bestaat dit?

En het zou niet mogen uitmaken als monitoring op IN staat, maar activeer toch eens de Arm knop op beide tracks. (Dat is dat recording cirkeltje onderaan elke track)
En bij Midi preferences zet overal Sync eens af.

En ik zie dat je Midi track nu ineens op channel 2 ipv 3 staat? Of is dat door de lage resolutie van die laatste screenshots?

Dat is omdat ik vaak met een verse lei begin vooral ik de instellingen verander...

Kan je ook eens een foto van de achterkant van je Virus uploaden? De Midi kabel zit toch in Midi In he? (en Midi Out op de Tascam)

Uiteraard.

de TS kabels lopen van de virus OUT 2 naar IN 9 en 10 op de Tascam.

De Virus is ingesteld op MIDI kanaal 2 en in de mode: INT + MIDI zodat ik de knoppen van de virus kan gebruiken.

ja daar moet je niet op letten ik probeer vanalles iedere keer. Nu staat het wel vast dat MIDI 1 mijn Alesis VI en de Virus MIDI2 is...

ah, omdat als ik na een tijd klooien met Ableton ik het op een duur strontmoe ben en dan gewoon mijn Sennheiser hoofdtelefoon op OUT1 L/PHONES aansluit en mijn Alesis rechtstreeks op MIDI in van virus zet zodat ik gewoon wat met de virus kan klooien zonder Ableton.

foto's 11, 12 en 13 in Dropbox tonen dat ik je instellingen gedaan heb.

Zoals je ziet kan ik nog altijd maar kiezen uit ext in enz.

Ik kan zelf geen 2 tracks op 'arm' zetten" om op te nemen, enkel 1 track.

Voor de rest: ik heb u een ¨PM gestuurd!

grtz

met de instellingen op de laatste 2 foto's lukt het mij om klank uit de virus te krijgen, maar ik kan enkel multi kiezen, op single v d virus hoor ik nix, tweaken lukt vrij goed via de virus

Back