Wat kan ik voor AMD Athlon 1800 vragen?

Croaton

Infected with the virus!!
wat zou ik voor mijn amd athlon kunnen vragen wanneer ik deze zou verkopen?? specificaties:

AMD Athlon xp 1800+
256 MB ddr ram 266
40 GB HD
Audigy platinum geluidskaart
56k6 modem
DVD-rom
nog 1/5 jaar carry in garantie
toetsenbord, muis
monitor 17" flattron

nieuwprijs was 1,5 jaar geleden 1800 euro (inclusief wat korting)

afhankelijk van wat ik ervoor zou kunnen krijgen overweeg ik um te verkopen

Denk niet dat het waard is om deze pc te verkopen, denk dat de hele set nog zo'n 200 euro opleverd. nieuw kan je zo'n systeem krijgen voor 350 euro of zoiets.

Origineel geplaatst door oxoid
Denk niet dat het waard is om deze pc te verkopen, denk dat de hele set nog zo'n 200 euro opleverd. nieuw kan je zo'n systeem krijgen voor 350 euro of zoiets.

Goed, even deze onzin negeren. Tsss, 350 euri nieuw, yeah right.

Denk aan 400 euro, misschien lukt 450 of 500 ook nog, afhankelijk van hoe snel je 'm kwijt wilt.

Vergelijk prijzen in/met Tweakers V&A:

http://www.tweakers.net/aanbod
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/75
http://www.tweakers.net/aanbod/111669/all

Ja jongens, een cpu is leuk, maar dan heb je er verder wel kansloze bagger in zitten met aftandse Via of SiS chipsetjes, prut videaokaart en zeker geen flattron beeldbuis.

Ik ben er hier wel even vanuit gegaan dat er a-merk spul in het voorbeeldsysteempje zit. Anders zit ik er inderdaad naast.

Dat zou kunnen, maar dat wordt in de openingspost ook niet verteld.

maar het lijkt me zowiezo niet nuttig om een pc 2dehands te verkopen, je krijgt er bijna niks meer voor terug en misschien kan je hem nog makelijk inzetten als 2de pc.

Origineel geplaatst door oxoid
Dat zou kunnen, maar dat wordt in de openingspost ook niet verteld.

maar het lijkt me zowiezo niet nuttig om een pc 2dehands te verkopen, je krijgt er bijna niks meer voor terug en misschien kan je hem nog makelijk inzetten als 2de pc.

Moederbord is van A-open
Zit via-chipset in (ja AMD he)
Ik kom audigy alleen op marktplaats voor 75 a 100 euro tegen.

dus 500 gaat ie never voor weg, dan maar houden en kijken voor een nieuw systeem (pentium denk ik)

Gewoon houden lijkt me.

Meer dan 500 krijg je er toch nooit voor terug.

Audigy platinum en 17" monitor maakt hem nog duurder maar de rest zonder dat is maar 300-350 waard lijkt me.

Maar voor 400 kun je hem upgraden met nieuwe moederbord/CPU/geheugen. Hoef je ook niet zo'n duffe pentium te scoren. ;)

zijn de nieuwe generatie moederborden en cpu met AMD veel beter qua chipset dann bijvoorbeeld anderhalf jaar terug??, of maakt dit niet zoveel uit?

met een beetje geluk kan je gewoon andere processor eropdoen als je moederbord dat kan (ik heb nu amd duron 1300 kan makkelijk athlon xp erop prikken). gewoon processortje scoren eropprikken koeler ermet veel pijn en moeite op krijgen (jajajaja je moederbord breekt bijna in 2 ) en eventueel wat meer geheugen bij prikken (512 erbij ofzow. krijg je wel lekker snel systeempje)

het gaat me niet alleen om snel, maar ook om betrouwbaar en zonder conflicten met Luna (die terug naar Creamware is) te kunnen computeren

Back