(Videoclip) Schoppenheer - Wajong in Paris

Briljant :D Schoppenheer kennende denk ik eerder dat het persiflage/satire is met een knipoog naar wat de burgerman denkt over uitkeringstrekkers gecombineerd met de gangsta hoeren-drank-geld cliches dan een trap richting de kreupelen en de lammen. Hoe dan ook, gave clip en dikke productie en ik heb een paar keer echt moeten lachen.

zoals ik al zei.. ik denk dat hij eigenlijk bijstandstrekkers bedoelt.. maar 'wajong' klinkt meer catchy.

Aan de andere kant.. rap hoeft niet politiek correct te zijn he. Oorsponkelijk komt het van de straat.. het moet juist rauw zijn...

'Fok iedereen die me dwars zit,
want ik ben alleen en ik geef geen shit.
En als de boodschap van deze rap je duister is:
dat is rap, dan moet je maar niet luisters.'

:)

Ik vind helemaal mooi! Prachtige productie en heerlijke sounds, klopt helemaal, pro. Wat heb je allemaal gebruikt?

Ik vindt het maar raar dat iemand zoveel tijd en moeite stopt in iets wat eigenlijk nergens op slaat. Is allemaal subjectief natuurlijk, maar als je hier post vraag je om een reactie, toch? Objectief gezien petje af voor de produktie en vormgeving, zeker.

Hier is een idee: feature 's een rapper die je Dikke Ik noemt, en maak iets over Rutte z'n speech en de echte graaiers, voorbeelden te over.

Last edited by a moderator:
Ik vond iig dat het synthbasje wat er rond 2:19 inkomt een beetje weak.. die kon wel wat dikker.. :D Verder wel erg dikke track weer :okdan:

btw.. Waagplein @2:42 :mega:

Last edited by a moderator:
Goede productie en een stuk commerciëler dan voorheen, ik doe het je niet na.
Goudvis was echter meer mijn smaak

Bericht door een moderator:
Nu het stof wat is neergedaald, heb ik een grove bezem door het draadje gehaald. Alle off-topic posts heb ik verwijderd, net als alle beledigende opmerkingen. Bij de posts die er nu nog staan heb ik in enkele gevallen tekst verwijderd.

Synthforum is geen politiek forum en Synthforum is geen FOK. Afwijkende meningen zijn prima, maar houd het netjes en respectvol. En soms is het goed om even te wachten met het plaatsen van een reactie. Meestal is het ergste vuur er dan wel uit en blijven de draadjes leesbaar en lezenswaardig.

na een hoop andere muziek/teksten van meneer Schop gehoord te hebben ben ik wel om,
en die tekst van 'Wajong in Paris' kan ik nu ook anders zien,
het gaat om de intentie denk ik!

Bericht door een moderator:
Nu het stof wat is neergedaald, heb ik een grove bezem door het draadje gehaald. Alle off-topic posts heb ik verwijderd, net als alle beledigende opmerkingen. Bij de posts die er nu nog staan heb ik in enkele gevallen tekst verwijderd.

Synthforum is geen politiek forum en Synthforum is geen FOK. Afwijkende meningen zijn prima, maar houd het netjes en respectvol. En soms is het goed om even te wachten met het plaatsen van een reactie. Meestal is het ergste vuur er dan wel uit en blijven de draadjes leesbaar en lezenswaardig.

:stupid

Dat zegt alweer heel veel over jou!

Verdiep je nou in deze gast voordat je maar wat roept omdat je denkt dat je hem begrijpt. Not!

Ok dank

Doei hè!

Verdiep je nou in deze gast voordat je maar wat roept omdat je denkt dat je hem begrijpt. Not!

Waarom? Een mop moet je toch ook niet uitleggen?

En het werk van bijvoorbeeld een schilder zou toch sprekend genoeg kunnen zijn,
zonder je eerst helemaal in de biografie van zo'n kunstenaar te moeten verdiepen?

Maar laat ik nu maar even afronden met mijn reacties hier. Ik heb er genoeg over getypt :-)

Back