beste jompo,
het lijkt mij een uitdaging. dus zeker interesse. hoe ik dingen opbouw, doe ik op geheel eigen wijze, en ik ben, dat zal niemand ontkennen, eigenwijs. ik ben vooral benieuwd wat ik kan leren, hoe mijn eigen werkwijze uit te breiden valt.
een buurman is zelf een muzikant, in de werkelijke zin van het woord, hij helpt mij met de beoordeling van de eindmixen én soms, wanneer ik tegen een probleem aanloop tijdens de opbouw.
iedereen heeft een ander idee over een produktieproces, andere ideeën over arrangementen. ik heb die zeker...
daar staat tegenover, dat ik graag mijn (eigenwijze) proces uit breiden, technische en muzikaal, wil.
1 update per dag, is wellicht te veel voor mij, maar we kunnen de uitdaging aangaan.
zelf vind ik het ding op zich geslaagd, kan ik ooit beter, ja, bij ieder nummer, ga ik een stap vooruit.
o ja vergeet niet; ik kan géen noot spelen, ik doe alles op gehoor. ik heb wel veel gelezen over produktietechnieken, en heb vaak uitgebreide gesprekken over produktietechnieken, en opbouw van nummers met mijn buurman.
(géen noot, spelen, ik ken geen akkoorden, ja de powercord op de gitaar, ik zoek op gehoor. programmeer de soft-synths zelf (behalve bij de laatste nummers heb ik dat niet gedaan), de drums programmeer ik ook zelf. dat daarin geen variatie zit, is een technische beperking van mij, overigens.
in een bericht, hierboven, geef ik al iets van werkwijze, mijn proces aan. wat je ook al in de songs horen kunt. dat ik uit een bepaalde traditie kom, de jaren '80 hoor je zeker in terug, coil, foetus, einstürzende neubauten, nitzer ebb, DAF, etc. vooral coil en foetus herken je het sterkst, denk ik.
ik kan je niet beloven, dat ik de snelheid halen kan, die jij zou graag willen, ik herhaal, hee; als mijn muziek.
ik wil leren, ben benieuwd wát je me kunt leren, maar ik ben op meerdere wijzen beperkt helaas.
totaal op software gebaseerde studio, wél met een grote variatie aan midi-controllers, keyboards. creatieve x-fi elite pro (huh? ja! is een goed ding). roland MMP-2 pre-amp. Rode NT1-A. o! wel iets analoogs; een elektrische gitaar.
https://soundcloud.com/sada-exposada