Uren spelen gaf dit

klinkske

boeketje voor de vrouw
Een boel Sherman magic, live zonder daw shizzle. Vast niet afwisselend genoeg maar was tof om te maken.

Sherman's Rat

Last edited by a moderator:
Vond 't vooral grappig dat totaal andere geluid dat er in zat te piepen. Weet al niet meer hoe ik dat gedaan heb :)

Hier nog eentje van ietsje eerder, had ik al ergens gepost maar aan het aantal plays te zien is dat niet opgevallen.

https://soundcloud.com/tired-ears/swept-away

Die eerste kan me niet bekoren, sorry.

Die tweede is wel lekker kabbelend, maar mist naar mijn idee nog een lekkere bass-line die de boel wat opzweept en mee neemt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Klopt hoor. Ik ga hopelijk morgen les volgen - laagjes zijn het wenselijk resultaat van de lessen.
Leraar is klaar, enkel nog even polsen aan de baas in huis of 't mag :-D

dank voor de feedback. Ja ik hou enorm van verschillende dingen doen. Heb erg brede muzieksmaak en alles is uitdagend.
Dat stukje totaal anders in sherman's rat is de juno, die lange noten krijgt vd zaq. Doet ie iets raars mee, (klinkt nl niet lang) en die gaat dan naar de restyler, waar de laatste de geluiden gebruikt om zelf een soort van LFO op te doen.
En dan zeggen mensen me dat ik een vst moet proberen. Juist ja. Dit is veel te veel lol om te zien wat er allemaal gebeurd als je maar wat op doet.

Dus wat we horen is een Juno door een Restyler? En de drums? En alles aangestuurd met de ZAQ? Vet hoor.

Je hoort ook nog een xox met rat pedaal, naar de filterbank. Fx op een vd sounds uit de lexicom.
Rytm stuurt een signaal naar de filterbank als ar of adsr trigger. Maar dat is miniem.
Rytm speelt een standaard pattern met wat mutes en misschien ietsje distortion, minimaal op enkele geluiden.
Had t me gemakkelijk gemaakt. De zaq proggen voor de synth en dan de filters en zaq tweaken is al werk genoeg met een breintje en 2 linkerhanden ;)

Back