tikjes: m'n nek geeft latency geluid

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik heb een ‘probleem’.. mss moet ik dat posten op een gezondheidssite :D

Omdat ik bezig ben met een geluidskaart proberen ben ik erg gefocust of die goed ‘draait’. Geen klikjes, popjes, buzzjes, ruis etc.
Ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat m’n nek tikjes geeft. Een heel hoog geluid tikje, heel kort.
Bij het muziek luisteren via de hoofdtelefoon valt het meer - je hoort dan meer geluid uit je lichaam. Ik dat het van bot wrijving komt

Het is erg lastig zo om onderscheid te horen tussen tikjes in muziek en wat uit m’n nek komt..

Klinkt dit bekend?

ja het is maf. ik dacht het drop het hier effe... tinitus enzo zie ik hier ook voorbij komen, en dat is ook een medisch probleem :)

maar idd.. effe naar de dokter..

Heb het wel is (gehad), met kleine bewegingen in je nek, hoor je heel hoog een tikje. Maar niet altijd.
Ik neem aan dat dit niet betekent dat je nu 4 maanden aan een herstel infuus moet hoor.

Het zal wel het kraakbeen achtige gelei spul tussen de wervels zijn....

Drivers al gecheckt?

drivers voor m'n nek? M'n nek is te oud... daar zijn geen up-to-date drivers meer voor ;)

Ik heb qua geluidskaart m'n net gekochte UR22 vervangen voor een Scarlett 2i2. Het lijkt nu aardig okay, maar ik heb hem net een dagje..

ik heb dat soort gedoe al een poos. Mijn rug kraakt ook soms, is vast eenvoudig te verklaren: te weinig beweging, en de boel komt vast te kalken, of de vloeistof uit de schijfjes ertussen word steeds op dezelfde manier weggeperst door je houding.
Niks gezond aan gapen naar een scherm, zeker niet als dat zowel voor je werk is als voor je hobby…

Als ik mn hoofd heel langzaam, heel klein beetje verdraai, dan 'voel' ik dat het een niet-vloeiende beweging is.
Zal wel komen door dat kraakbeen spul. Dat is denk ik wat je hoort. In de techniek heet dat stick-slip effect.

ik heb dat soort gedoe al een poos. Mijn rug kraakt ook soms, is vast eenvoudig te verklaren: te weinig beweging, en de boel komt vast te kalken, of de vloeistof uit de schijfjes ertussen word steeds op dezelfde manier weggeperst door je houding.
Niks gezond aan gapen naar een scherm, zeker niet als dat zowel voor je werk is als voor je hobby…

dit is denk ik idd de oorzaak...
Ik ga mn sportschool pasje maar weer eens zoeken....

Een uurtje wandelen is ook al zinvol, hoor. En zwemmen. En wanneer dansen we eigenlijk nog?
Van je beeldscherm naar de sportschool en weer terug, daar schiet je weinig mee op.

Laatst gewijzigd:
Nu ik dit soort berichten zit te lezen besef ik opeens dat ik misschien wat te veel tijd doorbreng op dit forum.

Waarschijnlijk ergens helemaal bovenin je nek ?
Gewricht atlas/ draaier , kraakbeen en of wat slijtage
Mijn advies niet teveel aandacht aan geven ( heb het zelfs ook soms) en sowieso niet gaan provoceren dmv extra oefenen en zo
Wat kan helpen is wat ontspanningsoefeningen , rustige massage, warm bad etc
Zolang het geen pijn doet .....

Ah, het doet geen pijn..

Alleen hoorde ik tijdens het testen van geluidskaarten af en toe:

*tik*

En dan baalde ik.. shitzooi, weer de latency setting opschroeven. Of is de driver niet goed van de geluidskaart? Is mn processor te langzaam? Mischien dit.. of.. dat.. of.. als ik nu..' Maar nu weet ik dus dat het soms niet van de muziek komt, maar van m'n lichaam :)
Tja.. daar valt niks op in te stellen..

Back