Gedachteloos [Feedback gevraagd]

Met de juiste chemische ondersteuning is dit vast heel relaxed.
En zonder ook wat dat betreft :)

Aanmerkinkje, (ik betrap mezelf er soms op, vandaar dat het me wellicht opvalt ) ik vind sommige elementen voor de sfeer wat te snel, te druk voor de stijl die het heeft... ( slaat dat ergens op ? ) Ik zou bijvoorbeeld wat percussieve elementen uit deze track in hoeveelheid halveren.... Maar dat komt waarschijnlijk alleen maar door mijn interpretatie van de stijl die je probeert neer te zetten....

Voor de rest zou ik wat van die percussieve elementen( als dit mijn track zou zijn) vervangen door wat minder realistische percussie, wat glitch souds bv, of wat meer ditorted synth blipjes en blapjes.....

Maar dat is in het geval dat het mijn track zou zijn, en dat is het niet.

Anders niets dan lof :)

Ik rook alleen 100% natuurlijke producties :D. En daarvan ook heel, heel beperkt (ik heb het even niet over nicotine).

Zinvolle feedback dit. ik snap heel goed wat je bedoelt de drukte voor de stijl. Aan deene kant is dat iets dat ik moet leren, de kunst van het weglaten. Aan de andere kant had ik niet perse de intentie om helemaal binnen de kaders het genre mijn kunstje te doen. Dat probeer ik eigenlijk nooit. Als ik dat wel doe, val ik hopeloos door de mand. Nu kan ik nog zeggen dat ik me nergens iets van heb aangetrokken en dan valt alles onder creatieve vrijheid :).

Maar wat je zegt over het vervangen van percussie door bijvoorbeeld glitch-achtige dingetjes, is wat mij betreft wel de spijker op z'n kop. Ik voelde dat er iets anders moest, maar kon het niet benoemen. Wordt wel een hele uitdaging. Geen idee hoe dat werkt of waar ik de geluiden vandaag zou moeten halen. Dus een mooi leermoment. Als je me op weg kunt helpen, maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.

Hoe dan ook, heel erg bedankt hiervoor.

Lekker relaxte track.....mooie mix. Hou ik wel van. Hulde.
Vanaf 3.32 zou een mooie zwoele sax-solo niet misstaan en de sfeer verheffen naar het ultime midnight in de big sleeping city gevoel.

Lekker relaxte track.....mooie mix. Hou ik wel van. Hulde.
Vanaf 3.32 zou een mooie zwoele sax-solo niet misstaan en de sfeer verheffen naar het ultime midnight in de big sleeping city gevoel.

Dank DA! Inderdaad een zwoele saxsolo... Ik moet eens kijken of ik nog iets heb liggen, volgens mij ben ik er door. En een mooie omschrijving "Midnight in the Big Sleeping City. Ook een goeie titel voor een track trouwens. Maar het omschrijft inderdaad uitstekend de sfeer realiseer ik me.

fijn rustig nummer en netjes geproduceerd ..zou m gewoon zo laten als die is :okdan:

Onrustig is een beter woord. Het is een komen en gaan van de diverse instrumenten die met elkaar concureren i.p.v. elkaar ondersteunen. Maar ja, dat is ook maar een mening ;-)

Beide meningen worden absoluut gewaardeerd :). Dank.

@marc, ik zal komend weekend nog eens heel aandachtig luisteren en kijken of ik het met je eens ben :).

Mijn hoofd raakt niet leeg, ik krijg hier juist twee sterke gedachten bij...
Het nerveuze begin doet me denken aan (zie hieronder), en daarna, door de lang uitgesmeerde akkoorden kom ik bij Japan (David Sylvian).
En als ik dat eindelijk kwijt ben houdt het opeens op?

fijn rustig nummer en netjes geproduceerd ..zou m gewoon zo laten als die is :okdan:

Eigenlijk ja, zo laten. Behalve de tips hierboven is er bij het componeren van een nummer een moment vastgesteld waar je een bepaalde emotie voelt. Steeds bij veranderingen hier en daar verandert dat gevoel (het momentum) tijdens het proces en kan me goed voorstellen dat je ermee ook anders aanpakt met de risico dat het nummer anders wordt dan bedoeld.

Dus ik denk dat als er veranderingen nog zouden moeten komen is het verstandig om een andere producer te benaderen voor de "polished sound", iemand die de bedoeling en sfeer snapt, zowel technisch als gevoelsmatig, en vervolgens afronden.

Dit gaande vanuit dat de componist-producer weet wat hij aan het doen is: de muziek klinkt al goed genoeg (want natuurlijk als je dat "momentum" ervaar zonder criteria dan wordt het een bak herrie zonder dat je het weet).

En anders, zo laten :okdan:

klinkt mooi.. dik/vol geluid..

Mijn hoofd raakt niet leeg, ik krijg hier juist twee sterke gedachten bij...
Het nerveuze begin doet me denken aan (zie hieronder), en daarna, door de lang uitgesmeerde akkoorden kom ik bij Japan (David Sylvian).
En als ik dat eindelijk kwijt ben houdt het opeens op?

Go +

Mja, het zal dan ook niet voor iedereen werken :). Dank voor het luisteren Torp!

klinkt mooi.. dik/vol geluid..

Thanks F5 :okdan:

Maar wat je zegt over het vervangen van percussie door bijvoorbeeld glitch-achtige dingetjes, is wat mij betreft wel de spijker op z'n kop. Ik voelde dat er iets anders moest, maar kon het niet benoemen. Wordt wel een hele uitdaging. Geen idee hoe dat werkt of waar ik de geluiden vandaag zou moeten halen. Dus een mooi leermoment. Als je me op weg kunt helpen, maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.

Hoe dan ook, heel erg bedankt hiervoor.

Ja dan stel ik voor via PM even iets af te spreken om er eens samen voor te gaan zitten ?

Back