Ik zoek een vintage sampler...

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
...en wel eentje die niet al te duur is...:engel:
En rackmount is een must, nog een toetsenbord erbij kan mijn kleine studentenkamertje niet meer hebben. Mij lijkt de Emu Emax wel een prima ding, maar ik heb er vrij weinig ervaring mee behalve wat klanken gehoord te hebben op Youtube. Zijn er samplers die hierop lijken of wellicht beter zijn in hetzelfde prijssegment?

René

Last edited by a moderator:
wat zoek je precies voor features?
en wat mag het kosten?

je kan denken aan een EPS16, EPS16Plus van Ensoniq.. Of een ASR-10.
Die lijken mij het tofste..

maar qua ruimte ben je toch met een racksmount beter af?

De features die ik zoek is vooral een 80-esque geluid. Niet al te hi-fi, gritty filters... Iets met een karakter en ouderwetse geluiden, in ieder geval niet iets wat je ook uit een VST kunt trekken.

Een HD is altijd een pluspunt maar niet broodnodig, floppy's mag ook :D

Ik denk dat een e-mu sampler ( bv e-mu 6400 oid) je ook wel zou kunnen bevallen, met al die filters en zo jammie :)

Wat voor geluiden er uit komen hangt er van af wat je er in stopt natuurlijk. Hoe de klanken zijn die er standaard bij zitten weet ik zo snel ook niet van al die samplers.

e4xt emu ?

sp1200

...

alleen een klein beetje geld bijleggen...

Emax komt het meest dichtbij een SP1200 denk ik. Denk dat het voor de OP wat duur is.
ASR-X is er inderdaad ook niet in rack versie.

Ik denk dat een EPS-16 wel iets voor OP kan zijn. Net geen 80's maar wel lekkere sound en eventueel direct de toetsen die je nodig hebt. :okdan:

De emax klinkt net iets mooier dan de eps16+, de eps heeft ook alleen een resonante filter op een diskette, maar die valt wel te regelen.
Wel heeft de eps een superfijne sequencer en een goeie effecten unit aan boord.

Oh ja. De emax heet ook echt een mini display en de eps een flink scherm met veel parameters.
Ik zou Eps16+ aanraden. De asr klinkt al weer een stuk netter en alles van die tijd en daarna is niet meer lo-fi.

s760 roland met monitor en muis ?
vind ik zelf prettiger werken dan die eps'en en esi's

Back