Probleem met adapter MS2000r, advies gevraagd

FJH

Ingeburgerd
Hallo,
Kan iemand mij adviseren over het volgende.
Ik heb een probleem met mijn MS2000r.
Als het kabeltje van de adapter beweegt, gaat de stroom er af, om vervolgens direct weer op te starten. Het kabeltje zit met een plug in de MS2000r, maar de adapter is geen originele Korg-adapter.
Ik heb een niet-orginele adapter gekregen bij deze aankoop begin dit jaar maart (zie foto) en ben benieuwd naar advies. Moet ik een andere / originele Korg-adapter? Of kan er iets zijn met het contact van de synth? Technisch qua dit soort zaken een nitwit, vandaar mijn vraag.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 105
Hmm, kan beide zijn.
Misschien is het universele plugje net niet de goede maat, waardoor er niet 100% contact wordt gemaakt.
Kan je de voeding eens proberen op een ander toestel ?
Ik heb gezien dat je de spanning kan regelen, dus probeer ff een draagbare cd speler, playstation, ... Dan kan je al checken of het aan de adapter ligt

Deed ie het vroeger wel goed met deze adapter ?

Wat ik meemaak is dat de lip waar een der adaptercontacten tegenaan rust een beetje lam is. Ik heb een soort van haakse tandartsentool waarmee ik die lip weer wat strakker trek en dan maakt de handel weer goed contact.
Het blijft overigens van belang de goede maat te hebben van de plug in zowel binnen- als buiten-diameter.

Laatst gewijzigd:
Hallo, heeft het eigenlijk nooit goed gedaan. Is kwetsbaar punt. Tandartsapparatuur is bij ons thuis niet aanwezig.
Nu zie ik dat deze adapter staat afgesteld op 9V, dat is de correcte voltage van de MS2000r. Nu heb ik ook een Electribe EA-1 met een 9v-AC adapter. Ik heb deze nog niet aan mijn MS2000r gehangen (plugje zit wel direct goed) want ik weet dus niet of dat wel zo verstandig is, gezien de verschillende specs van de adapters (zie foto, met links de Electribe-adapter). Zal dat een oplossing zijn? Waarschijnlijk een tenenkrommende, kreunen-opwekkende, zweetuitbrekende vraag voor iemand die wel verstand heeft van elektra, maar bij deze toch gesteld :eureka: voordat er rookwolkjes uit mijn studiootje komen.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    72,5 KB · Bekeken: 79
Okee, dank MarcMarc, lijkt mij een helder advies.

die Electribe adapter op de foto is ook gewoon DC hoor, dus je kan gewoon wisselen.
Wel even even de polariteit checken, ik zie dat de Electribe adapter de min aan de buitenkant heeft zitten.

Volgens de handleiding (en hoe ik die tekst interpreteer) is de EA-1 adapter een AC-adapter (zie afbeelding). Of mis ik iets? Ik hoor het graag, want het kan mij een gang naar een reparateur besparen.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    46,4 KB · Bekeken: 80
Okee, dus dan kan ik zonder problemen mijn Electribe EA-1 adapter gebruiken voor de MS2000r?

Dank voor reply MarcMarc. Ik waag het er zelf niet op. Heb al contact gezocht met erkende Korg-reparateur, die mij de vorige keer al tot voorzichtigheid maande met losse niet-MS2000-adapters. Dan zie ik wel. Inderdaad (jouw motto hier gebruikt): 'Het is altijd wat!'.

Okee, dus dan kan ik zonder problemen mijn Electribe EA-1 adapter gebruiken voor de MS2000r?

Korg leverde bij de MS2000 dezelfde adapter als die bij de EA1 en ER1.

Back