als ik dit nou is zou doen (ik doe het niet hoor)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

enyo-dog

Stamgast
ff voor de duidelijkheid ik doe dit NIET heb het ook op mpc-tutor gezet daar heb
ik het gedaan omdat er zoveel goeds over de mpc60 word gezegd:

Mijn mpc2000xl verkopen,
mpc60, draaitafel en daarna na ff een maand of 3 bijsparen een s900 oja en nog een
paar oude platen.

wat zouden jullie zeggen als ik dit zou doen?

Jullie zullen nou wel denken van, is hij gek geworden ofzo
wat een onwetend stom kind, hij heeft een perfekte bak thuis
staan op z'n leeftijd, shit ik wou dat ik het al had op die leeftijd,
of laat hem die mpc2000xl verkopen en laat hem maar eerst
wat over muziek maken leren.

Ik vind het lied "a 100 miles and runnin" van n.w.a gewoon perfekt
lekker snel maar wel relaxt en door de muziek heen hoor je soms
scratches en andere sounds die mono gesampled zijn, ik vind dat
echt beter klinken dan die hiphop die er nou is!

Met elk ding kan je oldschool hiphop maken door maar van een vintage plaat
te samplen.

maar de mpc60 lijkt me ook gewoon perfekt.:W }:|

ik ga nou eerst wat muziek op mijn mpc-tje maken

mvg

wesley

Tja ga hier verder geen woorden aan vuil maken en proberen wijze opmerkingen te maken..
Maar waarom stel je deze vraag als je het toch niet gaat doen ? Het spookt schijnbaar toch wel in je hoofd....
(toch misschien weer wat wijze woorden) Voegt de MPC60 wat toe aan JOU creativiteit ? Waarschijnlijk niet DUS lekker die 2000XL houden platen samplen en muziek maken en verder niet mekkeren ;) Muziek zit in je en niet in een apparaat (is alleen een hulpmiddel) net als een schrijver en een pen..Worden de verhalen van een schrijver beter als hij ander papier of een andere pen neemt ? Ik denk het niet toch....
Je hebt een vette Sampler en daar kan je het mee,kan je het hier niet mee stop dan (maar geef niet op natuurlijk ;) )

:dj:

Origineel geplaatst door bass-molecules
wel, gewoon doe 8o)
maar hij zou het toch niet doen... dus... tsja ik snap de vraag ook niet zo... :confused:

waar het eigenlijk op neer komt is dat enyo-dog iets 'na wil maken' en denkt dat ie daar andere gear voor nodig heeft... gear die men 'toen' ook gebruikte... ofzo...
volg idd het advies van Kevin op en ga eerst eens kijken wat je kunt doen met je MPC die je nu hebt en een eigen stijl te ontwikkelen...

Het slaat nergens op allemaal. Hij kent de oude apparatuur bij naam maar weet niet WAAROM een dergelijke oude sampler nog wordt verkozen om mee te werken.

hij wil een mpc60 en daarna bijsparen en nog een s-900 kopen?? 2 x dezelfde 12 bitsamplers? Waarom?

Het enige voordeel wat ik zie voor hem tussen zn 2000 en een 60 is:
-12 bit rauwe sound, mono en veeeel minder samplegeheugen

'en nog een paar oude platen'. Waarom nu weer 'oude' platen?
Hij denkt dat je van vinyl moet samplen om een oldschool sound te krijgen.
Hij kan net zo goed oude soul d/l met kazaa en daar vanaf samplen...

Dit is het laatste wat ik erover zal zeggen... :doei:

Attachments

• mpc60.gif
    mpc60.gif
    15 KB · Bekeken: 97
nog 1 ding

nog 1 ding

nog 1 ding,

Niemand hiero op dit forum denkt het zelfde als mij:frons: ,
op je 13de is je fantasie het hoogst, en? wat is ermee mis?

Ik zeg niet dat het mij creatiever maakt maar op den duur
word je wel creativer!

Bijv. ik leg het nou ff met een ander onderwerp uit.

een meid/jongen die haast al alles heeft die geef je
met sinterklaas of kerst een kleine lego bouwdoos omdat
je niet meer geld had op het moment, wat doet ze ermee?
ze flikkert hem weg of gaat keihard janken dat ze de grootste wilde.

Zo is het volgens mij ook bij de functies van een synth, (verbeter me als ik het fout
zeg)
Als je met een mpc4000 ben begonnen (tis niet persoonlijk bedoelt hooor) en dan als test moet je in een paar
weken tijd 5 strakke beats hebben gemaakt met alleen een mpc60/sp1200 etc etc
dan denk ik dat die gene gek word van wat de mpc60 kan, zo weinig.
dat is het nou, weet je waarom dde shit van dj premier zo goed is?
hij gebruikt nog steeds een mpc60 om zijn beats op te maken, en een mpc2000xl gebruikt hij alleen live, niet in de studio.
daarom is zijn shit zo vet. (als het weer niet zo is verbeter me dan weer)

het komt erop neer met hoe meer functies je begint met hoe meer je wilt eindiggen, daarom vind ik de hiphop van vroeger beter klinken, die hiphop van nou is gewoon te verwend.
ze willen zo snel mogelijk ermee geld maken.

met een mpc60 en sp1200 moet je vind ik creativer te werk gaan dan met een mpc4000,
sommige krijgen niet eens die 32mb op een mpc2000xl en mpc3000 vol, waarom dan 512mb op een mpc4000 dan vind ik dat je een duit geld uitgeeft aan overbodige luxe.

ik zal maar niet verder vertellen hoe ik over hiphop denk en wat ik precies wil want dat heb ik hier nog niet gedaan ik draai er hier de hele tijd om heen want iedereen vind me dan zeker gestoord want dan zeggen jullie: waarom wil je dat nou omdat dre dat heeft gebruikt, NEE, dat wil ik niet ik zeg alleen dat ik later hiphop wil maken die als oude dre sound en eazy e sounds klinkt.

ik ga er verder niet op in want ik kan een hele lange pagina ermee schrijven.

@ 6 trak,

wat jij nou zei/vroeg wil ik nou juist niet zeggen.
ach laat ook maar,
mods, admins goei hem maar dicht :slotje:

Ik snap wat je bedoeld wat je hierboven schreef want dat komt neer op ''minder = meer'' MAAR stel jezelf dan aan grenzen (limitatie's) met je 2000 XL!
En wederom laat je jezelf dus weer WEL opjutten door de 1 of andere artiest zoals hierboven ''zijn shit klinkt vet omdat hij met een MPC60 werkt'' Ik zeg het nog 1 keer DAT LIGT NIET AAN DIE MPC60 Die shit moet ie ook zelf maken !!!!

Maar goed enyo met alles respect maar weet je wat je niet moet ?

Doe niet zo

EIGENWIJS!!!

Nou Enyo ik denk dat ik jou beter begrijp als jij jezelf.....
Loop nou eens gewoon niet achter al je voorbeelden aan te hollen...Wees creatief en dat kan ook met een MPC 2000XL!
Zoals ik hierboven al getyped had over de schrijver en z'n pen en papier de creativiteit zit echt niet in die MPC hoor dat ben jij die creatief moet zijn!
Maar ik maak hier geen woorden meer aan vuil binnen nu en een half jaar heb jij toch een MPC60 en als ik je dan hoor mekkeren over het 1 of ander wat je mist of wat niet kan en je krijgt er nog geen fatsoenlijke track uit dan kan je beter stoppen...en dan hoop ik dat je dan inziet dat het niet aan het apparaatje ligt maar aanjezelf.
In elk geval veel succes nog.

ik heb een goede suggestie voor je..

wat nou als je minder gaat lopen nadenken over wat voor spul je moet hebben, en gewoon gaat rocken op die mpc2000xl ?

okay..

Origineel geplaatst door Furious5

Hij denkt dat je van vinyl moet samplen om een oldschool sound te krijgen.
Hij kan net zo goed oude soul d/l met kazaa en daar vanaf samplen...

zeg jij maar niks, van hiphop weet je geen butt dus..

enyo

Je focussed je zo op je helden en wat hun voor apparaten hebben,dat het je afremt om tot ideeen te komen.
Je moet dat een keer los laten,anders kom je nooit tot een track.
Het ligt echt niet aan je mpc,geef jou grote voorbeeld jou mpc2000 en jou grote voorbeeld zal eveneens die beats maken die jij gaaf vind.
Het is de funk in jou die je moet ontwikkelen.

Ook hiphop is een gevoel dat uit jezelf moet komen ongeacht de apparatuur.
Snap dat gevoel en de rest volgt vanzelf.

Vraagje, kan je nog wel tevreden zijn met wat je nu hebt? Zo niet, dan zul je het wel moeten verkopen, omdat op die manier je creativiteit naar de malle moeren gaat.

Wat de grote artiesten groot maakt is dat ze een eigen manier van doen hebben die ook nog eens aanslaat bij het grote publiek.

Waarom niet het geluid van de apperatuur die je nu hebt door een wazig filter heen halen? Dan krijg je ook een eigen sound.

Misschien is het op jou leeftijd wel goed om eens wilt te doen en te experimenteren. Als je het idee niet los kan laten, dan zou ik het gewoon doen. Je gaat misschien op je bek dan, maar daar leer je ook van.

Je hebt dus al een MPC staan, maar ben je daar uberhaupt al creatief mee geweest? Heb je al nummers gemaakt? Of ben je nu al zolang met jezelf aan het 'bakkelijen' wat je nou eigenlijk hebben wilt dat je niet meer aan creatief zijn toekomt?
Ik krijg een beetje het idee dat je iets anders wilt omdat je je beperkt voelt met je huidige spul, maar dan zonder dat je eigenlijk doorhebt tegen wat voor barriere je aanloopt...

Origineel geplaatst door enyo-dog
...
Jullie zullen nou wel denken van, is hij gek geworden ofzo
wat een onwetend stom kind, hij heeft een perfekte bak thuis
staan op z'n leeftijd, shit ik wou dat ik het al had op die leeftijd,
of laat hem die mpc2000xl verkopen en laat hem maar eerst
wat over muziek maken leren.
...

Tja, eigenlijk klopt wat je hier zelf zegt wel een beetje... je bent dertien jaar (tjee, je komt nog maar net op deze wereld kijken!;)) en je wilt nou al spullen hebben waar de gemiddelde student van 18 nog geen geld voor heeft... als jij de mogelijkheid hebt om dure spullen te kopen is dat uiteraard mooi meegenomen (niemand die het je kan ontnemen), maar als je ouder wordt ga je met een breder (en/of ander) perspectief naar dingen kijken en leer je dingen beter in te schatten; bovendien leer je jezelf veel beter kennen.
Toen ik 13-14 was had m'n vader (lees: niet ik zelf!) een PC met een Soundblaster AWE32 met Soundfonts waarmee ik muziek ging maken (creatief dat ik was in die tijd!), en had ik geen geld voor synthesizers etc, laat staan dat ik wist wat er allemaal verkrijgbaar en mogelijk was... Ik ben nu 23 en heb een kleine homestudio opgebouwd de laatste 3-4 jaar waarmee ik m'n creativiteit flink kan uiten. Als ik mezelf vergelijk met 10 jaar geleden dan ben ik veel veranderd (tja, dat heet opgroeien en volwassen worden:)) en heb ik een hele andere kijk op dit soort dingen... ik wilde vroeger ook zoveel met van alles en nog wat (en kreeg het niet of kon het me niet veroorloven), maar ik wist eigenlijk totaal niet hoe of wat... althans, ik weet nu dat ik dat toen dus eigenlijk niet wist.

"Komt er weer een met zo'n 'wijze levensles'." Tja, zo komt het denk ik wel een beetje over... ik wil niet zeggen dat je er dus absoluut niet aan moet beginnen, maar ik vind dat je nou wel een beetje erg kortzichtig bezig bent. Zoals Kevin ook al zei, je bent nogal eigenwijs; nou is eigenwijs zijn opzich niet zo erg (ik ben het ook wel een beetje), maar je moet wel eigenwijs zijn met een reden... en die mis ik een beetje bij jou...

Maar goed, je zegt zelf al dat je het waarschijnlijk niet gaat doen wat je in je post beschrijft, ga dus eerst maar eens aan de gang en probeer creatief te zijn... tip: leg je niet teveel vast op een bepaalde stijl, probeer gewoon de mogelijkheden van het apparaat uit te buiten, en laat ons eens horen hoe creatief je kunt zijn! Misschien hebben we dan nog wel weer veel betere tips voor je!

als ik gewoon had moeten sparen kreeg ik het
geld ook niet bij elkaar, ik heb al mijn speelgoed
verkocht (lego, computerspellen, playstation 1, etc etc) :D

@beestachtig

nee man.. je hebt vast gelijk... je draagt vast en zeker ook zo'n coole Nelly pleister op je hoofd man//

word!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back