Furious5
ENOUGH ALREADY!
Ben je trouwens op de hoogte van het feit dat de meeste 'vintage' samplers maar 10 of 20 seconden mono sampletijd hebben? Volgens mij weet je niet echt veel van die dingen af...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, maar ben dik tevreden. 
De emax klinkt net iets mooier dan de eps16+, de eps heeft ook alleen een resonante filter op een diskette, maar die valt wel te regelen.
Wel heeft de eps een superfijne sequencer en een goeie effecten unit aan boord.

Dat de EPS-16 Plus alleen een resonantie filter heeft op diskette (Waveboy Rez Filter bedoel je) dat is niet correct, heb ik ontdekt.
De EPS-16 Plus heeft wel degelijk de mogelijkheid om je samples te voorzien van een resonantie filter, dit moet je alleen niet zoeken in de filter sectie.
Check hier de clip "How to make your EPS-16 Plus Growl' die ik van de week heb gemaakt met de uitleg hoe je dat kan doen.
De sample die ik gebruik is een ongefilterde saw uit de ESQ-1. De filters in de EPS-16 Plus staan helemaal open, op +150. Maar dan.....
https://www.facebook.com/The-Soulmade-System-785233431561803/?ref=hl
Lekkere samplers zijn het zeker. Ik zou ook nog wel een EMAX II en/of een FZ1 willen proberen, maar ik ben wel erg gek van de Ensoniq samplers (Mirage en EPS-16 Plus).
Robin.

De Emu ESI-32 is ook een aanradertje. Heb 'm sinds kort, kost geen drol, en klinkt echt goed. Net nieuwe OS binnen en aan mn pc gehangen, SCSI sample transmit, hopla, net zo makkelijk (koste wel een poosje om dit voor elkaar te krijgen maar het werkt!)
Filters vind beter klinken dan de S760. Alleen die klinkt weer iets beter met zwaar omlaag pitchen.
De EPS16+ wint het nog steeds kwa karakter en bijzondere sound, das ook logisch, maar ben dik tevreden.
Trouwens met 32mb, meeeer dan genoeg sample tijd hoor, 5-6 minuten zoiets.
De Emu ESI-32 is ook een aanradertje...
..Filters vind beter klinken dan de S760. Alleen die klinkt weer iets beter met zwaar omlaag pitchen.
...it is said this machine is made for emulating a plethora of classic samplers (filters, DACs) – well – we don’t really know. maybe based on the ESC2 FPGA chip that is used on most newer Roland synths.
Roland soll Gerüchten zufolge 19 Sampler emulieren, darunter natürlich auch die SP1200 – also einen speziellen Sampler bringen, der möglicherweise auch auf Basis von Component Modeling funktioniert (ESC2 Chip in System 1 / Boutique / JD X-Serie) -> Roland Sampler mit Modelling / Gerücht NAMM 2016
Emu SP-1200
Emu Emax
Emu Emax 2
Emu ESI-32
Emu ESI-4000
Korg SDD-2000
Akai MPC-60
Akai MPC-3000
Ensoniq Mirage
Ensoniq ASR-10
Ensoniq ASR-X
Sequential Circuits Studio 440
Yamaha SU700
Casio SK-1
Casio RZ-1
Casio FZ-1
Roland W-30
Roland SP-808
Roland SP-303
Roland SP-404
Nog een die geen drol kost nu en toch veel features en een mooie klank (maar misschien niet vintage genoeg) heeft: Yamaha A3000! Staat een full option met 64mb op marktplaats.nl voor 125 euro