mijn audio/midi interface van TASCAM (model US08x16) in elkaars buut staan?
Maar das vooral bijzaak.... ik wil gewoon beats via push inspelen en sounds via mijn keyboard inspelen en dit in Ableton 9.

alvast bendankt voor de info! als ik nog een kabeltje o.i.d. nodig heb gelieve dit vlug te melden, voor 12u sluiten alle electro zaken hier :p

PS: ik heb ook een usb-hub maar dit is niet voor alle toestellen bruikbaar, Push moet bvb. rechtstreeks op laptop, audio/midi-interface niet denk ik? heb hem nog maar net...)

thx!

Je zult je midi keyboard via USB aan je computer moeten hangen net zoals je Tascam.
Vervolgens midi kabels tussen de Tascam en de Virus en kabels van de audio output van Virus naar de audio input van je Tascam.

In je software zelf kun je midi outputs en midi kanalen toewijzen. Selecteer bij een track waar je alleen je Virus wilt horen de midi output van je Tascam.

Je zult je midi keyboard via USB aan je computer moeten hangen net zoals je Tascam.
Vervolgens midi kabels tussen de Tascam en de Virus en kabels van de audio output van Virus naar de audio input van je Tascam.

In je software zelf kun je midi outputs en midi kanalen toewijzen. Selecteer bij een track waar je alleen je Virus wilt horen de midi output van je Tascam.

ok super. danku voor de uitleg.
wel raar dat je een kabel hebt van usb type a naar trs jack (https://www.google.be/search?q=usb+...AUoAQ&biw=1600&bih=1099#imgrc=QX99zp-ZmmM4SM:)
maar niet van usb type b (zoals die van push) naar trs jack...!

Omdat daar niet direct sound uitkomt, USB is data verkeer/digitaal. In de kabel van jou link zit er ook een stuk Electronics ingebouwd in de plug,is niet zomaar een USB plug kabel en een Jack plug eraan. Bovendien zitten USB B poorten niet op je computer maar dus op de apparaten die je computer aansturen

Het is niet vreemd dat het er niet is, het heeft allebei zo goed als niks met elkaar te maken. En zou je bovenstaande kabels gebruiken dan is dus iedere kabel een aparte geluidskaart

ik zal dit straks es proberen, is wel een heleboel he ableton en settings pannel software en dan die audio/midi-interface. Best dat ik gestopt ben met drinken enz. of het zou helemaal niet lukken!

PS: ik heb ook een usb-hub maar dit is niet voor alle toestellen bruikbaar, Push moet bvb. rechtstreeks op laptop, audio/midi-interface niet denk ik? heb hem nog maar net...)
Je kan een powered USB hub "in principe" voor alles gebruiken. Een gewone USB hub is enkel voor aparaten die maar heel heel weinig stroom trekken (muis, keyboard, veel midi controllers - maar zeker niet allemaal, ...).

ok danku u voor de uitleg, maar is het niet logischer om mijn midi-keyboard aan mijn MIDI-ingang van mijn TASCAM us 16x08 te hangen?

of waar zit hem dan het verschil met het voorstel van Manu?

grtz & thx

Je computer ziet ze allebei als midi verbinding. Logisch is dus je midi keyboard via USB en de fysieke midi poorten op je Tascam vrijhouden voor je Virus, die geen USB heeft

ok danku u voor de uitleg, maar is het niet logischer om mijn midi-keyboard aan mijn MIDI-ingang van mijn TASCAM us 16x08 te hangen?

of waar zit hem dan het verschil met het voorstel van Manu?

grtz & thx
Opties:
- Alesis via USB aan PC, Virus aan Tascam
- Alesis via DIN aan Tascam, Virus aan.... wat?

Virus aan tascam, net zoals ik van plan ben met mijn esx? neen?
Dan heb je nog een midi interface nodig.
Tenzij je de DIN Midi Out van de Alesis tegelijkertijd met USB kan gebruiken. (edit: zei je niet dat je dat al had gedaan? Kijk dan eens om de kanalen te veranderen...) Maar dan heb je geen Midi input om de knoppen van de Virus op te nemen, moest je dat willen...
Of je kan hem op de Thru van de ESX steken.
Maar een midi interface kost nu zoveel niet he. ;)

Back