Key contacts polysix cleanen

Niks in een sopje. Ben je helemaal betoetert!
Als je ze wilt 'wassen', dan in gedestileert water in een Hoog-Frequent reiniger en wat alcohol in de oplossing.
Dat het aanbrengen van die zilver-emulsie werkt weet ik uit ervaring. Het is alleen niet de oplossing waar je meteen naar moet grijpen.

Die midi-kit is wel goed, heb zelf ook een Polysix kit (p6retro) in mijn Poly-61 zitten. Zolang de scanmatrix van de toetsen overeenkomen kan dat 1 op 1.

Rubbertjes zijn binnen. Vergeleken met die er uitkwamen is het zo te zien toch vooral een kwestie van slijtage. De nieuwe rubbertjes hebben een stuk dikker contactoppervlak.

Ik ga er van uit dat de tip met zilveremulsie om deze reden ook gewoon zou moeten werken.

Bak speelt fijn nu. Moest sommige toetsen alsnog een paar keer 'inspelen' voor ze helemaal lekker pakten, maar hoor nu geen krasjes meer.

Ik heb sinds gisteren een polysix waarvan ca 25 toetsen het niet deden.
Voor de gein eens geprobeerd of ik het niet op kon lossen door heel veel keer de toetsen in te drukken, met 2 vingers omstebeurt heel snel lopen tikken en warempel, de toetsen kwamen weer tot leven na een minuutje tikken. Dit heb ik met alle niet werkende keys gedaan, ze doen het allemaal weer goed nu.

Het zal vast geen methode zijn die future proof is, maar voor nu speelt hij weer prima. :)

Haha, geweldig, ik ben er blij mee, scheelt me weer een hoop gedoe. :-)

Back