Hopelijk komt er morgen iets dat we track kunnen noemen, dit is n test opstelling, feel free to comment

klinkske

boeketje voor de vrouw

Als je denkt 'wat zit ie nu te doen' - Ik heb één lange tapeloop van +- 3 a 4m en ik gebruik 3 bandopnemers. ik tweak te snelheid vd middelste revox (die dub echo's doet) en ik heb die terugkomen naar dat kanaal in t midden, als ik die fader omhoog zet heb ik méér feedback. Ik tweak ook de sends (dat geeft ook een verschil qua echo en qua heropname van de rechtse revox die je niet in beeld ziet) - als je me geen maschine ziet aanraken en je hoort geluid = de tape
Soms tweak ik en hoor je dat resultaat pas als de tape weer de rechtse revox bereikt. Dus je denkt 'doet niks' maar resultaat is onderweg

Laatst gewijzigd:
Klinkt leuk!!!!!!! Feedbackkkkkkkk!!! Ben benieuwd morgen!

De leukste effecten met een bandloop zijn als het meer of minder mogelijk is om de band te wissen zodat die oude lagen nog een beetje aanwezig kunnen zijn.
De laatste is dan ook het sterkst / hard aanwezig net als bij een digitale looper .

Daar voor dient de send van de rechtse revox. Die brengt wat hij krijgt terug naar de linkse. Inderdaad de sweetspot zoeken en vervolgens afblijven. Denk ik :)

Ik zit nog vol vraagtekens ivm drums. Want deze ambient krijgt drums.

Misschien unconventional gaan en met "natuurlijke" huis tuin en keuken geluiden aan de slag gaan?

En nog wat midhoog op het aux kanaal toevoegen is ook altijd leuk. Ik vind dat altijd wat beter digitaal te doen dan heb je meer controle over de feedback en de sweetspots.

Hoe dan ook - heel heel gaaf, dit. Je bent er al een tijdje mee aan het experimenteren en 't begint echt wel z'n vruchten af te werpen.. supervet..

Pfoeh, zou het bijna zonde vinden - maar ik begrijp 'm wel..

Misschien unconventional gaan en met "natuurlijke" huis tuin en keuken geluiden aan de slag gaan?

Deze is belangrijk.

Wil je graag ritmische elementen? Of drums?

En dan parallel aan de tape-loops? Of erin?

Want tuin- en keukengerei door de tape-loops laten gaan, dat zou nog best wel eens een mooie trip kunnen opleveren....

Benieuwd naar de "track zelf"! Have fun :)

Ik dacht wat door en wat naast tapeloops qua drums. Beetje van alles wat. Broer is ondertussen weg en ik heb 3 sporen. De vraag is wat ik er nu mee doe. Eerst koken

En nog wat midhoog op het aux kanaal toevoegen is ook altijd leuk. Ik vind dat altijd wat beter digitaal te doen dan heb je meer controle over de feedback en de sweetspots.
Met die banden had ik altijd last van een enorme klik op de plaats waar de plakker zit van de band. (Schuin afknippen)
En die werd soms erger en erger. Maar die klik kun je er dan weer digitaal uithalen. Of anders met de schaar. Maar die is minder precies en snel.
Toch kunnen de geluiden verschillen van de ene of de andere manier. Hoewel ik veel bewaar heb ik geen enkel voorbeeld meer voor handen wat de moeite waard was.
Dat komt het meest doordat er dan te veel lagen over elkaar komen omdat ik te lang door ga. Bij twee of drie keer stoppen. Eerste versie kopiëren En weer kopiëren als de tweede versie er over heen is gekomen. Voor de derde. Zodat er later nog wat te kiezen valt met wat er later overheen komt.

ik heb totaal geen last van de plaats waar de tape geknipt is, ik knip schuin en heb t nog nooit gemerkt. Maar less is zeker more. Het is nogal luidruchtig geworden (zie nieuwe post in de tracks draad)

Waren prachtige loopjes, trouwens, inderdaad. Technisch gezien ook, bedoel ik - geen hapje te horen..

En niet zo luidruchtig, toch? Hooguit net niet, in elk geval. En kalm qua puls, geen herrie door spervuur.

Laatst gewijzigd:
Erg lekkere bleepjes en effecten! Ik zou het goed kunnen gebruiken in een Dj Premier achtige hiphopbeat bv op de laatste 4 maten van elke zestiende.

Qua drums zit ik te denken aan een vierkwartsmaat. Boem, boem, tak..... boem tak' eventueel geprogrammeerd met samples of zelf inslaan met je akoestische kit of een fijne drumloop er onder uit het brede scala aan aanbod. Vaak klinkt dat toch het beste.

Sample maar hoor, altijd goed.

en is er nog iets gekomen wat we een track kunnen noemen

Sample maar hoor, altijd goed.
Heb je de wav misschien voor me? Zo nee kan ik het youtube geluid wel downloaden.

Het is enkel yt hoor. In de latere “track” post zit een andere opname met mp3 toegevoegd van de tape solo. Maar dat klinkt 100% anders.

Een track durf ik het niet te noemen @fjoesz maar kijk maar op de track draad

Vergelijkbare discussies

Back