Welke analoge mixer?

peterdh

Collabs
Ik heb al wat draadjes doorlezen met jullie adviezen over de keuze van een analoge mixer. Graag hoor ik nog jullie adviezen over mijn situatie. Hier is waar de mixer aan moet voldoen:

- hardere output naar mijn audio interface; mijn Mackie SR24-4 VLZ Pro komt met de faders op 0 te zacht binnen (-30dBFS). Dit is een bekend probleem van Mackie.
- de tafel moet warm en lekker in het rood klinken. Ik vind mijn Mackie te clean en iets te schel boven de 0.
- 10 tot 24 kanalen en minimaal 4 subgroepen. Een paar stereo kanalen zou mooi zijn, maar is geen must.
- inserts op kanalen, subgroepen en stereo mix.
- liever geen aparte L/R faders voor de stereo mix.
- liefst 2ehands om toch een goede kwaliteit te krijgen

Het budget is ongeveer €2000. Liever minder dan meer.

Ik heb al een "te koop gevraagd" advertentie staan voor een Toft ATB16, maar die zijn nog best duur 2ehands. Een Soundcraft Ghost LE of een Tascam M2600 lijken mij ook interessant. Ik zag trouwens laatst in een interview met The Orb in de Interface een Soundcraft Series Two mengtafel staan. Dit is meer een live tafel, maar voldoet ook prima als studiomengtafel. Iemand ervaring met deze mixer?

Bedankt voor jullie tijd.

Als je voor lekkere channel overdrive wilt gaan zou ik in de richting van een ghost kijken.

Voor 2000 moet een leuke 2e hands tafel kunnen kopen. Wel ff zoeken.
De soundcraft series 2 is een leuke tafel en prima voor in de studio. Ben zelf geen soundcraft fan vanwege de EQ. Maar voor 2000 moet je makkelijk een 2e hands pro tafel kunnen vinden wanneer je bereid bent tot onderhoud waar je uiteindelijk toch niet onderuit komt met analoge tafels.

Mogelijkheden in die prijsklasse zijn bijv Soundtracs Megas en MRX series, Allen & Heath Saber, Soundcraft Sapphire met een beetje mazzel Amek Angela dat zijn allemaal tafel die vroeger in de studios gebruikt werden en waar toentertijd een stevig prijskaartje aan hing.

Wanneer je voor nieuw wil gaan ben ik van mening dat de Allen & Heath ZED serie prima tafels zijn

Bedankt voor jullie bijdrages.
.....De soundcraft series 2 is een leuke tafel en prima voor in de studio....
Weet jij hoe de Series Two klinkt t.o.v. de Ghost. Klinkt hij bijvoorbeeld even mooi in het rood?

Waar moet ik aan denken bij het onderhoud van een 2ehands analoge tafel en wat kosten diverse reparaties ongeveer?

Iemand iets te zeggen over de Toft ATB's? Ik heb namelijk al meerdere keren gelezen dat de bouwkwaliteit niet super is.

Toft klink niet zo goed als een trident ,

Midas Venice 240/320.....ik heb mijn 320 voor 1200 gekocht incl. flightcase in nieuwstaat.

Zo'n Soundcraft staat er eentje van op Marktplaats.

Ik zou voor de Crest gaan, staan er ook een paar van op marktplaats. Die van mij niet meer, die blijft nog effe. Hobby project zoveel :D Van een 40 kanaals Crest is meestal ook wel een 24 kanaals te maken door het frame in te korten en er wat kanalen uit te halen. Dat gaat vrij eenvoudig als ieder kanaal een eigen strip is.

Als je voor die 2000 euro geen fatsoenlijke mixer kan vinden weet ik het ook niet meer...

Wat Midas betreft. Ik moet de "oude" Venice tafels hebben hè? Zeg maar voor de overname door Behringer :D

Iemand nog een bijdrage of een antwoord op mijn vragen. Ik las bijvoorbeeld dat iemand de Midas Venice niet warm vond klinken.

De Venice serie voordat er een soundcard in kwam is echt wel een mooie tafel. Dat is idd pre Behringer.

Niet warm is denk ik een te vaag begrip. Ik ervaar haar meer als wat je erin stopt komt eruit en de eq is zeer direct....je hoeft niet veel DB's erbij te pompen om effect te horen, freq. instellen en dan ligt boosten of cutten. Meer is niet nodig.
En de tafel is voor wat ik doe erg flexibel in routing.
Het is ook niet een gigantisch bakbeest, ook wel fijn.

Oa. deze track heb ik erop gemaakt:

http://soundcloud.com/brz-tdk/pills-in-bottles

..Niet warm is denk ik een te vaag begrip. Ik ervaar haar meer als wat je erin stopt komt eruit....
Dat is een Mackie volgens mij ook en dat is niet wat ik zoek. Ik had vroeger een Tascam M1516 en die had wat kleuring/warmte. Dat is iets wat ik mis op de Mackie.
...Oa. deze track heb ik erop gemaakt...
Best heftige track.

Ik heb al wat draadjes doorlezen met jullie adviezen over de keuze van een analoge mixer. Graag hoor ik nog jullie adviezen over mijn situatie. Hier is waar de mixer aan moet voldoen:

- hardere output naar mijn audio interface; mijn Mackie SR24-4 VLZ Pro komt met de faders op 0 te zacht binnen (-30dBFS). Dit is een bekend probleem van Mackie.
- de tafel moet warm en lekker in het rood klinken. Ik vind mijn Mackie te clean en iets te schel boven de 0.
- 10 tot 24 kanalen en minimaal 4 subgroepen. Een paar stereo kanalen zou mooi zijn, maar is geen must.
- inserts op kanalen, subgroepen en stereo mix.
- liever geen aparte L/R faders voor de stereo mix.
- liefst 2ehands om toch een goede kwaliteit te krijgen

Het budget is ongeveer €2000. Liever minder dan meer.

Ik heb al een "te koop gevraagd" advertentie staan voor een Toft ATB16, maar die zijn nog best duur 2ehands. Een Soundcraft Ghost LE of een Tascam M2600 lijken mij ook interessant. Ik zag trouwens laatst in een interview met The Orb in de Interface een Soundcraft Series Two mengtafel staan. Dit is meer een live tafel, maar voldoet ook prima als studiomengtafel. Iemand ervaring met deze mixer?

Bedankt voor jullie tijd.

leuk bedrag koopje al midas / A&H [waark wel gek van ben [oldie of een dikke huge new version

sc 6

Midas en A/H in 1 zin noemen, brrrrrrr

Koop in ieder geval een wat oudere tafel, niet 1 die jonger is dan een jaar of 7,8. En ik hou me altijd aan de regel dat een 15 jaar oude bmw nog altijd veel beter rijdt dan een nieuwe kia.
Ik zou een Soundtracs kopen.

XL4 :D

analoge mixer

analoge mixer

Hallo, ik zou zeggen een oude Philips LBB49, ontwerp van Neve, volledig discreet etc. Veel gain, mooie levelmeters, heb er nog wel een liggen... en zeker geen 2000...

Zelf heb ik een Fostex 2412 gekocht.. eigenlijk 2. Vandaar dat ik een en ander weg doe. Mijn andere mixer een nieuwer type A/H Zed heb ik daarom ook weggedaan.. ik zocht naar iets met meer ingangen dan ik had en subgroepen.
Die 2412 is veruit de meest interessante mixer van Fostex. Je ziet ze niet heel vaak te koop en er wordt ook nooit echt veel op geboden. Misschien ook iets om aan het rijtje toe te voegen. :)

...Ik zou voor de Crest gaan...van een 40 kanaals Crest is meestal ook wel een 24 kanaals te maken door het frame in te korten en er wat kanalen uit te halen. Dat gaat vrij eenvoudig als ieder kanaal een eigen strip is...
Ik ben niet technisch genoeg om te gaan sleutelen
Midas
Heb jij nog een mening over hoe de mengtafel klinkt wat analoge warmte betreft en gedrag in 't rood? Zo'n Midas Venice is qua afmeting in ieder geval ideaal.
Midas en A/H in 1 zin noemen, brrrrrrr...
Welk merk vind jij beter? En waarom?
Hallo, ik zou zeggen een oude Philips LBB49, ontwerp van Neve, volledig discreet etc. Veel gain, mooie levelmeters...
Ik kan op internet niks over deze mixer vinden.

Back