Test je gehoor (tip)

Deze test vindt dat ik doof ben. Een vergelijkbare test in het engels had ik geen enkele moeite mee (0 fout). Ik heb ook even doorgetest met deze, daar zit alles nog in het 'normaal'-gebied, maar ben ik wel wat ongevoelig voor de 1KHz-zone. Hoe ideaal deze test te doen is met nog geluid van buiten die door mijn koptelefoon heenlekt weet ik niet.

Nou heb ik wel problemen met mensen verstaan in geroezemoes, maar ik heb dat altijd als iets neurologisch gezien (is ook niet erger geworden en heb ik al sinds ik legaal in café's/bars mag vertoeven).

...

WAT zeg JE !!! volgens mij moeten ze zelf ook een gehoor apparaat.

Attachments

• Schermafbeelding 2015-08-05 om 23.58.47.jpg
    Schermafbeelding 2015-08-05 om 23.58.47.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 133
Exel, maar hoe was de toestand toen je illegaal de bars bezocht?
Met mijn gehoor is niks mis blijkbaar. Test gedaan met de luidsprekers en de geluiden van de gracht genoemd naar een bloem erbij ;-)

En ik vraag me elke keer weer af welke dat dan is :). Issie gedempt? Zo nee, gaat het om een algemene benaming of is het een specifieke bloem? Vind ik hem in het water? Vragen, vragen , vragen...

Volgens de test was mijn gehoor goed.
Het is wel een erg kort door de bocht testje want ik heb moeite in galmruimtes als grand café's met harde muziek mensen te verstaan. Nu ligt het er aan of ze iets interessants te melden hebben natuurlijk.
Het stemmetje in de test beslaat maar een klein frequentie gebied en in die zin ook niet volledig. Evenals de 'ruis'. Ben benieuwd wanneer de stem echt zinnen laat horen met stembuigingen en toonhoogtes en een wat 'ingewikkelder' ruis.

Volgens de test was mijn gehoor goed.
Het is wel een erg kort door de bocht testje want ik heb moeite in galmruimtes als grand café's met harde muziek mensen te verstaan. Nu ligt het er aan of ze iets interessants te melden hebben natuurlijk.
Het stemmetje in de test beslaat maar een klein frequentie gebied en in die zin ook niet volledig. Evenals de 'ruis'. Ben benieuwd wanneer de stem echt zinnen laat horen met stembuigingen en toonhoogtes en een wat 'ingewikkelder' ruis.

Ik denk dat ze daar wel van bewust zijn. Maar ze moeten natuurlijk iets bedenken waar de mensen nog de
tijd voor nemen om te proberen en dan moet het niet te moeilijk allemaal.
Uiteraard is een echte goeie test bij zo een gehoor-test-centrum veel betrouwbaarder.

Toch zegt het behoorlijk wat over je vermogen om dingen te verstaan, wat het doel van zo een test is natuurlijk..

Toch zegt het behoorlijk wat over je vermogen om dingen te verstaan, wat het doel van zo een test is natuurlijk..

Het is wel een hele specifieke gehoortest daardoor, die waarschijnlijk niks nuttigs te melden heeft over je capaciteit om dingen te horen tijdens het mixen.

Dus als je mensen kunt verstaan met ruis op de achtergrond is er niets mis met je gehoor? Je gehoor is er juist op gemaakt om de middenfrequenties waar ook stemmen zitten, extra goed te kunnen horen. Er wordt verder niet gekeken of je de hoge frequenties nog kunt horen, dus deze test lijkt me vrij nutteloos.

Dus als je mensen kunt verstaan met ruis op de achtergrond is er niets mis met je gehoor? Je gehoor is er juist op gemaakt om de middenfrequenties waar ook stemmen zitten, extra goed te kunnen horen. Er wordt verder niet gekeken of je de hoge frequenties nog kunt horen, dus deze test lijkt me vrij nutteloos.

Ehm, nee. JIJ vind het nutteloos..
Maar als je dat wil wat jij wilt, moet je naar een shop gaan en het goed laten meten.
Deze test hierboven geeft aan, als je slecht scoort, dat je dus minder goed stemmen kunt herkennen
als het een beetje noisy omgeving is. That's all. Ik snap niet dat je dat niet nuttige info vind... :)
Je bent misschien jong en je denkt "who cares"? Of je bent al doof. kan ook.

Back