Een baaldag heb ik vandaag ook
Na 6 vaarten van alsmaar opletten op ieder moment voor uren lang en compleet gaar.
De avondse terugweg op vrijdag (na het vuurwerk) spande de kroon tussen de velen gekken die vol gas terug voeren en enorme hekgolven maakte die ik enkel kon voorblijven door vol gas te geven, erin te draaien met de neus om ze te pareren of op tijd van ze weg te varen.
Zeker een dozijn keer pal achter de boosdoeners de boeg er in gedraaid op een haar te rammen. Express om een signaal af te geven naar die patsers met hun dure luxe boten. Niet heus natuurlijk, maar voor hun gevoel nogal bedreigend. Ik moest immers die grote golven in draaien of anders een kuub aan water via de achterkant naar binnen krijgen.
Och, we hebben het allemaal overleeft door spectucalair optreden van de schipper ;-) en de jongste van 6 jaar met zwemvest viel gewoon in slaap tijdens de nogal bumperige acties.
Het vuurwerk op de zaterdag was vanaf het water een heus spectakel. Een aparte ervaring.
We zijn een uur langer blijven liggen om alle snelheidsduivels de kans te geven weg te komen zonder ons. We hadden vervolgens een relatieve rustige terugtocht. Behalve de oversteek op het IJ vanaf de noordkant naar de centrumkant. Schepen, bootjes en snelheidsduivels van alle kanten met vaak ook nog eens slechte verlichting. Overal tussen door proberen te laveren met vol gas omdat het de enige optie is.
Verder ben ik normaal gesproken een heel rustige vaarder
En we hebben heel veel plezier gehad.