Groupbuy Mutable Anushri (eurorack) kits

Hmmm, ik zie dat ik aardig wat items op de BOM al heb liggen. Toch eens uitzoeken wat er dan over blijft en wat dat kost :P

Klopt het dat de drums niet los aanstuurbaar zijn?

De manual staat hier: http://mutable-instruments.net/anushri/manual

Daar staat in:
Anushri has a built-in drum synth and generative drum sequencer which can be played along with the synth section and its arpeggiator/sequencer

Verder nog:
Manual triggering of the drum synth

The drum synth responds to MIDI notes 36, 38 and 42 (respectively BD, SD, and closed HH in the General MIDI standard) on channel 10.

Dus volgens mij is de Drum apart te gebruiken/ aan te sturen.

Dan heb je wel de in/out expander nodig lijkt mij.....is dit project met of zonder i/o expander?
1.jpg

Nog een paar items die nodig zijn voor de build:
DIO-50S EMS

Cool Audio V2164

De caps voor de schakelaar in de BOM kloppen ook niet. Dit moeten type 611-F02xx zijn. De huidige zijn de rechthoekige voor de desktop.

Er loopt kennelijk op MI forum ook nog een groupbuy voor euro panels bij Adrian (die ook de metalen cases voor Shruthi en Ambika maakt)

Prijs +/- 55 euro.

Iemand al een idee hoe we aan die mooie Rogan knoppen gaan komen? Ik heb daar nog niet echt een oplossing voor kunnen vinden.

Grayscale verkoopt ze (alleen wit), en Control Modular heeft er ook een aantal. Modularsynthesizers.nl heeft de blauwe knoppen die Make Noise gebruikt, evt ook een optie.

Kleine update:
Gezien SynnyS druk is prive zaken, heb ik voor nu even stukje overgenomen.

Ik heb een order geplaatst voor 10 stuks PCB bij iTead. Ik heb het risico maar even genomen dat we nog niet 10 mensen hebben. Ik zal een volgende update plaatsen als ik de pcb binnen heb. Dan weet ik zeker wat de totaal kosten zijn.

Laatst gewijzigd:
Kleine update:
Gezien SynnyS druk is prive zaken, heb ik voor nu even stukje overgenomen.

Ik heb een order geplaatst voor 10 stuks PCB bij iTead. Ik heb het risico maar even genomen dat we nog niet 10 mensen hebben. Ik zal een volgende update plaatsen als ik de pcb binnen heb. Dan weet ik zeker wat de totaal kosten zijn.

Tof! ik ben de komende 3 weken op vakantie dus ff geen reactie, maar ik wil er iig wel een!

Update:
Ik heb een mainboard gedeeltelijk gebouwd om de ATMEGA te kunnen flashen. Ben vervolgens een paar uur bezig geweest met gerommel met programmer e.d. Vandaag na nog wat uurtjes lijkt het flashen gelukt te zijn echter de verificatie aan het einde faalt.

Daar het me geen goed idee lijkt om iedereen ATMEGA chipjes op te sturen die uiteindelijk toch weer moeten omdat het nog niet goed is, heb ik besloten om komende week het mainboard af te bouwen zodat ik tenminste zeker weet dat e.a. werkt.

Wat betreft de printen. Helaas staan de values er niet op. De namen van de componenten wel. Dit komt door de cam job van iTead. Ik had de values naar de naamlayer om moeten zetten en dan was het goed gegaan (weer wat geleerd voor de volgende keer :) ). Als je de build manual van MI volgt, heb je er eigenlijk geen last van. Maar ik zal ter compensatie een a4 meeleveren met de values wel afgedrukt. Dan kan je het in elk geval snel nakijken.

Qua frontjes heb ik nog getracht van iemand op het MI forum het design voor Schaeffer te krijgen. Echter geen reactie en ik denk niet dat ik die nog ga krijgen. Ook over de groupbuy op MI forum nog geen extra info. Hopelijk dat SynnyS meer geluk heeft op dit vlak.

Back