Welke analoge mixer?

Bedankt voor je moeite Enzo, maar wat klinkt dit ronduit slecht. Het lijkt wel digitale distortion, zeg maar de sound die je krijgt als de digitale meters boven de 0 dBFS gaan.

je HEADROOM , ruimte om te pressen ;] is weg
kut
wil mn d&r 2000 eiglijk weg doen moet m denk houwuh as sub / main mixer en een kleine [nette recording mixer zed ofso erbynemen
:Z

ideas

Audio komt er van de week aan....te veel dingen gedaan vandag en dit weekend optreden in France........maar ik ga er wel mee aan de slag komende week.....als je wilt kan ik de audio dan ook door een Culture Vulture gooien.

Audio komt er van de week aan....te veel dingen gedaan vandag en dit weekend optreden in France........maar ik ga er wel mee aan de slag komende week.....als je wilt kan ik de audio dan ook door een Culture Vulture gooien.
OK. De Culture Vulture hoeft niet, die is mij te duur. Alleen de Midas graag boven de 0.

Jammer dat ik mijn Zed R16 net de deur uit heb.. die had wel een controlroom. Je kon zelfs een track uit je DAW in een kanaal op de zed poorten en dan rechtsreeks dat kanaal inclusief de insertlus en EQ als een los kanaal ook weer opnemen..
Wel een mooie mixer maar ik miste subgroepen en hij was wat te krap qua ingangen.. De Sony die ik nu even tijdelijk heb staan heeft er al meer.

Heb de bronfile een beetje aangepast. De loops hebben nu allemaal 4 maten en lopen nu (op mijn mixertje wat ik hier heb) van -20 naar 0 db via de automation. Op zo'n manier dat het (op mijn tafel) ergens aan het begin van de derde maat begon te clippen.. maar dan zit je al ver boven de nul.
Heb deze file als bijlage erbij gedaan.. dat maakt het op testmateriaal iets makkelijker om te vergelijken hoe het gedrag per tafel rond dit gebied is. Je moet dus zelf even de 'readspot' rond de derde maat opzoeken :)

Dit is dus een Sony tafeltje wat ik tijdelijk nu even gebruik voordat ik over ga op de Fostex 2412.. maar deze Sony bevalt me tot die tijd uitstekend.
Er zitten ook inserts op de kanalen maar alleen de eerste 10. Hij heeft wel 4 stereo subgroepen maar daarop geen inserts. De master heeft wel een insert.

De geluidskaart die het afspeelde en opnam was 'n EMU1820m :)

Attachments

• Test rood x 4 maten (-20db naar 0db).mp3
    7,9 MB · Bekeken: 173
  • Headroom test Sony SRPV110.mp3
    7,8 MB · Bekeken: 182
Laatst gewijzigd:
Vond het testmateriaal nu ook niet allemaal even geschikt/bruikbaar om te distorten.. 'n kick + hi-hat klinken niet erg prettig in blokgolfvorm samen.
Eigenlijk was het acid lijntje aan het eind, en een enkele loop waar de kick los klonk het enige wat goed uitpakte qua vervorming.
Maar ik ben wel benieuwd hoe dit alles nu door een andere mixer klinkt :)

Van de Zed weet ik nog dat de masterbus in het eind van de headroom best wel brak klonk.. de geluidskwaliteit zonder oversturing was wel erg goed en noisefloor lag ook erg laag. Veel lager dan op een oudere Tascam bv.
Over Tascam gesproken.. heb ook nog een M320 en M512 opgeslagen ergens.. die zou ik er ook eens bij kunnen pakken mocht het interessant zijn? Beiden hebben inserts op de channels, subs en masters.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je moeite MacGyverGear! Het is niet het geluid wat ik zoek. Als ik een beat door mijn DJM-600 mixer haal met de meters in het rood, dan krijg ik een "fuzzie" (is dit de juiste uitdrukking?) warm randje. Ik zal op mijn toekomstige mengtafel niet veel in het rood gaan, maar ik wil die optie er wel graag bij hebben.
...Over Tascam gesproken.. heb ook nog een M320 en M512 opgeslagen ergens.. die zou ik er ook eens bij kunnen pakken mocht het interessant zijn?...
Ik probeer toch een wat recentere 2ehands mixer te vinden. Toch bedankt voor het aanbod.

mixers zijn niet gemaakt om te oversturen, krijg je standaard een kutgeluid van.....:D

:mega:

Dat is juist de misvatting! Ze denken juist dat ze met oversturen van een mixer een kutgeluid krijgen. Maar een kutgeluid klinkt veel anders. }:|

Is gewoon een behringer he. :D
Wat een kenner, die MadR!
Alecto... ;)

140952321_1_big.jpg

Onlangs voordelig op de kop getikt...

sound tracs kon r ff nie op komen solitaire / 8buss , hoeft nie duur te zijn 600+
goed british spul ;]
heb / ter een idp compressor van ,...... :okdan: zegt niks tuurlijk , want ..hys al weer stuk , backup battery , os ligt plat

Een goed werkende(ook een slecht werkende) solitaire heb je niet voor 600,-
Was de top range van Soundtracs. Maar wanneer jij voor mij een 24hebt voor 600 kom ik hem meteen halen

Bedankt voor je moeite MacGyverGear! Het is niet het geluid wat ik zoek. Als ik een beat door mijn DJM-600 mixer haal met de meters in het rood, dan krijg ik een "fuzzie" (is dit de juiste uitdrukking?) warm randje. Ik zal op mijn toekomstige mengtafel niet veel in het rood gaan, maar ik wil die optie er wel graag bij hebben.

Ik probeer toch een wat recentere 2ehands mixer te vinden. Toch bedankt voor het aanbod.

Zou je eens die file die ik van fades heb voorzien door die Pioneer willen halen? Ben nu toch wel benieuwd hoe zo'n 'randje' daar dan in klinkt.

Heb dezelfde file nog even door een Phonic mixer gehaald, en die klinkt toch weer stukken beter in het rood..:D
Ben hier zelfs iets verder gegaan.. maar het is slechts een indicatie natuurlijk.. :)

Dit tafeltje heeft inserts op alle ingangen en van de 4 subgroepen is alleen 1+2 uitgerust met 'n insert.. Main outs geen insert dus.
De bouwkwaliteit is wel iets minder maar klinkt best oke en heeft leuke features ook.
Ik had em 'n tijdje terug bijna weggedaan maar hij wilde mij toen nog niet verlaten.. :engel:
Mocht je het iets vinden.. voor onder de 100 euro moet het zeker lukken er 1 te vinden.

http://www.soundonsound.com/sos/oct01/articles/phonicmr2443.asp
image.php

Voor een beeld.. check hieronder :)

Attachments

• Headroom test Phonic MR2443.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 177
Laatst gewijzigd:
Zou je eens die file die ik van fades heb voorzien door die Pioneer willen halen? Ben nu toch wel benieuwd hoe zo'n 'randje' daar dan in klinkt.
Ik dus vanmiddag mijn Pioneer DJM-600 mixer te voorschijn halen en aansluiten op mijn audio interface. Haal de originele testfile er doorheen met de meters flink in het rood...en ik hoor nauwelijks verschil?!? Ik sta voor een raadsel. Ik heb dus een nieuwe file waarbij je eerst de originele, gerenderde beats hoort en daarna, met een korte stilte, gelijk dezelfde beats, maar dan flink in het rood door de Pioneer. De beats door de Pioneer lijken alleen iets doffer. Ik voeg de file toch maar bij.

Attachments

• Test_rood_mixer_DJM600.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 175
Ik hoor ook weinig saturatie.. sommige loops uit de Pioneer zijn inderdaad iets doffer als ik gefocused luister maar bij een aantal hoor ik nauwelijks verschil.
Inderdaad ook niet dat distorted fuzzy randje maar misschien moet je daarvoor nog iets harder insturen? :)

Wat ook heel goed kan werken op het gebied van subtiele distortion is een tapedeck. Die vind je soms gewoon gratis met 'n beetje geluk. :)
De ruis die je erbij krijgt is wel wat minder maar het effect is best lekker.. en in een mix hoor je die ruis vaak toch niet terug :)

In de bijlage heb ik 'n soort arrangementje van een paar basgeluiden uit 'n track opgenomen via de computer, en de opname van de bandrecorder.
De klikjes die je hoort zijn slordige cuts door de audio quantize.. had op de gebruikte synths geen midi.

Toen ik mijn bandrecorder net had heb ik er meteen een experiment mee gedaan... ook opnames van dezelfde partij uit je DAW 2 keer doen en dan in de computer layeren is leuk, dan krijg je die typische tape flanging...
De 909 had ik ook met verschillende sounds door de tape heen gehaald.. vooral de kick klonk lekker nasty :)
Het uiteindelijke resultaat is het trackje hieronder geworden.
https://soundcloud.com/macgyvergear/groove-in-the-head

Attachments

• GITH baslijntjes (synths in DAW opgenomen).mp3
    3,2 MB · Bekeken: 188
  • GITH baslijntjes (DAW out met tapedeck opgenomen).mp3
    3,2 MB · Bekeken: 175
Laatst gewijzigd:
Heb dezelfde file nog even door een Phonic mixer gehaald......
... In de bijlage heb ik 'n soort arrangementje van een paar basgeluiden uit 'n track opgenomen via de computer, en de opname van de bandrecorder...
Bedankt weer voor je moeite!
Ik hoor ook weinig saturatie.. sommige loops uit de Pioneer zijn....maar misschien moet je daarvoor nog iets harder insturen? :)...
Dit was al maximaal.
...Het uiteindelijke resultaat is het trackje hieronder geworden.
Klinkt erg mooi en wat een goede track!

Ik hoor ook weinig saturatie.. sommige loops uit de Pioneer zijn inderdaad iets doffer als ik gefocused luister maar bij een aantal hoor ik nauwelijks verschil.
Inderdaad ook niet dat distorted fuzzy randje maar misschien moet je daarvoor nog iets harder insturen? :)

Wat ook heel goed kan werken op het gebied van subtiele distortion is een tapedeck. Die vind je soms gewoon gratis met 'n beetje geluk. :)
De ruis die je erbij krijgt is wel wat minder maar het effect is best lekker.. en in een mix hoor je die ruis vaak toch niet terug :)

In de bijlage heb ik 'n soort arrangementje van een paar basgeluiden uit 'n track opgenomen via de computer, en de opname van de bandrecorder.
De klikjes die je hoort zijn slordige cuts door de audio quantize.. had op de gebruikte synths geen midi.

Toen ik mijn bandrecorder net had heb ik er meteen een experiment mee gedaan... ook opnames van dezelfde partij uit je DAW 2 keer doen en dan in de computer layeren is leuk, dan krijg je die typische tape flanging...
De 909 had ik ook met verschillende sounds door de tape heen gehaald.. vooral de kick klonk lekker nasty :)
Het uiteindelijke resultaat is het trackje hieronder geworden.

Tape geeft idd wel dat lekkere randje. Welke machine heb je gebruikt?

@ Peter:: Thanx man en graag gedaan natuurlijk. :) Was de Phonic nu meer de richting wat je zoekt?
Ik ben zelf ook echt wel heel benieuwd hoe een Soundtracs of Midas klinkt in het rood.. :)

@ MadR: Dit was een Akai 4000DB, Ik had deze gekregen ergens. Niet je van het qua tape-decks maar gewoon oke.
Er zijn natuurlijk oplossingen die veel stiller zijn. Mijn ouders hadden vroeger 'n Philips N4506 bv en die was qua ruis door een goede dolby stukken stiller en kon ook hogere snelheid opnemen enzo.

Back