Ik hoor ook weinig saturatie.. sommige loops uit de Pioneer zijn inderdaad iets doffer als ik gefocused luister maar bij een aantal hoor ik nauwelijks verschil.
Inderdaad ook niet dat distorted fuzzy randje maar misschien moet je daarvoor nog iets harder insturen?
Wat ook heel goed kan werken op het gebied van subtiele distortion is een tapedeck. Die vind je soms gewoon gratis met 'n beetje geluk.
De ruis die je erbij krijgt is wel wat minder maar het effect is best lekker.. en in een mix hoor je die ruis vaak toch niet terug
In de bijlage heb ik 'n soort arrangementje van een paar basgeluiden uit 'n track opgenomen via de computer, en de opname van de bandrecorder.
De klikjes die je hoort zijn slordige cuts door de audio quantize.. had op de gebruikte synths geen midi.
Toen ik mijn bandrecorder net had heb ik er meteen een experiment mee gedaan... ook opnames van dezelfde partij uit je DAW 2 keer doen en dan in de computer layeren is leuk, dan krijg je die typische tape flanging...
De 909 had ik ook met verschillende sounds door de tape heen gehaald.. vooral de kick klonk lekker nasty
Het uiteindelijke resultaat is het trackje hieronder geworden.
https://soundcloud.com/macgyvergear/groove-in-the-head