Liedjes schrijven

@Space Echo

Zo zie ik het ook, en volgens mij velen in deze draad. Dat "schrijf" aspect he? Das nou net dat waar ik tegenaan hik.

@the doc

Ik snap je, het zit nu even vastgepind in mn hoofd, moet het even loslaten. Let it gooooooooo. :)

ik behoor dan toch echt niet tot diegene die moeite heeft met schrijven van muziek , ook niet met liedjes, jaren en jaren lange ervaring, niks scholing, gewoon keihard werken en nog eens werken, oefenen en oefenen, want dat is muziek leren schrijven,componeren, arrangeren, tenminste, als je wat verder wilt komen

maar hier op dit forum door al het geruis tips en hulp aan bieden werkt voor mij zo frustrerend en op mn zenuwen dat ik dat niet meer ga doen!

ik kan je enige lessen aanbieden als je wilt, ik woon ergens in provincie Utrecht, en kan je zeker op weg helpen om de meest belangrijke kanten aan het schrijven van muziek op toegankelijk niveau uit te leggen met wat oefeningen
Ik heb ook veel ervaring met les geven, oa ook op de HKU afdeling muziek technologie

Prive bericht me maar als je wilt

en nu ga ik verder rusten!!!

Een Idee uit werken naar een song.
Dat is dan toch het schrijf proces.?
Dit is wellicht wel het moeilijkste gedeelte vh proces, het vastleggen van het arrangement.

Dat is geen uitwerking van: "Wat EQ ik, wat pan ik, hoe krijg ik die mix lekker."
dit laatste kunnen best wel een hoop mensen vrij aardig.

Het 1e onderdeel is waar de meeste mensen spaak lopen.