Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

Voor ALLE bakken staat bij mij de ignore modus op ON, de laatste kwart eeuw.
Ik beschouw ze als niet veel meer dan elektronische versies van de foekepot.

Ik heb in de jaren 80 ooit een DX21 gekocht in een opwelling, stond bij Dirk Witte als demo.
Dat was echt een vergissing, het geluid sprak me uiteindelijk niet aan en wat een takkeding om te programmeren toen....Ik kreeg het niet voor mekaar om er wat leuks uit te halen als beginner.
Er was toen nog geen internet en de manual was toch wat abacadabra voor een nieuweling.
Die is na een paar weken op zolder beland.
Nu sinds een half jaar weer bezig met synths en ik moet zeggen dat de supernatural sound van Roland me stukken beter bevalt.

Ik heb in de jaren 80 ooit een DX21 gekocht in een opwelling, stond bij Dirk Witte als demo.
Een DX27 klinkt nog beroerder :D
Dirk Witte smeert je van alles aan. Ik ben er ooit 1 keer geweest en dat was gelijk ook de laatste keer. Jammer dat je toen geen DX7II gekocht hebt, want die is wel powerful (maar ook complex en dus minder geschikt als instap synth). Mijn eerste synthesizer was een Roland.

Dirk Witte smeert je van alles aan. Ik ben er ooit 1 keer geweest en dat was gelijk ook de laatste keer. Jammer dat je toen geen DX7II gekocht hebt, want die is wel powerful (maar ook complex en dus minder geschikt als instap synth). Mijn eerste synthesizer was een Roland.

Echt ... serieus?
Of bedoel je dit contra ironisch 8o)

Elke keer als ik in de verleiding kom om weer wat aan te schaffen, kijk ik snel even in dit topic. Heeft me al heel wat geld bespaard.

Ga zo door!

Niet meer dan dat willem1958 het nog slechter had kunnen treffen met een DX27

Wat een bullshit. Een DX27 (ofwel een DX100) is echt een heerlijke bak. Het klinkt niet allemaal perfect, maar ik heb toch echt met veel tracks van deze synth (DX100) gebruik gemaakt.

Aangezien ik liefhebber ben van FM synths ben ik op een gegeven moment verder gegaan en ben toen bij een DX7 en TX816 uitgekomen. Zeer mooi spul, maar wilde toch liever ook wat simpelers qua FM synthese en ben toen weer bij de DX27/DX1000 uitgekomen.

Slecht? Neen!!!

Ik weet niet zeker of een DX27 echt een slecht advies was geweest rond weet ik het 1985 of zo. Wat werd er toen rond dat prijspeil verkocht wat beter was? Roland, Sequential etc. zal wel wat duurder zijn geweest. Poly 800, Casio CZ-1000, dat spul? Ja natuurlijk is een CZ leuker, achteraf gezien. Maar de DX27 was toen toch wel hot shit.

De DX27/DX100 heeft enkele coole bass sounds, maar de rest van de presets is onbruikbaar. Je moet flink aan de bak om er iets fatsoenlijks uit te krijgen en dat is niet makkelijk als dit je eerste synthesizer is. De FM synthese is nl. nogal complex om te programmeren.

Een Juno-106 van Roland zou in die tijd een goede keuze geweest kunnen zijn, maar bijvoorbeeld ook - wat 'Bikkel' ook noemt - een Poly-800 van Korg. Een Casio kan ook een optie zijn als Roland/Korg te duur voor je is.

De DX27/DX100 heeft enkele coole bass sounds, maar de rest van de presets is onbruikbaar. Je moet flink aan de bak om er iets fatsoenlijks uit te krijgen en dat is niet makkelijk als dit je eerste synthesizer is. De FM synthese is nl. nogal complex om te programmeren.

Een Juno-106 van Roland zou in die tijd een goede keuze geweest kunnen zijn, maar bijvoorbeeld ook - wat 'Bikkel' ook noemt - een Poly-800 van Korg. Een Casio kan ook een optie zijn als Roland/Korg te duur voor je is.

FM of hybrid was toen natuurlijk wel veel spannender dan analoog. Ik weet ook niet of een 106 wel zo goedkoop was?

Wat een leeg bestaan heb je dan toch.. al 25 jaar alle electronische muziekinstrumenten "ignoren", omdat ze niet aan je maatstaven voldoen. Wat ben ik blij dat ik jou niet ben zeg 8)

De laatste kwart eeuw (vanaf 1991 dus) heeft ook niet veel bijzonders gebracht en met de foekepot bedoel je eigenlijk de Minimoog ;)

Wat een leeg bestaan heb je dan toch.. al 25 jaar alle electronische muziekinstrumenten "ignoren", omdat ze niet aan je maatstaven voldoen. Wat ben ik blij dat ik jou niet ben zeg 8)

Ik moet er evenmin aan denken om jou te moeten zijn en dan met die hoge hoed en dat trompetbekje door 't leven te moeten... :D

Ik moet er evenmin aan denken om jou te moeten zijn en dan met die hoge hoed en dat trompetbekje door 't leven te moeten... :D

Kom op heren, hou het vriendelijk.
Zijn we niet allen synth minded :halleluja

Haha, dat is ook idd behoorlijk ellendig
:D

Dat FM synthese niet makkelijk is kan ik me in vinden, maar enkel wat coole bass sounds... :dubbel:

Dat FM synthese niet makkelijk is kan ik me in vinden, maar enkel wat coole bass sounds... :dubbel:
Jij bent blijkbaar erg tevreden met de factory presets :okdan:,

Ik ben ook een liefhebber van de FM synthese, mijn voorkeur gaat uit naar de

FM of hybrid was toen natuurlijk wel veel spannender dan analoog. Ik weet ook niet of een 106 wel zo goedkoop was?
Analoog ging in de 90's bijna bij iedereen de deur/studio uit (om het later weer terug te 'moeten' kopen). De prijs van een Juno-106 zou in 1985 Fl. 2.990,- geweest zijn, althans dit staat ergens op dit forum genoemd. Niet goedkoop dus...maar er waren er ook die veel duurder waren.

Back