SoundCloud player

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even zelf getest via mijn werk laptop:

IE11: Computer says no, werkt niet.
Edge: Werkt probleemloos.

Vooralsnog zijn IE11 en Safari 9 dus blijkbaar de probleemgevallen.
IE11 statement van Soundcloud:
Why is my embedded player not showing up in Internet Explorer?
The SoundCloud embedded player may not work properly within versions lower than Internet Explorer 11. Our developers discovered that this is specific to this browser, and were able to fix the issue in IE11, Microsoft's newest version of the browser.​

If you're encountering difficulties, please update your Flash version and make sure you have the most current version of IE installed on your system.

Leuk verhaal maar in IE11 werkt het dus ook niet. :erm:

Nieuw testje:

[sct]https://soundcloud.com/taiho-yamada/sci-prophet-6-taiho-yamada-demo[/sct]

Werkt deze bij iedereen?

EDIT: Ook deze werkt niet in IE11, ik heb even geen opties meer helaas.....

Deze is een stuk beter zichtbaar dan die andere, hij is wat groter en de wave vorm wordt beter getoond. In IE 11 echter nog onzichtbaar.

EDIT: Is dit de visual player?

Ja de player is sowieso wel wat fraaier maar dat is goed te tweaken in de andere oplossing (kwestie van de hoogte van het frame instellen). Deze laatste test is de oude HTML 5 player, de nieuwe zou volgens soundcloud zelf in IE11 moeten werken maar dat is dus duidelijk niet zo.....

De player hier boven is niet de visual player, wat nu onder de tag staat is de visual player (zie hieronder).

EDIT: Ik heb de visual player even getweaked om dezelfde hoogte te hanteren (grappig genoeg zie ik helemaal geen verschil tussen de oude en nieuwe (visual) html5 players:
https://soundcloud.com/taiho-yamada/sci-prophet-6-taiho-yamada-demo

EDIT2: Blijkbaar zie je het verschil alleen als je de hoogte heel groot zet maar dan gaat het wel heel erg veel ruimte in nemen....

EDIT3: Even zo compact mogelijk gemaakt zonder dat er dingen uit beeld vallen.

Laatst gewijzigd:
Ok, zie nu dat Zure koorts zijn link wel werkt (dat is dan sinds vandaag)

AF heeft er vanavond voor gezorgd dat er een ander type SC player wordt embed. SC heeft meerdere players waarvan deze de meest recente is. Jouw probleem is dus hiermee ook opgelost begrijp ik?

Laatst gewijzigd:
Is in zo een player ook een volumebalkje mogelijk? Lijkt me handig.

We embedden de player van soundcloud zelf, helaas bieden ze die functionaliteit (vreemd genoeg) niet.

Bericht door een moderator:
Ik heb zojuist feedback van de helpdesk van SoundCloud ontvangen:
Now that html5 is more widely supported across the web and mobile devices, we've removed the Flash player from the platform completely.

Dat betekent dat de oude player niet meer gebruikt kan en zal worden. Gebruikers van IE (ook 11) zien de nieuwe player niet. Vooralsnog is de enige oplossing dus een andere browser te gebruiken. Ik moest zelf ook om. Doet een beetje pijn, maar het went vast wel.

Overigens heb ik SC nog wel de vraag gesteld of er een oplossing komt voor IE11 gebruikers. Zodra er een antwoord is, laat ik dat hier even weten.

Nieuw testje:

[sct]https://soundcloud.com/taiho-yamada/sci-prophet-6-taiho-yamada-demo[/sct]

Werkt deze bij iedereen?

EDIT: Ook deze werkt niet in IE11, ik heb even geen opties meer helaas.....

:okdan: werkt top (firefox)

Probleem dat ie maar 2 sec speelt is nu niet meer :verkoght:

Nee, nog geen antwoord gehad anders dan dat het met de techneuten zou worden besproken. Mijn tip zou zijn om voor SF een overstap te maken naar een andere browser. Ik heb namelijk het gevoel dat als er een oplossing van SC komt, dat dat nog wel even op zich zal laten wachten :).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back