Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Voor mij neemt de display van de bass station een beetje van het analoge gevoel weg. Als je aan het filter draait en je ziet dat metertje steeds veranderen heb ik toch een soort van onplezierig gevoel bij . Omdat het ineens weer stapjes worden zeg maar... nou ja gevoelsdingetje...
Bass station heeft wel meer filtertypes dacht i k.

Ik snap je punt, maar under the hood is de Microbrute net zo digitaal als de BS2.
Dat is niet correct. De brutes zijn bijna fully discreet analoog.
Oftewel enkel midi2CV, ARP/SEQ sync en LFO sync zijn digitaal
Brutes hebben een echte VCO VCF ADSR en VCA.
In die zin de puurdere analoge van de twee.
I'm not sure maar volgens mij zijn de ADSR's van de BS2 niet analoog.
Dat is overigens bijna altijd zo bij analoge synths met een uitgebreide midi implementatie.
ADSR, LFO, ARP, & SEQ zijn dan vaak digitaal en de VCO, VCF & VCA digitaal aangetuurde analoge bouwstenen.
Toch zou ik voor de BS2 kiezen. Gewoonweg super veel value for money. €330,- nieuw. Tsja..
Dat is niet correct. De brutes zijn bijna fully discreet analoog.
Oftewel enkel midi2CV, ARP/SEQ sync en LFO sync zijn digitaal
Brutes hebben een echte VCO VCF ADSR en VCA.
In die zin de puurdere analoge van de twee.
I'm not sure maar volgens mij zijn de ADSR's van de BS2 niet analoog.
Dat is overigens bijna altijd zo bij analoge synths met een uitgebreide midi implementatie.
ADSR, LFO, ARP, & SEQ zijn dan vaak digitaal en de VCO, VCF & VCA digitaal aangetuurde analoge bouwstenen.
Toch zou ik voor de BS2 kiezen. Gewoonweg super veel value for money. €330,- nieuw. Tsja..

).De minibrute heeft geen mogelijkheid om de oscillatoren te (de)tunen tov elkaar, de BS2 wél.
Hij heeft dan ook maar 1 oscillator...
Ik heb zelf een miniB gehad en nu een microBrute. De sequencer op de micro vind ik leuker dan op de mini. Verder ben ik niet erg onder de indruk van de klank, ik vind em weinig subtiel, wat schreeuwerig en gaat mij snel vervelen.
Wat wel erg leuk is aan de microBrute is de cv-kant. Is ideaal om te combineren met wat ander modular spul. Daarom staat ie er ook nog bij mij. De basstation ken ik niet, vooral ook even gaan luisteren.