peterdh
Collabs
Ik heb al wat draadjes doorlezen met jullie adviezen over de keuze van een analoge mixer. Graag hoor ik nog jullie adviezen over mijn situatie. Hier is waar de mixer aan moet voldoen:
- hardere output naar mijn audio interface; mijn Mackie SR24-4 VLZ Pro komt met de faders op 0 te zacht binnen (-30dBFS). Dit is een bekend probleem van Mackie.
- de tafel moet warm en lekker in het rood klinken. Ik vind mijn Mackie te clean en iets te schel boven de 0.
- 10 tot 24 kanalen en minimaal 4 subgroepen. Een paar stereo kanalen zou mooi zijn, maar is geen must.
- inserts op kanalen, subgroepen en stereo mix.
- liever geen aparte L/R faders voor de stereo mix.
- liefst 2ehands om toch een goede kwaliteit te krijgen
Het budget is ongeveer €2000. Liever minder dan meer.
Ik heb al een "te koop gevraagd" advertentie staan voor een Toft ATB16, maar die zijn nog best duur 2ehands. Een Soundcraft Ghost LE of een Tascam M2600 lijken mij ook interessant. Ik zag trouwens laatst in een interview met The Orb in de Interface een Soundcraft Series Two mengtafel staan. Dit is meer een live tafel, maar voldoet ook prima als studiomengtafel. Iemand ervaring met deze mixer?
Bedankt voor jullie tijd.
- hardere output naar mijn audio interface; mijn Mackie SR24-4 VLZ Pro komt met de faders op 0 te zacht binnen (-30dBFS). Dit is een bekend probleem van Mackie.
- de tafel moet warm en lekker in het rood klinken. Ik vind mijn Mackie te clean en iets te schel boven de 0.
- 10 tot 24 kanalen en minimaal 4 subgroepen. Een paar stereo kanalen zou mooi zijn, maar is geen must.
- inserts op kanalen, subgroepen en stereo mix.
- liever geen aparte L/R faders voor de stereo mix.
- liefst 2ehands om toch een goede kwaliteit te krijgen
Het budget is ongeveer €2000. Liever minder dan meer.
Ik heb al een "te koop gevraagd" advertentie staan voor een Toft ATB16, maar die zijn nog best duur 2ehands. Een Soundcraft Ghost LE of een Tascam M2600 lijken mij ook interessant. Ik zag trouwens laatst in een interview met The Orb in de Interface een Soundcraft Series Two mengtafel staan. Dit is meer een live tafel, maar voldoet ook prima als studiomengtafel. Iemand ervaring met deze mixer?
Bedankt voor jullie tijd.
Van een 40 kanaals Crest is meestal ook wel een 24 kanaals te maken door het frame in te korten en er wat kanalen uit te halen. Dat gaat vrij eenvoudig als ieder kanaal een eigen strip is.