Welk apparaat heb je het meest plezier van (gehad)?

Emagic/Apple Logic
Nord Modular
Elektron drumdoos (eerst Machinedrum, nu analog Rytm)

Oei, moeilijk..

Meerdere, mede doordat ik af en toe nieuwe haalde / oude(re) weg deed.

D-50, MC-505, RS7000, Virus C en V-synth GT

Nord Electro 4 wordt hier toch wel heel veel gebruikt. Gewoon lekker onder 1 heel gebruiksvriendelijk en kwalitatief apparaat de beste piano's, orgels, Mellotrons, strijkers, koren etc die ik in huis heb. Als ik in de studio speel is het meestal "de Nord en nog wat". Het centerstuk dus.

En verder blijf ik altijd gelukkig worden van de belachelijk goede geluidskwaliteit van de Minimoog. 1 oscillator in een heel basic patch en het klinkt al als een diamant.

Ik kan nog het Yamaha B35N orgel noemen. Niet dat hij zo revolutionair of moddervet klonk. Maar daar heb ik op leren spelen. En daar is de muzikale carrière ontstaan. Dus heb ik uiteindelijk het meeste plezier aan dat dat orgel te danken.

Vergeet eigenlijk de echte nummer een:

Yamaha PSR6300, lekker als kind beats programmeren op het bakbeest en later als puber beats door de gitaarversterker halen en meejammen en opnemen maar met cassetterecorder. En weer later als muzikant met writersblock in een weekendje een plaat vol kutmuziekjes maken met alleen maar een psr6300 en 2 zoom studio fx (1201 en 1202) (en dat meerdere keren), heerlijk :D

Al met al ws het meeste uren plezier op 1 apparaat. En built like a tank. Binnenkort maar weer es van stal halen :duivels:

...

Yamaha PSR6300..

:D Vet! Heb ik vroeger keyboardles op gehad..!!

%2524%2528KGrHqYOKiIE3FOgMLOeBN4LU%25216DQg%257E%257E_3.JPG

Vooruit, een Køntlicher Krew klassieker uit de oude doos...

Yammie en een zoom 1201+1202, geen plugins, geen edits, puur psr-power :dubbel:

Attachments

• KK-Dreamsequence Exitframe.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 70
Ik weet nog dat ik van mijn spirit absolute 2's overging op een setje dynaudio bm5a's. Zo'n wow moment had ik nog niet eerder gehad. Ik ga morgen mijn nieuwe Ronald Re-201 Space echo aansluiten dus hoop dat die daaraan kan tippen..

Back