DungBeatle
Ouwe rot
Mijn (heel) oude Korg M3R ziet wel heeeeel weinig actie. UI trekt natuurlijk op niets, met zo'n klein scherm, en zo weinig knoppen. Effects zijn nochtans beter dan gemiddeld IMO.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*hides* moog..... Ik heb er niets mee. Ik vind daarentegen dave smith's analoge mooier.

Ik wilde altijd een Yamaha CS6r R(ack). Ik vond het apparaat zo high tech uitzien! En ik had al een CS1x dus ik dacht dat het ongeveer hetzelfde was maar met meer WOW!.
Het apparaat klinkt OK maar het gebruik daarvan is waardeloos. Ze hebben het echt onhandig gemaakt. Toen ik ontdekte dat de line ingang (2xjack) aan de voorkant mono was heb ik de beslissing genomen om hem weer te verkopen. Belachelijk toch! Waarom mono? Met 2xjack verwacht je wel stereo?
de meeste synth hebben zonder fx twee keer mono uit .. is dubbel mono. om in je eigen fx te stoppen.
.
... sterker nog: de monomachine totaal kaal gespeeld... hele live sets en nummers mee gemaakt.
zien er heel fraai uit maar kan geen vrienden worden met de interface en de klank. Prima synths maar er is iets dat me tegenstaat. Ook de OB-6, die ziet er heel mooi uit maar het doet me toch weinig, het klinkt toch allemaal wat vlak en binnen de lijntjes naar mijn idee.Heb eigenlijk met alle hardware synths die ik geprobeerd heb wel iets. Lees dat veel mensen niets met de Nord leads hebben...
terwijl mijn nord lead 3 voor mij juist de synth is waar ik veel inspiratie van krijg. Ik hou wel van snerpert en snijdende vowel achtige funky klanken... (dat is wat ik er vooral uit tover)... maar ik ben dan ook niet vies van een digitaal randje.
Heb wel synths gehad die mij qua sound niet veel inspireerde bv de Roland SH-101... leuk ding maar vond hem (zeker voor de vraagprijs nu) wel erg beperkt en qua sound niet spannend: "recht toe recht aan wat we al kennen", heb hem verkocht en een monomachine voor gehaald .... en geen moment spijt van gehad... sterker nog: de monomachine totaal kaal gespeeld... hele live sets en nummers mee gemaakt.
Misschien leuk om te horen qua monomachine gebruik: alle nummers (behalve "kontakte + the clapper: zijn machinedrum) zijn monomachine in deze map op onze soundcloud
https://soundcloud.com/therobotsarecoming/sets/songsfrom2009-2015
De juno6 en juno 106 (2x gehad) doen ook precies wat je verwacht... maar op de een of andere manier hebben die iets magisch simpel... nu content met de juno 60 die toch wel het "volst" klinkt t.o.v. 106
Softsynths... daar heb ik nou echt helemaal niets mee... hoewel sommige erg goed klinken blijft t "nep" voelen (ja ook met controller!)... van op een scherm kijken kom ik niet in mijn "flow".
Een synth moet "karakter" hebben voor mij... mijn Ensoniq VFX-SD bv:digitaal: wave...maar klinkt vol en anders...en nodigt uit om op te spelen....heeft zoveel karakter (al is het maar hoe vaak dat ding vast loopt: eigen wil!)
Mijn keuze voor een synth hangt voornamelijk af van "workflow en emotie"... want met alle synths valt goede muziek te maken maar muziek = emotie, en als ik het omslachtig of onlogisch vind kost het mij teveel tijd en ben ik mijn eerste idee (wat bij mij vaak het beste is) weer kwijt
Ik werk veel met modulair, en ja hoor, in mijn geval heb je gelijk.Nou kan een mooi ambiënt stuk ook leuk klinken natuurlijk maar het lijkt wel of veel mensen die met modulair werken ook liever experimenten doen dan gewoon lekkere tracks willen maken.
Ik heb ontzettend veel lol met klankexperiment, soundscapes, loopjes, ambient, drones, etc. Soms is het apparaat wel een hulpmiddel bij het maken van tracks, maar ik zie het maken van een track voor mezelf niet echt as een 'must'.Emerson,Lake&Palmer heben toch opgetreden met een modulaire moog met gewone( jazzy) nummes als vb,dus het kan en om terug te komen op ambient.Ambientmuziek zijn wel degelijk composities hoor,het is een muziekstijl zoals popmuziek.Je hebt er goede en slechte bij,hangt af van je smaak.Soms zeg je,wat hoor ik toch?Die muziek kan wat gestoord klinken ofwel rustig,hangt ervan af in welke context je het plaatst.En daar heb je een modulair unit een ideaal gereedschap voor om zowel verontrustende als zwevende zachtende geluiden te maken.De meesten die een modulair kopen is wel dat ze klanken willen maken.Trouwens je hebt geen modulair voor nodig,vele soft synth's kunnen heel wat aan op dat vlak,maar velen willen fysiek met geluiden werken.Het klinkt toch vaak naar bliepjes en blopjes, een soort drone of geluidsexperimenten maar ik hoor niet zo vaak mensen die er ook echt mooie muzikale nummers uithalen.
Nou kan een mooi ambiënt stuk ook leuk klinken natuurlijk maar het lijkt wel of veel mensen die met modulair werken ook liever experimenten doen dan gewoon lekkere tracks willen maken.
Misschien nog wel een baslijn als aanvulling op de rest van de compositie bijv maar hele volledige nummers kom ik niet zo gek vaak tegen of het zit meteen in de sci fi sfeer bijv.
Misschien komt het ook wel omdat modulair zich gewoon minder leent om in de studio of on stage te gebruiken.
Waarom heb jij niets met de Prophets van DS? Ik ken de Prophet V eigenlijk alleen van Pink Floyd (The Wall) en ik kan niet zeggen dat ik 'm slecht vind klinken. Of bedoel je dat je niks hebt met de reïncarnatie v/d Prophets zoals Dave Smith ze nu maakt?En om bij het onderwerp te houden.De Prophets van Dave Smith