Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

De minibrute. Ik kocht m wegens lovende reviews en korting in de shop. Maar thuis draaide ik me de pleuris en al wat ik ver hoorde dacht ik 'bah' zeker eens de filter meedeed. Ik hoorde bambam op de synrhmeet zijn Bs2 en wist hoe laat t was :)

Dat vind ik echt top aan deze thread om te weten waarom iemand een bepaalde mening over een synth heeft.

Ik snap je opmerkingen heel goed overigens, de sound van de nord lead 4 is koud en kil. Ik noem het altijd de blote billen synth :D Dit geldt overigens ook voor de Virus TI, als je die vergelijkt met UHE Diva blijft daar ook weinig van over als je met name in het laag kijkt.

Maar ik vind dat zowel de nord lead 4 als de virus ti hun eigen klank karakter hebben en dat ze dat zo goed doen dat ik het een fantastische sound vind in hun eigen klasse. Diva is ook fantastisch maar die is voor bepaalde doeleinden weer veel te vol, en dan is een nl4 of ti toch altijd weer een stuk praktischer in je song die past altijd.

Maar ik kan me wel vinden in je opmerkingen dus ondanks dat ik het een top geluid vind :)

Insgelijks. Ik vind juist de minimale klank van de Nord Lead 4 super, hij heeft inderdaad zo'n ijzig digitaal randje waar je van moet houden ... maar ik hou er juist erg van. Mooi koud, helder en zuiver, als een Zweeds bergbeekje :D

esi4000, wat een shitbak om zelf aan het geluid te sleutelen , en ook de dx7 serie , kwam er geen wijs uit.
als ik er binnen 1/2 uur niet enigszins op weg kom hou ik het vaker al voor gezien.( uitzondering bv de a6)

(Ga ik dit zeggen? hmmm eehm nou weet je wat, ik doe het gewoon).

De 303. Wat een fantasieloze bak is dat zeg. Tuurlijk, je kan er lekker mee tweaken, en toppie jammen samen met een 808 en wat fx. Acid vind ik best tof ook. Maar als achter zo'n ding zit dan zakt de inspiratie bij mij meteen in m'n kleine teen. Zo'n one trick pony komt er bij mj niet in.

(ooh heerlijk, lucht op!)

Zo, Nord komt er bekaaid vanaf in dit topic! De Nord Drum is anders een fijn bakje hoor!

Ik had niks met de Moog Minitaur. En wel hierom: hoe je hem ook afstelt, hij klinkt vrijwel altijd als een dikke worst. Daarnaast werd ik helemaal gek van de firmware, man, man, man, niets werkte zoals het moest! Daarbij ook veel te duur, totale miskoop. ;{ Toen ik met softsynths nog mooiere basgeluiden maakte, was de maat vol en is die de deur uit gegaan.

Wat me daarnaast totaal niet trekt zonder er ervaring mee te hebben zijn de Volca's, Monotrons, Kaossilators. Daar ben je toch zo op uitgekeken? En de meeste workstations trekken me ook niet echt, al heeft dat ook met de hoge prijs te maken.

Zo dat is eruit! :D

Insgelijks. Ik vind juist de minimale klank van de Nord Lead 4 super, hij heeft inderdaad zo'n ijzig digitaal randje waar je van moet houden ... maar ik hou er juist erg van. Mooi koud, helder en zuiver, als een Zweeds bergbeekje :D

Of voor bv Techno Viking? :D

Ik heb niet zoveel met de Elektron spullen.
Ooit de Rhytm gekocht en na 1 week proberen kon ik me maar niet vinden in dat gedoe met dat micro-schermpje en de sub-menu's. Klank is goed, maar ik kon niet wennen aan de interface.
Helaas is de hele lijn van Elektron gebaseerd om dit format en dus ben ik niet zo geneigd om een ander Elektron ding te kopen..

Ik had ook angst vd Rytm maar met de YT filmpjes van die krullebol is ie lekker doorgrondbaar…
Ik heb 't dan weer moeilijker met de tr8 want je ziet niks en ik vind de pads niet lekker klikken, en die look hé, zelfs groen weggestift blijft 't een trol.

Dat vind ik echt top aan deze thread om te weten waarom iemand een bepaalde mening over een synth heeft.

Ik snap je opmerkingen heel goed overigens, de sound van de nord lead 4 is koud en kil. Ik noem het altijd de blote billen synth :D Dit geldt overigens ook voor de Virus TI, als je die vergelijkt met UHE Diva blijft daar ook weinig van over als je met name in het laag kijkt.

Maar ik vind dat zowel de nord lead 4 als de virus ti hun eigen klank karakter hebben en dat ze dat zo goed doen dat ik het een fantastische sound vind in hun eigen klasse. Diva is ook fantastisch maar die is voor bepaalde doeleinden weer veel te vol, en dan is een nl4 of ti toch altijd weer een stuk praktischer in je song die past altijd.

Maar ik kan me wel vinden in je opmerkingen dus ondanks dat ik het een top geluid vind :)

Ik vind het ook mooi dat we het niet eens hoeven zijn en waarschijnlijk toch gewoon gezellig een biertje kunnen doen in het cafe :) (al lust ik geen bier). :mega:

Zo, Nord komt er bekaaid vanaf in dit topic! De Nord Drum is anders een fijn bakje hoor!

Ik had niks met de Moog Minitaur. En wel hierom: hoe je hem ook afstelt, hij klinkt vrijwel altijd als een dikke worst. Daarnaast werd ik helemaal gek van de firmware, man, man, man, niets werkte zoals het moest! Daarbij ook veel te duur, totale miskoop. ;{ Toen ik met softsynths nog mooiere basgeluiden maakte, was de maat vol en is die de deur uit gegaan.

Wat me daarnaast totaal niet trekt zonder er ervaring mee te hebben zijn de Volca's, Monotrons, Kaossilators. Daar ben je toch zo op uitgekeken? En de meeste workstations trekken me ook niet echt, al heeft dat ook met de hoge prijs te maken.

Zo dat is eruit! :D

had ik gegeven moment ook, begrijp wat je bedoelt, stond op t punt om m te gaan verkopen, maar toen ik er nog eens voor ben gaan zitten kwam t toch nog wel goed met de basslines vd minitaur. wel wat lastiger kreng dan meeste andere synths voor bl's.

ik had echt helemaal niks met de moog sub phatty. heb notabe een sp verkocht daarvoor. weer snel doorverkocht. Slim Phatty vond ik best leuke synth hoewel ie nooit in een mix terecht kwam.

Dave Smith
Polysix
poly 800
jx8p
D50
ms20 mini
Minibrute
Alle nieuwe Moogs (sub 37, phatty, voyager etc.)
Mininova
Ultranova
JP8000

om maar een paar te noemen

Back