NOG een eBay scam!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Opgepast maar weer, want iemand heeft weer wat slims uitgedacht om je van je centjes te verlossen!

Als je aan het verkopen bent kun je een emailtje verwachten van iemand die bereid is om het object
meteen van je te kopen, maar dan buiten eBay om. Dat lijkt interessant, want zo bespaar je de eBay
kosten.

De "koper" zal je dan gelijk aanbieden dat via een Paypal/Escrow type organisatie te doen, zodat je
zeker bent dat alles OK is.
Ga je hiermee accoord, dan krijg je na enkele dagen inderdaad de bevestiging dat de koper betaald
heeft en je het artikel op kunt sturen.

Dat is dan wel meteen het laatste wat je hoort, want dat "borgfonds", "treuhand" of wat het dan ook
moge zijn, is natuurlijk de oplichter zelf.

T'is weer leuk bedacht, moet ik zeggen. En er zijn al weer hele hordes slachtoffers te betreuren. :stupid
Het blijft oppassen geblazen. :(

..dan idd maar een ouderwetse penis!!

Origineel geplaatst door Slipperman
aan ebay gemeld neem ik aan?

Daar kan eBay helemaal niets aan doen. De oplichter benaderd mensen die op
eBay verkopen rechtstreeks.
De slachtoffers zijn juist diegenen die zich laten overhalen om buiten eBay om
te verkopen en de veilingkosten uit te sparen. Zal eBay dus een worst zijn.

Bekend principe: speculeren op de zuinigheid of geldzucht van mensen.
Hoe geiler op geldelijk gewin, hoe makkelijker op te lichten.

De mensen die dit overkomt zijn ook wel erg dom niet met een erkent escrow/paypal systeem in zee te gaan zoals.....PAYPAL!! Dan heb je dit gezeik niet. Ik ga toch ook geen geld storten bij een bank waar ik nog nooit van gehoord heb. Zolang er domme mensen zijn zullen er iets slimmere zijn die ze geld afhandig maken. Gewoon ordinaire oplichting dus dat niets met Internet te maken heeft. Gebeurt overal! Gewoon blijven bij Visa of Paypal en allles zal rechtkommen.

Idd Nolet, ze gaan uit van de "hebberigheid" van de mens. Ze gaan ervanuit dat er zat mensen zijn die snel geld en zoveel mogelijk willen hebben.

Altijd oppassen gewoon.

Hmz, zelf krijg ik de laatste weken constant mailtjes die lijken op Ebay mailberichten. Of ik maar even m'n gegevens wil corrigeren. Ja, alsof ik zo dom ben om mijn creditcardgegevens maar in te vullen. En dan nog gekke onzichtbare brabbelteksten onderaan het mailtje ook. Achterlijk gedoe van die klotegasten. Maar goed, vandaag was ik het zo zat dat ik maar spooferdepoof mail heb gestuurd naar Ebay. Of ze er wat mee kunnen weet ik niet, maar laat ik hopen van wel. Nog even en niemand koopt meer van Ebay. Hoe durft een mens op deze manier nog een vintagebak uit Amerika te kopen, om maar een voorbeeld te noemen.

Hoe deed je dat vroeger als je een synth wilde hebben uit de US? vraag ik me dan af..

Ook storten en hopen op een zending?

Origineel geplaatst door Nolet
De mensen die dit overkomt zijn ook wel erg dom niet met een erkent escrow/paypal systeem in zee te gaan zoals.....PAYPAL!! Dan heb je dit gezeik niet. Ik ga toch ook geen geld storten bij een bank waar ik nog nooit van gehoord heb. Zolang er domme mensen zijn zullen er iets slimmere zijn die ze geld afhandig maken. Gewoon ordinaire oplichting dus dat niets met Internet te maken heeft. Gebeurt overal! Gewoon blijven bij Visa of Paypal en allles zal rechtkommen.

Bijna goed. Ik maakte 900,- euro over via Paypal en zag vervolgens niks verschijnen. Ben je je geld ook kwijt. De pseudo verkoper woont in de VS, dus ik ga er verder geen werk van maken omdat het hoogstwaarschijnlijk toch niks uithaalt.

Origineel geplaatst door omiel
Bijna goed. Ik maakte 900,- euro over via Paypal en zag vervolgens niks verschijnen. Ben je je geld ook kwijt. De pseudo verkoper woont in de VS, dus ik ga er verder geen werk van maken omdat het hoogstwaarschijnlijk toch niks uithaalt.

Oei oei.. En wat zei Meneer Kaktus dan altijd: "wat hebben we nou geleerd vandaag"?

nee kut, zoveel geld weg..

Er staat toch in de reglementen dat het verboden is een object buiten ebay om te verkopen (Als je het object al ter verkoop hebt geplaatst)? Boontje komt om z'n loontje dan, hoor...

Laatst gewijzigd:

mijn punt is meer dat het niets met internet te maken heeft. Dit had net zo goed via een bank kunnen gebeuren. Het is gewoon ordinaire oplichting. Als je alleen al in zee gaat met mensen die een vage account hebben bij een vage bank dan vraag je er bijna om. Je kan overigens een (echte) bank laten bemiddelen hierin. Zij checken dan of de goederen geleverd zijn en keren dan pas het geld uit. Gebeurd heel veel in de scheepvaart enzo.

Bijna goed. Ik maakte 900,- euro over via Paypal en zag vervolgens niks verschijnen.
Ben je je geld ook kwijt. De pseudo verkoper woont in de VS, dus ik ga er verder geen
werk van maken omdat het hoogstwaarschijnlijk toch niks uithaalt.

Erger nog! Er zijn diverse gevallen waarbij protesten bij Paypal het alleen maar erger
maken.
Het komt voor dat wanneer je bij Paypal protesteert, ze voor de "zekerheid" gelijk maar
je krediet bevriezen "totdat het probleem opgelost is". dat wordt dan behoorlijk lullig
als het probleem nooit wordt opgelost. :(
In sommige gevallen behoudt Paypal zich zelfs het recht voor om al het geld op je
account te confisceren, met "no appeal possible"

Voorbeeld: Als iemand een betaling aan jou doet met een valse credit-card, wordt
jouw betrokkenheid hierbij betiteld als "deelnemen aan een criminele handeling".
Gevolg: de inhoud van je account wordt onmiddelijk geconfisceerd en al je geld is weg!

Diverse soortgelijke schrijnende voorbeelden kun je vinden op:
http://www.paypalwarning.com/
http://www.paypalsucks.com/
http://www.aboutpaypal.org/
en meer.....

Het is gewoon erg, je kunt niet controleren of email fake is of niet omdat je via relay's het from adres kunt veranderen en dan de layout van elk bedrijf jatten en nabouwen. Alleen encrypted gaat dan nog op.

En paypal gebruik ik voor kleine bedragen en nooit iets boven de 100 euri want die gasten zijn ook niet te vertrouwen maar maken wel schandalig misbruik van hun positie in inet land.

Ik ben een keer opgelicht door een amerikaan , gelukkig was die zo dom om zijn adres te geven ivm bidpay , dus heb ik hem gratis en voor niks een flinke zak wiet toegezonden :duivels:

Origineel geplaatst door Unimatrix
Ik ben een keer opgelicht door een amerikaan , gelukkig was die zo dom om zijn adres te geven ivm bidpay , dus heb ik hem gratis en voor niks een flinke zak wiet toegezonden :duivels:

en een reactie erop gehad?:halleluja

Origineel geplaatst door Unimatrix

Goeie naai aktie ja. Maar als dat pakje er toch door komt dan heeft hij wel een flinke duit kunnen verdienen. Of het wordt gewoon door de douane daar ingepikt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back