korg monotron delay eurorack / mods

Devon-Miles

Ouwe rot
dit te gekke goedkope analoge delay apparaatje lonkt al een tijdje, maar kleine knopjes, batterijen..ik zou dat liever anders willen en las over tig mods en zelfs een eurorack versie.
ik ben niet perse onhandig maar het zou wel een te hoog gegrepen opdracht voor me zijn zoiets te fabriceren. ik vroeg me af of iemand van jullie er al eens aan heeft gewaagd.

zie onder de eurorack versie en dan nog de jahtari versie met moog style knoppen en vele mods.

https://www.youtube.com/watch?v=_GcKU0eNBx0

http://www.jahtari.org/gear/monotron.htm

Ik had een jahtari besteld maar blijft stil eigenlijk... Volgens die laatste is korg gestopt met bouwen. Ik zou dus niet te lang wachten als je er eentje wil.

vaag.. toch geen geld gestort hopelijk? en ja, dan zal ik er zeker een gaan halen, kan ik altijd nog een slimme technicus ermee laten knutselen als de kans zich voordoet.

Nee geen geld gestort. Ik geef m nog een maand tijd, hij zou er aan bezig zijn, zei ie eind mei. Had de onderdelen en enkele bestellingen.

Ik ben 'm aan het racken! Is een projectje dat ik een tijdje geleden heb opgestart en nu weer heb opgepakt.
Op zich niet heel erg bijzonder. Wat ik van plan ben is best basic:
- 5v voorziening
- twee inputs met attenuator
- lfo output
- vco output
- cutoff cv
- resonance mod
- gate input
- output

Ik wil de originele pot connecties doorlussen naar pots in een paneeltje. Misschien dat ik de originele pots desoldeer. Verder alles met montagekabel connecten en dan de originele pcb er op een of andere manier haaks monteren. En de output heb van het speakertje gepakt. Headphone output heeft een te lage output.
Ik heb er gisteren even mee zitten spelen en hij is toch wel heel gaaf. Zal tzt wel even wat foto's posten...

Laatst gewijzigd:
@bob .. ik ben zeer benieuwd hoe je project uitpakt!

@klinkske .. hoe is de ruisfactor? ik las toch wat over de hoeveelheid ruis in het signaal van de delay. (maar dat is ook weer een deel van het analoge karakter natuurlijk)

Check mijn track voor ruis. Begin is de korg solo. Hij ruist afh vd instelling. Als je piet precies bent, niks voor jou ;)

Bob, je zou eens kunnen kijken of en welke parameters van de MT delay op 5V/0V lopen.
Op de monotribe is b.v. de LFO Rate ook makkelijk te CVen.
Lijkt me wel een meerwaarde, vooral voor delay time!

Tja, zo handige elektrotechnicus ben ik nou ook weer niet... Het zou inderdaad wel handig zijn overigens.

Tja, zo handige elektrotechnicus ben ik nou ook weer niet... Het zou inderdaad wel handig zijn overigens.

Ah.. Als de parameter in kwestie voltage controlled is, is de pot waar je die parameter mee instelt een spanningsdeler.
Als dit het geval is staat er meestal op de CW (Clock Wise) +5V, op de CCW (Counter Clock Wise) 0V en op de W (Wiper) het gedeelde voltage. Als de pot dan in het midden staat, staat er 2.5V op de wiper.

Je kan dan b.v. het gedeelde signaal (van de wiper) verwijderen uit het originele circuit, b.v. door een baantje door te krabben, en naar de schakelaar van een jack input laten gaan.
Als je dan geen jack hebt aangesloten is het circuit als origineel, sluit je wel een jack aan word het circuit onderbroken en krijgt de desbetreffende parameter zijn voltage van een ander punt.

Volgens mij gaat het om dit stukje uit het schema. Pot voor de delay time zit in de grote rode cirkel. Daar zie ik niet de kenmerken die jij noemt. Dan kan ik er vanuit gaan dat het niet kan?

attachment.php

Attachments

• monodelay.jpg
    monodelay.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 94
Back