Ik zoek een vintage sampler...

Neeeeenee geen VST, moet ik niks nie van hebben nie...
In ieder geval: met wat geluk kan ik de S550 overnemen die me hier eerder werd aangeboden. Zonder SCSI dan wel, dat durf ik niet, ik heb extreem veel pech met hdd's... Denk dat ik er ooit een FDD-emulator in zet.

Heb nog een S950 met volledig geheugen en een berg diskettes.Wil hem misschien wel van de hand doen.....

Ik ben fan van mijn Akai S950 en S2000 in tandum, danwel losse tracks layeren en de boel door elkaar gooein in enige DAW of audioeditor. Koste me vrij weinig beiden en kan er veel mee door de boel te stapelen.
Lijkt me wel ooit leuk om er nog meer samplers aan toe te voegen voor gedetaileerdere drum patronen, casio RZ-1 is waardeloos in principe, maar als layer was het wel iets unieks.
Die roland 12bit samplers en ooit zo'n oudere korg electribe met een sequencer lijkt me ook wel vet, beetje midi chainen.

Is dat niet een hel om te programmeren met dat kleine schermpje van m?

Dat valt wel mee alles wijst zichzelf met veel tekst/knoppjes op de voorkant.
Doch als je al een computer hebt staan is die TAL sampler toch echt wel een optie qua geluid doet het niet onder voor de meeste hardware samplers en natuurlijk makkelijke interface (als je al bang wordt voor een s900 :D :koffie:) en natuurlijk geen ruimte probleem.

S950 is te gek….programmeren valt inderdaad erg mee.

Hij staat al veel te lang stil bij mij. Moet er gauw weer eens mee aan de slag!

Vind de S950 niet zo moeilijk om te bedienen. Echt praktisch is het niet, maar het kan veel erger.
Het geluid is natuurlijk fantastisch.
Ik ben zelf op zoek naar iets wat meer geschikt is voor live gebruik dus dan is zo'n lomp 19 inch ding (met alle respect) niet zo handig. Zit te denken aan een electribe of de AKAI MPX16 o.i.d.
Dus het aanbod van de S950 staat nog steeds.....

vond de emu's een ramp om te bedienen net als de ensoniqes en de yamaha's in die tijd.
eigenlijk was roland het fijnst dankzij de layout en monitoraansluitingsmogelijkheden

Is dat niet een hel om te programmeren met dat kleine schermpje van m?

klein scherm? mooi groot juist... en prachtig blauwww..

bedienen is simpel: elke edit pagina heeft een nummer: en die weet je op een gegeven moment uit je hoofd. De belangrijkste staan ook op de voorkant geschreven..

nee is extra software die je moet inladen , moest je vroeger duur kopen
zit bij de w30 wel ingebouwd

nee , geloof dat je `ze ( de floppie) iedere keer moest inladen of op je hd/ zipdrive zetten ( maar daar heb je weer scsi voor nodig.

Die sequencesoftware moest je idd los kopen. Misschien is die inmiddels wel ergens op het net te vinden. Ik begreep dat je reeds een keyboard hebt, als daar een sequencer inzit zou ik lekker die gebruiken. Met de director s ben je wel aan het goochelen met diskettes. Als je halverwege het maken van de song besluit je samples te gaan editen moest je volgens mij weer eerst een andere diskette erin doen. Niet echt gebruiksvriendelijk. Zou ik lekker mijn pc voor gebruiken met een of ander sequence pakket.
Het werken met en losse monitor bij de rolands is wel handig, zorg er dan wel voor dat je ook een (msx)muis erbij hebt. Ik heb hier trouwens nog een mooie monochroom monitor met groen scherm liggen voor de liefhebbers, ooit gebruikt met een S330(die al weg is). Staat in de weg en ik doe er niets mee.

Tja, wat sequencen betreft blijft het een persoonlijke zaak. Zelf wordt ik niet heel blij van ingebouwde sequencers, hoewel ik aardig overweg kan met die uit de korg 01w en triton. Van die uit mijn yamaha ex5 wordt ik al wat minder blij, en die uit de sy series heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Als synth nog steeds een hele toffe bak! Met monitor en muis was de s330 best te bedienen. Als sequencer zou ik hier geen moeite in steken. Als je een laptop hebt werkt dit sowieso gemakkelijker. Voor de old school feel kun je er dan nog een atari emulator met Cubase of zo opzetten. Werk je pattern based dan is een akai mpc ook nog leuk, heb je gelijk een sampler. Voor de 12 bits sound kom je dan wel uit bij een mpc60, die vrij groot, en volgens mij op dit moment ook lastig te vinden is voor een leuke prijs. Waardeloze sampler voor melodische multisamples, wel leuk voor drums en one shots.

Ik heb ooit een S550 met scsi gehad. Nog nooit zo'n trage scsi implementatie meegemaakt!
Het was meen ik net 2x zo snel als van een floppy laden!!!!
Als goedkope sequencer kan je bijvoorbeeld kiezen voor Reaper

Back