Forumsoftwaremaker vBulletin is gehackt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SynnyS

Groot lid
Bron:
http://tweakers.net/nieuws/106106/forumsoftwaremaker-vbulletin-is-gehackt.html

Volgens een tweet van een beveiligingsdeskundige van Microsoft zou het gaan om bijna 500.000 accounts. Voor gebruikers van het vBulletin-forum is het raadzaam om hun wachtwoord daar te veranderen en na te gaan of ze dezelfde combinatie van geheime vraag & antwoord elders gebruiken.

Synthforum draait op vBulletin, dus wellicht is het raadzaam om wachtwoorden te veranderen...

Better safe than sorry...

Zo te lezen gaat het om het forum van vBulletin zelf en vooralsnog is nog niet bekend of andere vBulletin fora nu onveilig zijn. Het gaat daarnaast om vBulletin 5 en wij draaien nog 3.8.x.

Nog geen reden voor paniek denk ik. :)
Mocht je een account hebben op het vBulletin support forum is het wel raadzaam daar je wachtwoord te wijzigen.

De hacker claimt nog een ander forum gekraakt te hebben maar dit is niet bevestigd.

panic.gif

Alle software zit vol bugs, en internet security is een nachtmerrie. Het hoge aantal security-gerelateerde paniekjes de afgelopen jaren met eigen domeinnaam en al heeft ons denk ik wel laten zien dat de 'many eyes make bugs shallow'-theorie zich ook niet echt heeft kunnen bewijzen. Waar Open Source zich wel aantoonbaar positief onderscheidt is in het geven van openheid van zaken. Bedrijven als Microsoft en Apple hebben toch wat meer de neiging om het security-discussies achter gesloten deuren te willen houden.

Mensen hebben ook nog wel een beetje te veel de neiging om Microsoft af te rekenen op hun track record van tijdens de hoogtijdagen van Windows XP. Ze hebben in de jaren daarna een hoop initiatief getoond in het verbeteren van securitymaatregelen en zijn op sommige vlakken daar zelfs voorlopers.

Zelf ga ik nog steeds liever dood dan dat ik met een Windowsbak moet werken als primaire werkstation. Maar dat is omdat ik vind dat Microsoft geen smaak heeft, niet echt meer om technische redenen. Op dat vlak word ik van Apple de laatste jaren ook wanhopig.

Dat zijn gaten zo oud, dat ze inmiddels uit de exploitverzameling van de scriptkiddies zijn gevallen :).

Bericht door een moderator:
Het nieuws is bekend en hoe graag ik ook al jullie meningen zou horen over de security issues bij de verschillende OS's, we blijven een Synthforum ;).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back