Midisport 4x4 onder XP

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Stitch

Nieuwkomer
Hallo jongens,

fantastisch forum... vandaar dat ik ten einde raad mijn probleem bij jullie neerleg, in de hoop dat jullie een oplossing zien. Ik heb dus een USB Midisport 4x4 hangen aan mijn laptop met Windows XP. Ik heb op verschillende pogingen de drivers te installeren (ook de niewste van de site) steeds het resultaat dat mijn computer zegt: DEZE HARDWARE KAN NIET WORDEN GEINSTALLEERD. Hij zegt: kan geen STABIELE SUBSLEUTEL MAKEN ONDER EEN TIJDELIJKE SLEUTEL.

Iemand alsjeblieft enig idee hoe ik dit kan oplossen want ik word er helemaal GEK van... :confused:

HELP ME ALSJEBLIEFT, ik wil weer muziek maken met mijn Roland XP-10 (die ooit goed functionerend aan een Atari heeft gehangen.... =( )

Alvast bedankt!!

Heb je de installatie notes op de midiman site bekeken? Zie eerst dat je alles terug verwijderd hebt vooraleer je opnieuw installeert. Bij mijn midiport 2*2 melde XP telkens "nieuwe hardware" gevonden, dan moest je tot 3 maal toe denk ik de procedure "nieuwe hardware toevoegen" vooraleer het geïnstalleerd was. In drivers zijn ze daar precies niet echt goed ;)

idd er zinj problemen met de midisports onder xp.

Zorg idd dat je alles uninsteled hebt, ook in aparatenbeheer.

Windows opnieuw starten en dan de midiman in de usb pluggen.
En dan de juiste driver selecteren.

HEt kan zijn dat je hem 2x moet instaleren.
Maar hij doet het daarna prima.

Hoi!

bedankt voor de snelle reactie, echt tof! Nou ik ga morgen maar weer even aan de slag ermee. Ik heb daarstraks bij apparaatbeheer ook het 'onbekende USB-device' gedeinstalleerd. Maat toen heb ik het nog een keer geprobeerd maar weer dezelfde toestand, echt irritant. Alle andere USB apparaten heb ik er al uit gerukt. Opnieuw opgestart.. instructies opgevolgd maar nee. Ik had al op de site gekeken voor de manual. Voor USB 2.0 moet je servicepack 1 hebben geinstalleerd... die staat er hier ook al op...

Echt even puzzelen, maar bij iedereen werkt ie, dus we zullen er wel uitkomen! Nogmaals bedank voor de snelle reactie!!

je hebt hem 6 keer geinstalleerd??? hahaha, ik nu ook ongeveer, maar ik het zal mij dan ook moeten lukken toch? Ik ga morgen even puzzelen nog. Ik ben allang blij dat op dit forum mensen zitten die dezelfde problemen hebben (gehad). Het is echt frustrerend wanneer het niet werkt. ALS ie is geinstalleerd kan ik hem dan testen met mijn CUBASE SX DEMO versie die ik heb... want USB lampje brandt wel, maar MIDI IN en OUTS knipperen niet zeg maar... hehehehe ik ben even de kluts kwijt...

Ik moet even gaan maffen nu, hehehe morgen weer vroeg aan het werk... bedankt nog!! :)

:z

ik heb mn 4X4 1 keer aangesloten en werkte direct prima... zal wel puur geluk zijn dan zeker ? :dubbel:

check ff of je usb zo ie zo wel werkt... heb je al andere aparaten geprobeerd op die usb poort ?
indien niet - idd alles uninstallen (moet je altijd doen) - rebooten - nieuwe drivers downloaden, en nog is proberen, lukt het niet , midiman support mailen...

veel geluk :okdan:

Ik heb een tijdje gehad dat ie wel geinstalleerd stond maar niet actief was :confused: Ik moest dan de usb stekker eruit trekken, en weer erin stoppen en dan deed hij het weer... weird shit

R

Heb sinds kort een tweede Midisport aan mijn PC met XP geknoopt en nu ondervind ik wel een probleempje.

Het lijkt wel alsof de apparaatjes nu niet op elk kanaal "hetzelfde" meer uitzenden. En dan bedoel ik qua structuur in de datastroom. Dat er over elk kanaal andere data stroomt snap ik, en das maar goed ook ;) maar...

De ene module gaat over zijn nek (Midi overflow error) als ie op kanaal D zit en een ander apparaat op C werkt goed. Dus gooi ik die eerste module op C en dan werkt ie ook prima. EN als ik vervolgens het andere apparaat op D hang dan werkt deze ook nog steeds naar behoren.

Het lijkt er dus op dat het ene apparaat beter tegen "onregelmatigheden" in de datastroom kan. Bij beide gooi ik een SysEX dump over de lijn om te testen.

Hetzelfde met Editors waarmee ik bepaalde modules bedien. Zo kan ik de Pulse alleen maar op een bepaald kanaal aansturen, op de andere gaat ie over z'n nek. Het apparaat functioneert op dat ene kanaal dus goed, dus tja... dan lijkt het me toch echt een probleem van de Midisport.

Heb ook veel problemen met mijn midiman 4x4 onder XP...Je moet gewoon blijven doorklikken, ondanks dat XP een foutmelding aangeeft volgens de handleiding. Waarom ze geen betere driver hebben weet ik ook niet. Inmiddels werkt de midiman redelijk, maar af en toe knalt mijn comp nog steeds uit als ik aan een controller draai op bijv. mijn virus. Niets aan te doen denk ik...wachten op betere drivers.

Hee mensen,

bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik ben net thuis van werk en ga mijn avondje opofferen aan het aan de praat krijgen van dat ding. Echt als ik had geweten dat zoveel mensen ge-eikel met dit ding hadden had ik een andere gekocht. Maar goed, een heleboel van jullie zeggen ook weer dat ie goed draait, dus hij moet het gewoon doen.

Even als antwoord op WAVEGLIDER, mijn USB werkt perfect... heb joystickie en camera erop gehad en dat ging prima. Ik ga hem maar eens even een heleboel keer installeren en deinstalleren achter elkaar, wellicht dat XP een keer begrijpt dat ik graag muziek wil maken!! :bekdicht:

Als iemand nog tips te binnen schiet?? Dankbaar ben ik al!! *D

Groetjes!!!

Je moet gewoon blijven doorklikken, ondanks dat XP een foutmelding aangeeft volgens de handleiding

dat is geen echte foutmelding hoor... dat heb je dikwijls... weer zon microsoft shit...
ze vragen fabrikanten om verschrikkelijk veel geld neer te tellen en dan krijgen ze het certificaat dat de drivers zjin goedgekeurt door microsoft, doen ze dat niet dan krijg je dus dat... de meeste fabrikanten betalen daar niet meer voor...

dus van die 'foutmelding' moet je je niks aantrekken

Hallo mensen,

ik heb nog eens zitten freubelen, maar het heeft niets mogen uithalen.. ik word hier een beetje moedeloos van want op de verpakking staat toch echt XP-compatible!?? Ik heb M-Audio al gemaild maar ik heb helaas nog niks gehoord van ze. Ik heb alles al geprobeerd... nieuwste driver, alle andere USB eruit, USB poort gecheckt met ander apparaat...

Hoe kan ik trouwens tjekken of ie werkt.. want na een installatiepoging brandt de USB-led wel, maar doen de andere nix als ik mijn synth aanzet... ligt het misschien aan mijn programma.. ik heb de demo versie van Cubase XS geinstalleerd...

HELP ME ALSJEBLIEFT ;{ Ik wil muziek maken....

Greetz,

Stitch

Ik heb vorige week geprobeerd om twee Midiman USB Portmans 2x2 aan te sluiten op een PC.
Ik heb contact gehad met de importeur, de laatste drivers ge d-load met ondersteuning van meerdere
portmans, maar helaas.. Ik heb nu 1 portman aangesloten, loopt als een zonnetje.

Er staan twee tooltjes op de m-audio site die alle registry vermeldingen en de drivers verwijderen bij een
foute installatie. Als je deze tools eerst draait, boot, vervolgens de driver opnieuw in je PC ramt en dan
de USB kabel er in propt, dan moet ie goed gaan.

grtz
Johan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back