Gedachteloos [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

De laatste tijd ben ik aan het trainen geweest om wat vaker in mijn "nothing box" te vertoeven. Een plekje in m'n hoofd waar helemaal niets is. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen. Deze track krijgt bij hoge uitzondering een plekje in die box.

Feedback, commentaar, tips of een uiting van afschuw, het is allemaal van harte welkom.

Weesch gegroet.

:okdan:

Suggesties:
in het algemeen mag het nog wat meer contrast hebben en dan vooral meer nothing.
de overgang rond 2 minuten is mijn favoriete deel en die kan bijvoorbeeld nog meer rust gebruiken
door onder andere de aanloop percussie weg te laten
datzelfde rond 3 en een halve minuut
een andere manier om er meer nothing in te krijgen is door bij herhalende thema's regelmatig eens wat noten weg te laten, dan gaat de luisteraar vanzelf iets doen met die nothing

Krijg nou wat, ik zet de track aan gaat, pal naast m'n huis, een gast met zo'n straatsteentriller aan de gang...
Het begon relaxed de rest beluister ik later nog meer eens :o:

Suggesties:
in het algemeen mag het nog wat meer contrast hebben en dan vooral meer nothing.
de overgang rond 2 minuten is mijn favoriete deel en die kan bijvoorbeeld nog meer rust gebruiken
door onder andere de aanloop percussie weg te laten
datzelfde rond 3 en een halve minuut
een andere manier om er meer nothing in te krijgen is door bij herhalende thema's regelmatig eens wat noten weg te laten, dan gaat de luisteraar vanzelf iets doen met die nothing

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik durf dat niet zo goed eerlijk gezegd. Je tip voor bij 2:00 heb ik iets anders toegepast. Die voorloop percussie zit er nog wel in, maar de rest is even een tele helemala weg. Ik voel me dapper nu :). Die andere plekken kijk ik p een later moment nog even naar. Slot is nog iets aangepast, maar rust en ruimte voor interpretatie.

Dank GG! :okdan:

Mooi hoor! Maar ik sluit me aan bij GentleG commentaar. Als dit een ervaring van "nothing" is kan ik me heel goed voorstellen, maar sommige luisteraars zullen er snel juist verdwijnen in de "nada" en hebben het gevoel van bestaan nodig. Met andere woorden, af en toe een contrast en een strepende melodie-bas zou hier goed kunnen passen.

Maar ga vooral zo door!

lekker skeepje toch
niet teveel over nadenken
ik had t hele percussieverhaal ietsje ruimtelijker gemaakt, dat is voor mijn smaak ietsje te nuchter als je de void in wil hehe

nog meer suggesties:
vanaf 4 minuetn al die laatste bass partij erin
en eerder stoppen, of eerder stoppen met ritme / percussie
misschien nog wat meer hier en daar een noot wijzigen / laten vallen van de tonale percussie, voor de variatie / menselijkheid

Eigenlijk lukt het me alleen kort voor het slapen gaan mijn eigen ´nothing box´ te benutten...
De rest van de dag zit mijn hele hoofd altijd bomvol...

Je muziek doet echter een aardige poging mij tot rust te brengen!
Al heb ik ´t wel halverwege even stopgezet om deze reactie te typen...:-)

:W
Scepticist

Hij is weer Bobtastisch :okdan: Deed me in het begin een beetje Max Headroom-achtig aan met die vocalen en dus goedgekeurd al heeft GentleG wel een puntje van aandacht (wellicht)
Het blijft jouw bouwsel en het klinkt goed.

*** moet het helaas nog steeds via SC inlog bewerkstelligen aangezien SC in mijn geval niet via SF werkt (plopt er na 1 sec nog steeds uit)

Met de juiste chemische ondersteuning is dit vast heel relaxed.
En zonder ook wat dat betreft :)

Aanmerkinkje, (ik betrap mezelf er soms op, vandaar dat het me wellicht opvalt ) ik vind sommige elementen voor de sfeer wat te snel, te druk voor de stijl die het heeft... ( slaat dat ergens op ? ) Ik zou bijvoorbeeld wat percussieve elementen uit deze track in hoeveelheid halveren.... Maar dat komt waarschijnlijk alleen maar door mijn interpretatie van de stijl die je probeert neer te zetten....

Voor de rest zou ik wat van die percussieve elementen( als dit mijn track zou zijn) vervangen door wat minder realistische percussie, wat glitch souds bv, of wat meer ditorted synth blipjes en blapjes.....

Maar dat is in het geval dat het mijn track zou zijn, en dat is het niet.

Anders niets dan lof :)

heel mooi, mijn favoriete deel tussen 2:00 en 4:00 zeg maar

Mooi hoor! Maar ik sluit me aan bij GentleG commentaar. Als dit een ervaring van "nothing" is kan ik me heel goed voorstellen, maar sommige luisteraars zullen er snel juist verdwijnen in de "nada" en hebben het gevoel van bestaan nodig. Met andere woorden, af en toe een contrast en een strepende melodie-bas zou hier goed kunnen passen.

Ik ga er komend weekend nog even goed voor zitten.

Maar ga vooral zo door!

Dat was ik zeker van plan :).

lekker skeepje toch
niet teveel over nadenken
ik had t hele percussieverhaal ietsje ruimtelijker gemaakt, dat is voor mijn smaak ietsje te nuchter als je de void in wil hehe

Ik neem aan dat je de bongo's en conga's bedoelt he? Heb ik me later inderdaad gerealiseerd. Ik heb sterk de neiging om die dingen overal in te proppen. Wordt vervolgd.

nog meer suggesties:
vanaf 4 minuetn al die laatste bass partij erin
en eerder stoppen, of eerder stoppen met ritme / percussie
misschien nog wat meer hier en daar een noot wijzigen / laten vallen van de tonale percussie, voor de variatie / menselijkheid

Ik voel er niet zoveel om die bass er eerder in te stoppen. Wat ik wel zou kunnen doen is die maten strings halveren. Nu duurt het inderdaad wel iets te lang.

Als ik eerder met het ritme stop, verliest de track dan geen richting? Het kleine beetje dat er nu in zit, wordt dan gereduceerd tot nul. Ik ga het wel even testen, je suggesties slaan in de regel namelijk wel ergens op, ook als ik het in eerste instantie niet direct zie :).

Dat laten vallen van noten ga ik ook zeker proberen. Ik ben inderdaad geneigd een track eerder te vol te stoppen dan te leeg te laten.

Eigenlijk lukt het me alleen kort voor het slapen gaan mijn eigen ´nothing box´ te benutten...
De rest van de dag zit mijn hele hoofd altijd bomvol...

Je muziek doet echter een aardige poging mij tot rust te brengen!
Al heb ik ´t wel halverwege even stopgezet om deze reactie te typen...:-)

:W
Scepticist

Dank voor het luisteren Scep! En die nothing box is echt wel te trainen :okdan:.

Hij is weer Bobtastisch :okdan: Deed me in het begin een beetje Max Headroom-achtig aan met die vocalen en dus goedgekeurd al heeft GentleG wel een puntje van aandacht (wellicht)
Het blijft jouw bouwsel en het klinkt goed.

*** moet het helaas nog steeds via SC inlog bewerkstelligen aangezien SC in mijn geval niet via SF werkt (plopt er na 1 sec nog steeds uit)

Max Headroom, ja man, takes me back. Vond hem in Paranoimia van The Art of Noise destijds helemaal geweldig. Ik ga komend weekend inderdaad even met de punten van GG aan de slag.

Stuur me even een PB'tje over die SC issue als je wil, met browser en versie erbij vermeld graag,

fijn!

mooie galm ook, welke is dat?

Dankjewel! Ik heb er voor verschillende sporen verschillende gebruikt, maar altijd het standaard Cubase spul. Ik gebruik nooit galm over de eindbus.

Op de drumtrack heb ik helemaal niets gebruikt. Sounds komen uit de Anna Hop Kit van Groove Agent. Op de bass ook niet (dat mocht niet meer van MacGyverGear :)).

De Reverence heb ik gebruikt voor de stabs vanaf 2:43, de vocal samples, de conga's en bongo's en voor de arp

De ingebouwde reverb op de Nexus is gebruikt voor de chromatische percussie, de plucks die de hele track door de horen zijn, de basis pads, de gefilterde pads en de lead akkoordjes vanaf 1:57.

De Revelation heb ik alleen gebruikt voor die gefilterde noot die drie keer voorbij komt varen.

Roomworks op effecten

mooie track Dok..

Rustig en mooi, I liked it.. mooi stereobeeld ook. Knap gedaan !! ;)

Dankjewel Gloomer!

heel mooi, mijn favoriete deel tussen 2:00 en 4:00 zeg maar

Ook jij dank voor het luisteren en je feedback Dilago! :okdan:.

Back