Ableton Live - Korg SQ1 syncen 'met clock multiplier?'

demian

Ojee
Joo.

Ik heb een SQ1 die ik kan syncen met het tempo van Ableton, nu wil ik alleen niet dat per clock signaal de SQ1 een stap verder gaat, ik wil het tempo van de SQ1 kunnen vermenigvuldigen.

Volgens mij zit er geen clockmultiplier op de SQ1 dus dan zou dit van uit ableton moeten gebeuren, kan ik voor een apart device / midi kanaal de 2x zo snelle clock gebruiken, of 4x zo snel?

Zo ja, hoe?

Midi clock weet ik nite, maar als je ergens een gate uit kan toveren prik je die toch in de sync in.
Kan je daarmee elk tempo maken wat je wilt.

Midi clock weet ik nite, maar als je ergens een gate uit kan toveren prik je die toch in de sync in.
Kan je daarmee elk tempo maken wat je wilt.

Ja, maar ik wil de SQ1 dus direct syncen met Ableton, ik kan wel m'n Pro 2 gebruiken om gate's uit te spugen, maar dan heb ik op dat moment niet zoveel aan de Pro 2, maar het is een idee ja. Zal 't eens proberen van t weekend.

Anders is het verder ook niet erg, ik kan de MS20m ook direct aan midi hangen, en in Ableton mijn patterns in kloppen, maar t zou wel ff leuk zijn geweest als je de sequencer 2 of 4x zo snel kon laten lopen als de midi clock die binnenkomt.

Die had ik al gevonden idd, thanks. :-)

Euhm, en dan via mijn geluidskaart het gate signaal naar de SQ1 brengen bedoel je?

Dat is wel een idee ja.. :-)

Had ff geen zin om een jack naar mini jack kabel te maken, maar

ableton -> usb -> ms20m -> sq1 -> pro one

Leverde ook leuke resultaten op. Maar ach, echt rocket science is dat ook weer niet.

Toch een geinig sequencertje, voor wat ie moet kosten.

Binnenkort effe een kabeltje maken.

Back