vreemd, speel je dan niet samen met anderen?
Als muzikanten onder elkaar spreek je toch de gangbare taal met elkaar, II V I progressie is voor iedere 'geschoolde' muzikant direct duidelijk en je kunt direct met elkaar een song spelen, ongeacht of je dan ooit met die personen gespeeld hebt of niet.
Je gaat als je met mensen spreekt toch ook niet ineens allerlei letters en woorden door elkaar gooien, dan begrijpt niemand elkaar meer.
Het lijkt me simpelweg verstandig , voornamelijk ook voor de begrijpbaarheid naar mensen toe dat iemand gewoon de gangbare termen onder muzikanten gebruikt. Zeker als je het hebt over song structuren, melodielijnen (toonladders), en progressies. Als iemand die termen dan niet kent, dan kun je dat uitleggen of verwijzen naar een pagina op internet, maar dan heeft die persoon er in ieder geval iets aan.
die hele jazz wereld van II V I tjes is niets voor mij, ik heb er flink aan mogen proeven en een van de laatste keren dat ik jazz speelde op een jamsessie was met een keiharde distortion op mijn gitaar, ik kon dat verdomde ingewikkelde schema op die snelheid totaal niet volgen en deed maar wat op mn gevoel.........en......
IK kreeg een lange harde staande ovatie !!!!
ik moet niks hebben van gladde conventionele commerciële saaie uitgekauwde muziek
Een van mijn grootste helden in de muziekwereld is Frank Zappa!
eh...............en Frank Zappa, die vind ik ook wel aardig, en een ander die veel invloed op me heeft gehad is Frank Zappa
En verder Frank Zappa.....die vind ik ook geweldig! (ik zit maar wat te grappen)
in mij zit een soort gelijk mens als Frank Zappa, mijn allereerste instrument was een fietswiel! ik maakte daar opnames van door er met van alles op te tikken en te slaan
Zappa-kenners weten waar ik naar verwijs! :-)
maar ik luister al jaren niet meer naar mijn fav muzikanten zoals Zappa, omdat ik alle invloeden wil uitsluiten, ik ben zelf gek genoeg om te doen wat ik wil,en straks gaan mensen nog beweren dat ik slechts een Zappa-Cloon imitator ben.....
ik hou van intellectuele creatieve en originele dingen in het leven, als ik , zo als jij schetst, me moest gedragen als een zg geschoolde muzikant dan ga ik nog liever meteen dood,
die wereld vind ik namelijk ontzettend saai, stroef en dwingend! beetje kill en levensloos ook...
al hoeft muziek voor mij niet absurd te zijn, ik ben ook groot fan van bijvoorbeeld Rush, Pat Metheny, enz, maar al deze muzikanten hebben een ding met mij gemeen: ze zijn totaal zichzelf en origineel, dat hoor ik, proef ik en daar hou ik van!
maar andere muzikanten zoeken juist weer de beschermde wereld op van conventies en normaal, daar is niks mis mee natuurlijk. twee verschillende werelden die beide bestaansrecht hebben.
en als je Frank Zappa een beetje kent, dan ken je mij nu ook een beetje want
humor en muziek zal de wereld redden!! halleloeja!