Meer processing power is standaard.
MAAR, wat dachten de heren van een stepsequencer in analoge stijl ? Met parameterveranderingen, en on the fly wisselen van patterns ? (leuk voor live)
Verder zou het leuk zijn als er enige vorm van sampling mogelijk zou worden.
En ook hoog op de wishlist, echt analoge filters als leuke toevoeging ? Zo haal je nog meer uit je Virus.
Misschien is het wel een goed idee eens met een heel ander type synth te komen als een VA. Een echte analoog zal wel te veel gevraagd zijn, en onderstreept het VA geweld van Access niet. Maar een hybride als bijv. de Triton, met ook romplerachtige synthese zou wel boeiend kunnen worden.
Een soort supergroovebox met de Virus engine, wat goede drumsamples,stiekem een beetje FM en sampling. Dit alles met een mooie stepsequencer ala electribe, en motion sequencer ala MS-2000.
Wordt het allemaal toch niet. Het wordt gewoon een blauwe desktop, met een doorontwikkelde Virus engine.
Ik vond de Virus C al niet veel bruter dan de B. Ik had zelf een A. Voor het geld is de A de enige met echte value for money als je het mij vraagt. Voor het geld van een C heb je IMHO veel mooiere synths.
Kijk ook eens naar de mogelijkheden van een PC. Kijk naar de nieuwe Clavia G2. Maak van de Virus anders een modulaire synths, met standaard de Virus modules, en wat leuke extra's inlusief sampling.
Zonder knoppen, maar vrij toewijsbare controllers. Bouw een mooie interface die als VSTi opgeroepen kan worden binnen Cubase, met alle automatiseringsmogelijkheden van dien.
Zo kun je voor minder geld veel meer doen. Veel mensen hebben al knopjes zat.
Het zijn maar ideetjes.