dilemma
djdilemmapuntnl
Oh gij cubase gebruikers waar zijt gij...
Ik ben al bijna overstag voor logic.
Ik heb al een mac.....
EEn Maal.....
Ik ben al bijna overstag voor logic.
Ik heb al een mac.....
EEn Maal.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben best wel tevreden met Cubase, gebruik dit al zo'n 5 jaar, maar als ik (ooit) een G5 op OS X ga gebruiken, denk ik ook sterk aan Logic. Het lijkt me duidelijk dat (net zoals Native Instruments overigens) de klemtoon bij Steinberg op het PC-platform ligt, zelfs al beweren ze het Apple-platform tot het einde der dagen te zullen blijven ondersteunen.Origineel geplaatst door fuse
Ben ik nou gek of gaat het merendeel toch overstappen naar Logic op de Mac?
Heeft Steinberg zoveel moeite gedaan om een fatsoenlijke cubase versie op de Mac te krijgen wil bijna niemand hem meer hebben.
Trouwens lees je wel vaker dat mensen beweren dat Logic professioneler is en dat het samen met Protools de bom is. Wat mij meer aandoet als mythevorming door slimme marketing.
Er zijn steeds meer mensen die Protools niet meer gebruiken en Nuendo veel fijner vinden. En dat werkt weer naadloos met SX.
Origineel geplaatst door Prophet
Ik snap het verschil tussen nuendo en SX niet eigenlijk.
Ik wil VST 6.0, k'vind dat ze nu het kind met het badwater en al hebben weggesmeten, ik begrijp het echt niet.
Origineel geplaatst door Saskija
Ik vind trouwens dat Apple er niet goed aan heeft gedaan om zo'n dominante rol te willen spelen op de audio- en videosoftware-markt, want ze jagen alle andere concurrentie van de Mac weg naar de PC. Zo wordt Mac-software-aanbod steeds smaller, totdat er alleen nog maar produkten overblijven met het Apple-logo.
Origineel geplaatst door David
In de eerste plaats zou ik graag 'ns van iemand willen horen welke film dan wel op Nuendo gemonteerd zou zijn, want ik ken er nog steeds geen één!
Nog meer cijfers : bij VRT werken we gemiddeld een week aan de klank van een documentaire of fictie-aflevering (45' à 50') ; dat betekent dus dat je iedere week een dataflow op je systeem hebt van tenminste 15 GB, en dat je soms ook binnen diezelfde week, of op éénzelfde dag verschillende keren moet kunnen switchen van het ene project naar het andere, met total recall van al je settings. De bedrijfszekerheid van je systeem moet op zo'n momenten 100% accuraat én snel zijn. Wat betreft ProTools op Mac wordt dat iedere dag opnieuw in de praktijk bewezen, dat is dus beslist geen gevolg van mythevorming of slimme marketing (reactie op Fuse).
Origineel geplaatst door Saskija
In de laatste Sound on Sound staat een recensie van Nuendo door iemand die het gebruikt voor het opnemen van de stringsectie in 'Pirates of the Caribbean' (overigens wel met de bedoeling om het uiteindelijk in Pro Tools verder te gebruiken want daarin werd alle post-production gedaan). Op de site van Steinberg staat nu een artikel over Adrian Lee die de soundtrack van 'The Medallion' van Jackie Chan met Cubasex SX heeft opgenomen. En het is bekend dat Hans Zimmer, componist van o.a. The Lion King en Gladiator, een Cubase gebruiker is.
Het is misschien een beetje off-the-record in deze interessante thread, maar ik wou toch graag adhv een paar cijfers even reageren op de stelling van Mattijs Jansen dat Nuendo bedoeld zou zijn voor reclamespotjes én films, en het idee van Fuse dat er steeds meer mensen zouden switchen van ProTools naar Nuendo.
van het Nuendo Forum over de Disney produktie Beauty & The Beast:
I'm just now finishing an album with the entire Broadway cast of Beauty & The Beast, recorded and mixed entirely in Nuendo! One of the tracks included drum kit, 2 violins, cello, stand up bass, flute, oboe, clarinet, trombone, trumpet, french horn, guitar, piano, 14 person choir, 3 time signature changes, and 4 tempo changes without a single hiccup from Nuendo. Three of the cast members own Pro Tools rigs and were completely floored by the performance and flexibility they witnessed from my setup.
Origineel geplaatst door Toon
Der zijn inderdaad echt wel meer en meer mensen aan het switchen op Nuendo, zowel voor film als voor audio. Het Nuendo forum (bv. ex PT gebruikers) als Sound on Sound bevestigen dit. Op het Nuendo forum gaat al een hele tijd het gerucht dat Nuendo gewoon beter klinkt als PT en in Soud on Sound hebben ze het over features die Nuendo gewoon als enigste heeft! Veel mensen gebruiken Nuendo ook met bv. 2 UAD's en een Powercore en die combinatie lijkt mij zeker zo goed als welke PT setup dan ook.
Origineel geplaatst door gemmetje
Wat ik wel altijd vreemd heb gevonden, is idd dat in de audio-visuele wereld de mac gewoon DE standaard is. Dit is natuurlijk niet zonder reden, het zal echt wel met kwaliteit of hard/software-integratie te maken hebben. Vreemde situatie, aangezien het aannemelijker is dat door de enorme concurrentie onder (pc-)hardwarefabrikanten de kwaliteit van de hardware veel hoger is. Of zou het toch zo zijn dat in de design-wereld de mensen vallen voor het design van 'n Mac ?

Features die Nuendo als enigste heeft : welke?
[/B]