Productiebegeleiding " Fear is My Supreme Commander"

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
T'es!

Wat ik doe is t volgende:
1. Jupiter 4 L-out op channel 15 pan L, gainstage 0vU
1. Jupiter 4 R-out op channel 16 pan R, gainstage 0vU
2. Mixer channel 15 en 16 gaan naar sub 7/8.
3. Subgroep 7/8 haal ik binnen op een positie. Deze terug te halen subs hebben geen pfl. Wèl kunnen ze in de mix gevoegd worden. Dan moet ik waarschijnlijk de channels 15/16 uit de mix halen om de subgroepen te kunnen solo'en / gainstage'en voor ze de interface ingaan, dat signaal voor zowel sub 7 als 8 op 0vU. Als dan het level op de daw nog anders is als-18, dan moet ik de interface gevoeligheid aanpassen?

T'es!

Wat ik doe is t volgende:
3. Subgroep 7/8 haal ik binnen op een positie. Deze terug te halen subs hebben geen pfl. Wèl kunnen ze in de mix gevoegd worden. Dan moet ik waarschijnlijk de channels 15/16 uit de mix halen om de subgroepen te kunnen solo'en / gainstage'en voor ze de interface ingaan, dat signaal voor zowel sub 7 als 8 op 0vU. Als dan het level op de daw nog anders is als-18, dan moet ik de interface gevoeligheid aanpassen?

3. Faders channel 15 en 16 op '0' positie (output sub 7/8 is nu automatisch ook op '0' VU).
4. Sub 7/8 outs verbinden met computer interface voor opname in DAW.
5. input levels in DAW checken of die binnenkomen rond -18dBFS; zo niet, bijregelen (d.m.v. gevoeligheid interface? danwel de channel input gain in de computeropname software).

Mocht het niet duidelijk zijn, zou het helpen om te weten welke mengtafel je gebruikt om gerichter uit te leggen. :)

Een D&R Dayner. Maar nu kom ik op een punt dat ik alle 'schone/droge' sounds, mono en stereo, goed op elkaar afgesteld binnen krijg. Dat het nu nog te hard is, in Audition / Ableton, moet ik nog zien bij te stellen.
Ik ben daar al mee bezig geweest, als ik dat op het controlpanel van de geluidskaart doe is het signaal simpel gezegd alleen zachter.

Ik moet nog nakijken of Audition gebruik maakt van VU of dBfs.

Dank voor de hulp!!

Laatst gewijzigd:
Okay Vink,

De basis is daar en de richting duidelijk.
De synths zijn wel stereo, maar dat is niet zo'n probleem.

Hier alvast de volgende suggesties voor na het weekend (we gaan inderdaad het arrangement onder de loep nemen):
-1. Dat echo-achtige partij vooralsnog muten/uitzetten.
-2. De instrumentatie moet beginnen gelijk met de zang (in maat 5); nu begint het halverwege maat 3.
We beginnen dus met 4 maten met alleen de drumritme (die is een mooi patroon en typeert het nummer).
-3. Na het eerste refrein; FEAR IS MY SUPREME COMMANDER", moet je de alle muziek (alles tegelijk), behalve de drums, 1 maat naar achter schuiven, zodat er 1 maat alleen de drums even speelt, waarna de muziek weer opstart (na het tweede refrein hoeft dit niet).
4. Aan het eind van het nummer, plak je, na de drums outro, nog twee maten met alleen de kickdrum uit diezelfde drumpatroon (dan eindigt het met een soort hartslag, overeenkomstig het thema "FEAR...").
5. Als je dit hebt, post dan de mix met alleen DRUMS, ZANG en BASSLINE.

Hierna pakken we de bassline aan wat betreft de juiste noten en timing, zodat het allemaal beter 'locked' ritmisch en harmonisch.

* Laat je even weten wat de midi nootresolutie (clocks per quarter note) is waar je in cubase mee werkt, zodat ik een manier kan bedenken om je te kunnen instrueren waar je straks de juiste noten moet plaatsen of verschuiven.
Voorbeeld: In een 192 C/QN systeem, betekenen de clocks 1, 192, 384 en 768 op de tel (afhankelijk van de tempo, natuurlijk).

Alvast een fijn weekend en tot volgende week.

beste jompo,

nu heb ik weer wat tijd. ik heb uiteindelijk ook de preset van bassline gevonden, ook uit 'eigen fabriek', maar ik herkende m nu pas (pakte bij t kontroleren van de presets, een tweetal oktaven te hoog, dan klinkt ie onherkenbaar, als bassline...).

1. is uitgevoerd
2. kon ik zojuist pas goed uitvoeren (ik had er ook een audio-track van kunnen maken, maar wilde de preset terug, zodat ik de midi kan editten, en wanneer nodig, de prophet v zelf). begint nu gelijk met de stem. (zonder de echo-achtige partij is het een vreemd ingespeelde partij overigens, maar dat hoorde je al).

de volgende stappen neem ik vandaag, waarschijnlijk.

wanneer klaar post ik de mp3, zoals aangegeven.

gegroet!

Vink zal, door omstandigheden, de exercisie niet kunnen vervolgen (heeft netjes per PM uitgelegd).

Als topic starter leek het mij gepast om te melden dat het niet meer door ging, hopende wel dat ik hiermee niet zijn privé overtreed.

Is het gebruikelijk een slotje op dergelijke topic?

Zo ja; mag er een slotje op :slotje:

Ik ben jullie beide dankbaar!

Jullie hebben me flink voort geholpen door wat essentiële beginselen van mixen uit te leggen!

Als ik nog vragen heb, Pm ik je, Jompo!

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back