Welk apparaat heb je het meest plezier van (gehad)?

SB-SIX

Ouwe rot
Om te kijken of ik nog iets gemist heb in mn leven hier de vraag waar je het meest plezier van hebt gehad. Is het je modular, je knobby synth, een drumdoos, dat ene effect waardoor alles lekker klinkt? Ik heb het natuurlijk wel over muziek gerelateerde apparaten 8> Ben benieuwd!

Voor mij is het denk ik de pro2, vooral om vanaf scratch geluiden te maken. Klinkt zo goed allemaal.

Nooit zo snel een goed klinkende drum gemaakt als met de 626.

Meeste plezier van een apparaat dat ik niet mer heb? JX-3P met zijn sequencertje en de PG programmer erbij. Altijd bruikbare sound, zeer snel resultaat.

Ondertussen de collectie uitgepuurd tot allemaal bakken waar ik veel plezier aan heb. Grootste manco is nu een leuke bak (enkelvoud/meervoud) om lekker mee te step sequencen. Ik neem nu enkel realtime op en wil toch weer wat meer aan de patterns, arpeggiootjes en transpoosjes gaan.

Oh, over veel plezier & mogelijk onbekend gesproken: Roland VS-2480 opnamebak. DAW in zijn eigen hardware zeg maar. Super ding, neemt goed en makkelijk op, motorized faders, geen kabelzooi, alles werkt altijd met elkaar samen, berg FX erin als je er wat kaartjes in hebt. Maakt de boel voor mij een stuk overzichtelijker. En werkt goed samen met de QY700 MIDI sequencer.

Het meeste plezier? Geen idee. Mijn rodec mx 180 original misschien? Hij mixte mijn dj stuff jaren en redde me recent uit de nood toen mijn mackie onyx oprookte. En ik kwam kanalen te kort, tot ik er nog een rodec scratchbox aan hing - die jam was hier nog meest gesmaakt ook, en de mix kwam uit de master, dus er was later niks meer aan te manipuleren :/

Wat meeste indruk maakte voor 't geld, was de korg monotron delay - ik heb er ondertussen 3 waarvan 2 gemod. En de laatste, de jahtari heb ik net eens aangezet voor 't eerst. Mega duur gemod maar o zo lekker...

teisco 60 f simple dedicated goeie 1osc synth

cs 30 flexie bak,gwoon '] [ was ook gbrek toen die BYNA verkocht was ;[
:engel:

analog bbd delay rackie ,.. gaat overby / mee
se 4150

Korg Wavestation EX. Daar kon ik blindelings alle klanken uit halen, variërend van stoffige huiskamerorgels tot klassiekers van Roland. Een sampler was niet nodig.

Jahtari spreekt voor zich. Andere gemodde is van ebay. Met uitbouw doosje aan met wat knopjes op. Is filmpje van op YT. Zal eens kijken.

Tante Edith

http://youtu.be/spHsSCY_Y-o

korg 1212 geluidskaart
en mijn multimoog
en ....och eigenlijk met heel veel van die spullen lekker gespeeld :-)

Nord Modular
DSI Evolver

Beide zeer fanatiek gebruikt in zo'n beetje al mijn tracks voor een jaar of drie. Heb ze inmiddels niet meer, maar komen beide wel weer eens terug :).

Emagic/Apple Logic

Hoewel ik mooie analoge synth's/drumcomputer heb, is het toch de drumsoftware Geist van FXpansion, samen met goede sample packs, dat mij het meeste plezier geeft. Samples shapen/layeren gaat super en je zelfgemaakte patterns kan je op elk moment(!) naadloos in elkaar over laten lopen. Ritme is toch een beetje de basis van EDM en niks werkt voor mij lekkerder/beter dan Geist.

Op marktplaats staat er 1 al is die wel prijzig

Back