OS X 10.11 El Capitan

Als je 10.8.x draait zou hij je alleen moeten lastigvallen over updates binnen 10.8, die zou ik wél installeren. Zelfde eigenlijk met Chrome. Zelfs al bezoek je geen twijfelachtige websites, malware komt soms ook binnen via malafide ads op legitieme sites, en een verouderde browser is de manier waarop ze je pakken.

Je kan in 10.8 ergens in System Preferences volgens mij ook aangeven wat er precies moet gebeuren met updates, daar kun je het automatisch checken ook uitschakelen. Onder latere OS X versies wordt dat een wat lastiger verhaal geloof ik.

ik heb een vraag over de kapitein;

sinds wij de studiopercuter hebben geupgrade met de el capitano, heeft logic het volgende probleem;

hij wil alleen nog maar een beetje opnemen met de buffersize op 1024 ( lots of latency dus), en crashes rondom.
het lijkt dus meer op de titanic, sinds de kapitein op dit ship vaart.
wij hebben onlangs het geheugen uitgebreid naar 32 gig, en het is dacht ik zo uit mijn hoofd een macpro met 6 cores.

iemand?

:mega:

yeps, is ook gedaan.

Al SSD erin? Heb je harder (9/10 keer) nodig dan die 32gb'tjes iig, dus die zul je wel al hebben.

[edit]
Ik zie dat ik op een oude reageer, zal wel fixed zijn intussen.

de computer heeft zichzelf gerepareerd( wat ook wel logisch is met een linux machine)
het duurde alleen wel tering -lang.
ik weet ook wat er fout gegaan is, eerst logic geupgrade, en daarna pas de kapitein op dit schip geinstalleerd.:bekdicht:
( ja, ik heb het nie zo gedaan, ik heb verder niets met de studio computer te maken, en das maar goe ook.)

yeps, is ook gedaan.

Al SSD erin? Heb je harder nodig dan die 32gb'tjes iig, dus die zul je wel al hebben.

Ik heb sinds kort ook een 6-core Mac Pro uit 2010.
Ik ben hier nog niet tegenaan gelopen, ik zal eens checken.

Is dit alleen in Logic?
of ook andere audio apps zoals Ableton Live ed.

Als je het helemaal goed wil doen.. zet je startup SSD op een PCI kaart voor belachelijke snelheden.
Normalde SSD op de SATA 2 bus = 260 MB/Sec read/write

Met Apricorn Velocity Solo x1 PCI kaart:
400 mb/sec, ongeveer 60 euro zonder SSD drive.

Apricorn Velocity Solo x2 PCI kaart:
550 mb/sec (bij gebruik van één drive),
800 mb/sec (bij gebruik van twee drives), ongeveer 105 euro zonder SSD drive(s).
(Bij deze kaart ben ik problemen van Mac gebruikers tegen gekomen maar zou ook moet werken op een Mac Pro 5,1)

OWC Accelsior S PCI kaart :
500 mb/sec, ongeveer 60 euro zonder SSD drive.

Samsung SM951 PCI kaart:
1500 mb/sec, ongeveer 130 euro incl. 128 GB drive (hier past geen gewone SSD drive op).

Laatst gewijzigd:
Effe mijn frustratie kwijt (voor zover dat lukt)

Wat een verschrikkelijk OS is dat Mac OSX zeg.. pffffffffffff!!

Het is dat ik de Mac mini voor 99% voor Ableton gebruik, maar voor die andere 1% is het HELL..

Hier komt nooit meer een Mac binnen. :kont:

Serieus? Ik vindt het zo'n verademing. Er staat bij mij ook alleen ableton en plugins op maar dat had ik met de windows pc ook.
Het werkt gewoon en het is lekker simpel, volgende upgrade wordt zeker weer een mac of hackintosh misschien omdat ik de pciE slot nodig heb.

Voor andere dingen hebben we een iPad en laptop.

Ik wil foto's van mijn iPhone naar een netwerkschijf kopieren via mijn Mac mini..
Als ik de standaard import tool daarvoor gebruik zet deze de data van alle files naar vandaag zodat ik niet meer kan sorteren op datum. Wil ik er een andere tool voor gebruiken (mucommander) dat werkte maar 1x, vandaag wil mijn Mac mini m'n iPhone liever niet zien, dus kopieren lukt dan in het geheel niet helaas.

Zit ik op mijn windows laptop nu, klik -> klaar.. en zo loop ik tegen nog wel meer van die duffe dingen aan waarbij ik er niet achter kom of dat het nou gewoon niet kan of ik te dom ben. Allebei kan ook nog natuurlijk..

Maar wat wil je dan godsnaam doen met je Mac of wat vind je er dan zo verschrikkelijk aan? Just curious...heerlijke is juist dat je niks met je OS te maken hebt qua configureren, hooguit bij finetunen maar zelfs dat niet. Inmiddels draait ook 99% van de software (misschien minus de meest recente updates van sommige) en beschikbare hardware prima.

Kan zijn dat je een pc gewend bent en nogsteeds zo denkt terwijl je achter je Mac zit. Geen idee. Geen commentaar maar gewoon nieuwsgierig.

Effe mijn frustratie kwijt (voor zover dat lukt)

Wat een verschrikkelijk OS is dat Mac OSX zeg.. pffffffffffff!!

Het is dat ik de Mac mini voor 99% voor Ableton gebruik, maar voor die andere 1% is het HELL..

Hier komt nooit meer een Mac binnen. :kont:

Hang m eraan en Photos opent. Import daar en hij neemt alles over, incl wel data gekoppeld aan je foto's. Geen probleem daar. Kan zoeken wat je wilt

Ik wil foto's van mijn iPhone naar een netwerkschijf kopieren via mijn Mac mini..
Als ik de standaard import tool daarvoor gebruik zet deze de data van alle files naar vandaag zodat ik niet meer kan sorteren op datum. Wil ik er een andere tool voor gebruiken (mucommander) dat werkte maar 1x, vandaag wil mijn Mac mini m'n iPhone liever niet zien, dus kopieren lukt dan in het geheel niet helaas.

Zit ik op mijn windows laptop nu, klik -> klaar.. en zo loop ik tegen nog wel meer van die duffe dingen aan waarbij ik er niet achter kom of dat het nou gewoon niet kan of ik te dom ben. Allebei kan ook nog natuurlijk..

het grote probleem bij nieuwe mac gebruikers is dat ze maar niet van hun oude windhoos gewoontes afraken.
het installeren van zaken zoals mucommander is een groot voorbeeld daarvan :D

Laatste keer dat ik dat deed waren alle datums dus veranderd in de huidige dag, en ik wil niet importeren naar de mac mini, maar gelijk van iPhone naar netwerkschijf

Ik heb eigenlijk ook nooit problemen gehad met dat de datum van import ineens alle andere data overruled.. Raar? Of snap ik het niet.
In any case, gewoon je phoon/pad aan je andere apple rommel knopen en 1 klik is alles binnen. Snap de fuzz niet Demian. :)

Back