Access Virus D, wat zal het worden?

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola..

Iedere fabrikant brengt om de x maanden een nieuwe synth uit. De laatste tijd zijn ze niet heel origineel met het type nummer en verhogen ze het getal (of letter) simpel weg.

Waarschijnlijk zal er dus ook een Access Virus D komen.

Wat zou er anders zijn aan deze synth? Meer power of echt iets anders?

Fantaseer je raak!

Meer processing power is standaard.

MAAR, wat dachten de heren van een stepsequencer in analoge stijl ? Met parameterveranderingen, en on the fly wisselen van patterns ? (leuk voor live)

Verder zou het leuk zijn als er enige vorm van sampling mogelijk zou worden.

En ook hoog op de wishlist, echt analoge filters als leuke toevoeging ? Zo haal je nog meer uit je Virus.

Misschien is het wel een goed idee eens met een heel ander type synth te komen als een VA. Een echte analoog zal wel te veel gevraagd zijn, en onderstreept het VA geweld van Access niet. Maar een hybride als bijv. de Triton, met ook romplerachtige synthese zou wel boeiend kunnen worden.

Een soort supergroovebox met de Virus engine, wat goede drumsamples,stiekem een beetje FM en sampling. Dit alles met een mooie stepsequencer ala electribe, en motion sequencer ala MS-2000.

Wordt het allemaal toch niet. Het wordt gewoon een blauwe desktop, met een doorontwikkelde Virus engine.

Ik vond de Virus C al niet veel bruter dan de B. Ik had zelf een A. Voor het geld is de A de enige met echte value for money als je het mij vraagt. Voor het geld van een C heb je IMHO veel mooiere synths.

Kijk ook eens naar de mogelijkheden van een PC. Kijk naar de nieuwe Clavia G2. Maak van de Virus anders een modulaire synths, met standaard de Virus modules, en wat leuke extra's inlusief sampling.

Zonder knoppen, maar vrij toewijsbare controllers. Bouw een mooie interface die als VSTi opgeroepen kan worden binnen Cubase, met alle automatiseringsmogelijkheden van dien.

Zo kun je voor minder geld veel meer doen. Veel mensen hebben al knopjes zat.

Het zijn maar ideetjes. :W

Ik zat zelf ook aan een Access product te denken met een sequencer on board. En dan niet zomaar een sequencer, maar een soort van Notron Latronics.

De Virus D zal wel komen met USB-verbinding waarmee je .wav files kunt inladen om die als (extra) waveforms te gebruiken.
En natuurlijk meer uitgangen,waaronder ook digitale uitgangen.

Jep, dat denk ik ook: het zal allemaal wel meer op pc/mac gericht worden...

Of misschien wel een leuke drumsynth - Access Virus D(rumding) zoals de machinedrum

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
endless dials... damn, laat die fabrikanten toch eens wakker worden! :D
:halleluja
idd, dat zou wel eens wat zijn... Misschien wordt het ook wel eens tijd voor iets echt revolutionairs. Je kan er nog meer osc's in stoppen, maar ik weet niet of dat nog veel extra toe zou voegen. Samples inladen is een leuk idee (beetje a la V-synth), misschien wat uitgebreidere FM synthese of zo?

Ik denk dat de Virus D een retro-design krijgt, met een alpha dial en verder alleen maar drukknopcombinaties om bij diverse parameters te komen.

BIKKEL>>> NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!

8D :D

Origineel geplaatst door bikkel
Ik denk dat de Virus D een retro-design krijgt, met een alpha dial en verder alleen maar drukknopcombinaties om bij diverse parameters te komen.

Of een drie digit led display, membraantoetsen en één dataslider. Voorts niet te tillen en al helemaal niet te snappen. Tot slot wordt hij van alle filtertypes en effecten gestript. En hij blijft natuurlijk niet te betalen. 8)

Aan de andere kant; misschien ook niet. Ben wel bang als het ding Virus D gaat heten, dat het slechts een voortborduren zal zijn op de A, B en C en niet een of ander revolutionair apparaat. Overigens vind ik de D als afkorting voor Drum wel leuk klinken...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
endless dials... damn, laat die fabrikanten toch eens wakker worden! :D

Heb ik ze gevraagd op de Messe, maar kreeg geen mooi eenduidig antwoord.. trouwens, hoeveel verbeterd dit aan de synth engine en gebruiksvriendelijkheid?

Laat ze maar eerst eens de oscillators fixen - daar zit nog wat aliasing in.. en misschien een groter formaatje desktopje dan het toch een klein beetje krappe ding dan ze nu hebben. Wel natuurlijk een soort retro-knop zodat je toch terug kan naar dat rauwe B/C geluid (vergelijkbaar met de XT die de aliasing van de PPG na kan doen?)

En natuurlijk per-part reverb en per-part delay in plaats van wat ze nu hebben. Filters zijn okee, maar misschien net zoals bij de ION een paar vintage-modelletjes zodat 't niet allemaal 'Virus' klinkt. Uit te breiden polyfonie? Tja... :).

Ik heb mijn Virus C nog niet zo heel lang, dus hoop ik dat ze nu niet meteen met iets nieuws komen. Maar als ik dan toch wat moet bedenken, dan doe maar een Virus V; oftewel Virus Virtual in Audio Units formaat, helemaal ontwikkeld om op de nieuwe Mac G5 met 64 bit te draaien. Dat dit gewoon dé hit wordt onder de softsynths! En niet te duur ook dan...:P

Verveelde me dus heb maar effe een 3d modelletje gemaakt van de nieuwe virus :D

owke het lijkt niet echt op een super synth, ben ook nog maar beginneling met 3d software....

Attachments

• virus.jpg
    virus.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 80
Wat groter formaat, beetje ala MS2000 of JP8080 ..... nog meer knoppen en sliders erbij, idd een stepsequenser, losse drumparts (uitgebreide electribe R), usb, sample in lees capaciteit ....... kortom een alles in één live beest !

tsja als we heter dan toch over hebben...

tsja als we heter dan toch over hebben...

Dan denk ik dat ze het volgende doen.

1. Het wordt een viruskiller...ze hebben de markt jaren lang gevuld met digitaal en nu wordt hij analoog...2oscs+ sub osc +2 dco's. De dco's zijn volledig te vernielen en vernieuwen in een vst editor.
2. Een stepsquencer, met zo'n notebook met cubase sta je enorm voor lul(wat nou live-act!!!)
3. Een sample romplayer. In te laden via de vst editor(lees1.). waarbij je die geluiden door alles van de virus kan halen richting de mlan uitgang.
4. Een simkaart input zodat je ermee kan bellen> met zo'n vette synth hoort hij net als een autoradio te werken anders kom je nooit meer je studio uit...(zie rechts op het coole ontwerp van blinx de telefoon digits)

Attachments

• virus.jpg
    virus.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 78
Back