Welke artiest die niemand kent zou iedereen moeten kennen?

ULTRADYNE!!! echt te gekke geschifte electro agressie

the mountain goats ; iets heeel anders

olivia tremor control ; eclectische geluidscollages

shellac ; hoe direct kan je je muziek produceren??

Theo Parrish!!!!

Dé perfecte combo van Soul/Funk/Disco/House en Techno... Da Shizzle!

En niet te vergeten Jeff Mills...

Hoewel bij velen bekend, door te weinig echt erkend!
Die dude is gewoon echt geniaal!

dit zijn mijn twee helden...8~

Funeral for a Friend... Heb sinds een paar dagen hun cd 'Casually dressed and deep in Conversation' gekocht, en hij heeft mn discman nog niet verlaten... Superband! Kruising tussen rock/metal/emocore/weetikveel... Gewoon supervet!

Origineel geplaatst door nick nova
Godverdomme, ik krijg niet genoeg van Morr...

Check Bernard Fleischman! Oostenrijker, eigenlijk ook mede-oprichter van het label. Heeft in ieder geval serieus bijgedragen tot het succes ervan.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind elk nummer super lekker.

Heeft ook wat uitgebracht op zealectronic label.

Paar addities.

Andrew Pekler
Bohren & The Club Of Gore
Boy Robot
Bus
Deepchord
Donato Wharton
Gas
Loess
Markus Guenter
Mikael Stavostrand
Mokira (A.Tilliander)
Portable
Process
Quadrant
Tilman Ehrhorn
Uusitalo
Vladislav Delay

Origineel geplaatst door nick nova

- Opiate = elektro-ambient achtig, vrij eenvoudig, maar zeer mooi (wie verzint er trouwens eens een naam voor deze stroming?)

[/B]

Ehm... PIEP-KRAK-elektronica?

Kent iemand popduo Bauer uit Amsterdam. Ook stoer. Ontstaan rond ex-Bettie Serveert-drummer Berend Dubbe (de stem van Net 5...). Vooral het 1e plaatje 'On The Move' is erg goed, vind ik. Beetje Beach-Boys-achtig, maar toch iets compleet nieuws. Rhodes, Minimoog, Prodigy, Nord Lead, Wurlitzer en Mellotron zijn zo een paar gebruikte instrumenten.

de gitaar hoek

de gitaar hoek

Codeïne
Band uit Brooklyn, NY, USA. Bestaat inmiddels niet meer.
'Hoe kan die drummer zo langzaam drummen?' denk je dan.
Zie: Codeïne
Check de 'media', genoeg moois te beluisteren.
Realize is mijn aanrader.

Tristeza
Instrumentale band met veel gitaren, wat orgeltjes; zeer relaxed!
Luister (van hier):
Are We People
Golden Hill
Er staan er meer op die site.

Om nog even in de relaxte gitaarhoek te blijven:
zoek/luister David Kitt, Ben Christophers.
Luisteren jullie wel eens samba?
Niet geheel onbekend, maar zoek/luister Joao en/of Astrud Gilberto of Stan Getz.

En kent iedereen mij al? :D
(zie de links hieronder)

Origineel geplaatst door Slipperman
tony banks. zeer ondergewaardeerd solo. niemand kent em =(

Tony wie ,is dat de gene die ook zo een waardeloze Ensoniq VFX had 8)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Danny
Een beetje bekend maar toch niet zoals het moet: Michael Garisson.

Was in de jaren 70/80 toch wel bekend. heb zelf een paar LP's van hem...

Origineel geplaatst door Digimod
Was in de jaren 70/80 toch wel bekend. heb zelf een paar LP's van hem...

Inderdaad ... begin jaren 80 hoorde je Departure regelmatig als begintune van verschillende vrije radioprogramma's. Toch is hij voor het grote publiek een onbekende gebleven. Jammer genoeg is hij in maart overleden =(

Ik vind vooral z'n eerste drie LP's erg goed: In the Regions of Sunreturn, Prisms en Eclipse. De albums die hij daarna heeft gemaakt, heb ik uit het oog verloren.

Vooral de bassen (ARP 2600) gecombineerd met stringleads/minimoogleads aangedikt met akkoorden uit diezelfde string en polymoog en afgewerkt met zn' synare (noise)-drums zijn heel apart. Sommigen vergelijken hem met JMJ, maar ik vind dat die albums toch in een heel ander genre liggen.

Vooral in de eerste 4 jaren dat ik met synths bezig was, liet ik me door hem inspireren.

:doei:

Switch, vnl bekend om remixes voor Audio Bullies, Future Shock en Chemical Brothers (Get yourself high). Ook bekend van hun eigen nummer 'Get ur Dub on', ofzoiets...

En natuurlijk FC Kahuna.

Origineel geplaatst door Danny
Inderdaad ... begin jaren 80 hoorde je Departure regelmatig als begintune van verschillende vrije radioprogramma's. Toch is hij voor het grote publiek een onbekende gebleven. Jammer genoeg is hij in maart overleden =(

Ik vind vooral z'n eerste drie LP's erg goed: In the Regions of Sunreturn, Prisms en Eclipse. De albums die hij daarna heeft gemaakt, heb ik uit het oog verloren.

Vooral de bassen (ARP 2600) gecombineerd met stringleads/minimoogleads aangedikt met akkoorden uit diezelfde string en polymoog en afgewerkt met zn' synare (noise)-drums zijn heel apart. Sommigen vergelijken hem met JMJ, maar ik vind dat die albums toch in een heel ander genre liggen.

Vooral in de eerste 4 jaren dat ik met synths bezig was, liet ik me door hem inspireren.

:doei:

idd jammer..

IMAGES vond ik zijn beste LP....

Origineel geplaatst door Bass
EC8OR herrie

zowww wat een herrie...

maar wel LEKKERE herrie!!! :confused: :confused: :confused:

Vergelijkbare discussies

Back